www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Hyundai Accent WRC Evo 3

Hyundai Accent WRC Evo 3 Hyundai Accent WRC Evo 3

Poslední inovace technologicky přiblížila korejský speciál světové špičce, bohužel ani tentokrát se komponenty nepodařilo optimálně sladit a tak jezdci často bojovali s vozem a ne s časem. A když už se zdálo, že vůz funguje, většinou vzápětí přišel nějaký technický problém. Nicméně Accent WRC Evo 3 disponoval novou spojkou, jeho diferenciály byly všechny elektronické a na podvozku se objevily tlumiče Proflex. Bohužel dříve, než se podařilo vůz "dát do latě", přišly ekonomické potíže, které tovární tým zcela položily. Před sezonou 2003 napřed odešel hlavní sponzor Castrol, poté následovaly neshody mezi mateřskou automobilkou a společností MSD, která provoz závodních Accentů zajišťovala. Tým ani nedokončil sezonu, za což dostal od FIA pokutu milion dolarů.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5300 ot./min
Točivý moment580 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloGarret
Transmise
PřevodovkaXtrac (šestistupňová se sekvenčním řazením)
SpojkaAP Racing (třílamelová karbonová)
Diferenciályvšechny elektronicky řízené
Brzdy a podvozek
TlumičeProflex
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 304 mm, asfaltové 368 mm
Zadní brzdyšotolinové - 304 mm, asfaltové 304 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4200 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2440 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Corsica 2002
toplist