www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Ford Focus RS WRC 2003

Ford Focus RS WRC 2003 Ford Focus RS WRC 2003

Po čtyřech letech přišel u Fordu čas na radikální obměnu a inovaci soutěžní techniky. Tým konstruktérů obohatil legendární Christian Loriaux, který se již dříve blýskl neotřelými technickými řešeními u Subaru. Loriaux začal práce na Focusu 2003 s bílým papírem na stole - z původního vozu nezbylo prakticky nic. Jako základ byla vybrána verze Focusu pro americký trh, která disponovala většími nárazníky, což sportovním inženýrům poskytlo větší prostor při řešení aerodynamiky. Výsledkem mnohaměsíční práce byl vůz, který nastolil nová měřítka v otázce designu. Oproti dřívějšímu Focusu, který vypadal celkem "sériově", ale i jiným konkurentům, nový automobil šokoval masivními spojlery, které v mnoha lidem evokovaly vozy legendární skupiny B. Papírově měl tento automobil skvělé parametry, bohužel slabinou se ukázal být motor, který zpočátku příliš neoplýval spolehlivostí.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 6500 ot./min
Točivý moment550 Nm při 4000 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloGarret
Transmise
PřevodovkaXtrac (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciályvšechny elektronicky řízené
Brzdy a podvozek
TlumičeRieger
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4270 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2615 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally New Zealand 2003
toplist