www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Peugeot 307 WRC 2005

Peugeot 307 WRC 2005 Peugeot 307 WRC 2005

Přepracovaný vůz 307 WRC měl zvýšit nevalnou pověst, kterou si získal při své premiérové sezoně. Do roku 2005 vyjel s rozšířenou karosérií, drobnými aerodynamickými změnami, dalšími vylepšeními na motoru a transmisích a pneumatikách, poprvé dodaných firmou Pirelli. Na výsledcích byly změny znát, vůz několikrát vyhrál soutěž MS a v hodnocení značek skončil na druhém místě. Avšak zatím nejúspěšněji si vede tento vůz v sezoně 2006, kdy je s nově zabudovanými mechanickými diferenciály nasazován soukromými týmy.

Motor
Obsah:1997 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5250 ot./min
Točivý moment580 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloGarret
Transmise
PřevodovkaHewland (pětistupňová se sekvenčním řazením)
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciályvšechny elektronicky řízené
Brzdy a podvozek
TlumičePeugeot
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 295 mm, asfaltové 370 mm
Zadní brzdyšotolinové - 295 mm, asfaltové 370 mm
PneumatikyPirelli
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4344 mm
Šířka1800 mm
Rozvor2610 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rallye Monte Carlo 2005
toplist