www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Ford Focus WRC

Ford Focus WRC Ford Focus WRC

Ford se díky Focusu stal prvním výrobcem, který ve světovém šampionátu představil dva vozy specifikace WRC, postavené z různých modelů. První byl Escort, který už měl popravdě své nejlepší roky za sebou (na tratích se v různých modifikacích objevoval od roku 1991), a jeho „poloWRC“ verze byla spíše předzvěstí toho, co mělo přijít. Vznikl totiž Focus WRC, úspěšný závodní vůz, který je dodnes nejrozšířenějším „wéercéčkem“ ve světě. Jeho nástup do soutěžního světa byl famózní. Úvodní soutěž v Monte Carlu s přehledem vyhrál, toto vítězství však vzápětí dostalo hořkou příchuť kvůli diskvalifikaci za použití nehomologované vodní pumpy.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 6000 ot./min
Točivý moment550 Nm při 4000 ot./min
RozvodDOHC
Transmise
PřevodovkaXtrac (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciálypřední a středový elektronické, zadní mechanický
Brzdy a podvozek
TlumičeRieger
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 380 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 315 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4152 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2615 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Monte Carlo 1999
toplist