www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. ledna 2022, Svátek má Zdeněk, zítra Milena

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Super 1600 - Peugeot 206 S1600

Peugeot 206 S1600 Peugeot 206 S1600

Peugeot 206 S1600 je levnější variantou veleúspěšého "velkého bratra" 206 WRC. "Es-šestnáctka", která měla původně nahradit dvoulitr 306 Maxi, dostala podobně agresivní bodykit a díky příslušnosti k rodině dvestěšestek se od ní mnoho očekávalo. Bohužel se ukázalo, že vůz má jak přednosti (podvozek), tak své slabiny (slabší motor), takže o univerzálním voze se dá mluvit v souvislosti s 206 S1600 jen těžko. Nicméně i přesto je docela rozšířen, také proto, že oproti konkurenci 206 vyžaduje nižší pořizovací náklady.

Motor
Objem1587 ccm
Max. výkon164 kW (220 koní) při 8250 ot./min
Točivý moment196 Nm při 6500 ot./min
Transmise
Převodovkašestistupňová se sekvenčním řazením
Spojkajednolamelová keramická
DiferenciálZF (mechanický samosvorný)
Brzdy a podvozek
Tlumiče
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena a torzní tyče
Přední brzdyšotolinové - 295 mm, asfaltové - 345 mm
Rozměry
Délka3826 mm
Šířka1765 mm
Rozvor2455 mm
Zadní brzdyšotolinové - 278 mm, asfaltové - 278 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x15 palců
Hmotnost
950 kg
Debut
Rally Catalunya 2001
toplist