www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. června 2022, Svátek má Petr a Pavel, zítra Šárka

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Super 1600 - MG ZR S1600

MG ZR S1600 MG ZR S1600

Vůz MG ZR byl prvním modelem značky postaveným pro rally od dob legendárního MG Metro skupiny B. trvalo několik let, než se vůz podařilo dostat na závodní tratě, v provopočátcích to měl být dvoulitrový speciál, avšak Britové se nakonec rozhodli vstoupit do nové kategorie Super 1600. Vůz má minimálně upravenou karoserii, podobně úsperně je postaven podvozek, který byl koncipován hlavně s ohledem na snadnou údržbu. Otázkou je, zda-li se tato úsprná opatření neprojevila na výkonnosti vozů - MG nikdy nedosahovalo očekávaných výsledků a tak se automobilka po dvou odjetých sezonách z mistrovství světa stáhla.

Motor
Objem1588 ccm
Max. výkon160 kW (215 koní) při 8450 ot./min
Točivý moment186 Nm při 7800 ot./min
Transmise
Převodovkašestistupňová se sekvenčním řazením
Spojkajednolamelová keramická
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
Tlumiče
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu nezávislé zavěšení
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové - 355 mm
Zadní brzdyšotolinové - 265 mm, asfaltové - 265 mm
PneumatikyMichelin
DiskyOZ (asfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x16 palců)
Rozměry
Délka3990 mm
Šířka1688 mm
Rozvor2505 mm
Hmotnost
960 kg
Debut
Rallye Monte Carlo 2002
toplist