www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. března 2024, Svátek má Josef, zítra Světlana

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Škoda Octavia Kit Car

Škoda Octavia Kit Car Škoda Octavia Kit Car

Škoda Octavia Kit Car byla přechodovým stupněm mezi "malorážkami" (Felicia Kit 1,6) a nejvšší ligou WRC. Na kitové Octavii se tedy testovaly některé celky pro připravovaný vůz WRC, např. blok motoru, jehož objem byl zvětšen z 1,8 l na dva litry, nebo skelet karoserie, který byla později pouze s relativně malými změnami použit při stavbě "wéercéčka". Již při prvních startech bylo jasné, že nevýhodou jakékoliv závodní verze Octavie budou problémem dlouhé převisy a celková mohutnost karoserie. To se také potvrdilo, doménou Kit Caru se staly asfaltové tratě - na nich také tým Škoda Motorsport vybojoval titul mistra Evropy pro rok 1998.

Motor
Objem1966 ccm
Max. výkon198 kW (264 koní) při 8000 ot./min
Točivý moment245 Nm při 6500 ot./min
Transmise
Převodovkašestistupňová se sekvenčním řazením
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
TlumičeProflex
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná kliková náprava
Přední brzdyšotolinové - 280 mm, asfaltové 366 mm
Zadní brzdyšotolinové - 232 mm, asfaltové 304 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4511 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2512 mm
Hmotnost
960 kg
Debut
Rally Finland 1997
toplist