www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. ledna 2022, Svátek má Zdeněk, zítra Milena

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Super 1600 - Citroën Saxo S1600

Citroën Saxo S1600 Citroën Saxo S1600

Citroën představil svůj první vůz kategorie Super 1600 v roce 2001. Byl to model Saxo a jednalo se o další stupeň vývoje kitové verze, která předtím existovala v objemových variantách 1,4 a 1,6. Na první pohled byla "es-šestnáctka" rozeznatelná díky nové přední partii. Saxo by se určitě dalo označit jako úspěšný vůz, když dvakrát ze tří sezon, kdy byl nasazován továrním týmem Citroën, dojel pro první místo v hodnocení značek.

Motor
Objem1587 ccm
Max. výkon157 kW (210 koní) při 7500 ot./min
Točivý moment195 Nm při 9300 ot./min
Transmise
PřevodovkaSadev (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkadvoulamelová keramicko-kovová
DiferenciálZF (mechanický samosvorný)
Brzdy a podvozek
TlumičeDynamic
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná náprava
Přední brzdyšotolinové - 290 mm, asfaltové - 345 mm
Zadní brzdyšotolinové - 290 mm, asfaltové - 290 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x16 palců
Rozměry
Délka3740 mm
Šířka1735 mm
Rozvor2410 mm
Hmotnost
950 kg
Debut
Rallye Monte Carlo 2001
toplist