www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. června 2022, Svátek má Petr a Pavel, zítra Šárka

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Super 1600 - Ford Fiesta S1600

Ford Fiesta S1600 Ford Fiesta S1600

Po relativně úspěšné době s Pumou S1600 se Ford rozhodl, že postaví nový model, jehož základem bude "lidovější" Fiesta. První koncept byl představen již v roce 2002, ostrá verze však díky komplikacím při dokončování vozu a neustále posouvané homologaci vyjela na rychlostní zkoušky až v létě 2004. Třídveřový kompakt však bohužel nikdy nepředvedl nějaké zajímavé výsledky a tak bylo na spadnutí rozhodnutí ukončit projekt. Před sezonou 2005 se však Fordova "Juniora" ujala společnost M-Sport, která provozuje tovární Focusy, aby se pokusila Fiestu přepracovat a udělat jí konkurenceschopnou.

Motor
Objem1596 ccm
Max. výkon164 kW (220 koní) při 8250 ot./min
Točivý moment200 Nm při 6750 ot./min
Transmise
PřevodovkaHewland (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkajednolamelová keramicko-kovová
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
TlumičeDynamic
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná náprava
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové - 355 mm
Zadní brzdyšotolinové - 260 mm, asfaltové - 260 mm
PneumatikyPirelli
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x16 palců
Rozměry
Délka3960 mm
Šířka1805 mm
Rozvor2480 mm
Hmotnost
1000 kg
Debut
Rally Greece 2004
toplist