www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. srpna 2022, Svátek má Jáchym, zítra Petra

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Renault Clio Maxi

Renault Clio Maxi

Clio Maxi byl historicky první vůz, který byl postaven podle nových pravidel pro tzv. vozy Kit Car. "Maxík" vycházel z předchozích verzí Clia pro skupinu A, tedy modelů S16 a zejména Clia Williams. Když nepočítáme instalaci prvků pro rozšíření kvůli použití 17" kol, byl podvozek prakticky beze změn převzat z áčkového Williamsu, což se později ukázalo jako velká slabina. Naopak radikálně přepracovaný byl motor a transmise. Vůz měl skvělé předpoklady, ale zaplatil nováčkovou (nebo chceme-li průkopnickou) daň, protože až další vývoj závodních Renaultů a konkurenčních kitů ukázal, jak by měl vůz s těmito parametry fungovat.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon203 kW (270 koní) při 8200 ot./min
Točivý moment170 Nm při 7100 ot./min
Transmise
Převodovkašesti- nebo sedmistupňová se sekvenčním řazením
Spojkajednolamelová keramická
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
TlumičeProflex
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x15 palců
Rozměry
Délka3708 mm
Šířka1741 mm
Rozvor
Hmotnost
960 kg
Debut
Rally Monte Carlo 1995
toplist