www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. ledna 2022, Svátek má Zdeněk, zítra Milena

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Super 1600 - Renault Clio S1600

Renault Clio S1600 Renault Clio S1600

Renault Clio zaznamenal v JWRC přímo raketový start (v roce 2003 7 vítězství v JWRC) a byl dlouhou dobu jediným vozem, který byl schopný se vyrovnat v JWRC kralujícímu Suzuki Ignis. Dnes došel vývoj tak daleko, že Clio je naprostá špička na asfaltu, na šotolině je však také silnou zbraní. Přestože má tento Francouz již několik křížků na kapotě, jeho vývoj nijak nekončí a zdá se, že ještě nějaký čas bude vážným konkurentem pro konstrukčně modernější vozy. Clio patří mezi nejrozšířenější vozy své kategorie a je velmi oblíbeno mnoha jezdci v národních šampionátech.

Motor
Objem1598 ccm
Max. výkon164 kW (220 koní) při 8600 ot./min
Točivý moment192 Nm při 7000 ot./min
Transmise
PřevodovkaSadev (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkajednolamelová keramicko-kovová
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
Tlumiče
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena
Přední brzdyšotolinové - 285 mm, asfaltové - 355 mm
Zadní brzdyšotolinové - 265 mm, asfaltové - 265 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x15 palců
Rozměry
Délka3833 mm
Šířka1782 mm
Rozvor2495 mm
Hmotnost
1000 kg
Debut
Rallye Monte Carlo 2002
toplist