www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Peugeot 306 Maxi

Peugeot 306 Maxi Peugeot 306 Maxi

Peugeot 306 Maxi byl prvním skutečným speciálem francouzské automobilky od dob legendární "béčkové" dvěstěpětky. První soutěžní verze modelu 306 byla spíše vylepšeným "áčkem", avšak již během první sezony se ve Francii představily první ze superširokých "Maxíků". Vůz sice ještě využíval šestistupňovou převodovku a diferenciál z modelu 306 S16, avšak radikální změny doznal podvozek a brzdy. Později přišlá druhá evoluce, která přinesla zejména 18" kola, zvýšený výkon motoru, sedmistupňovou převodovku a hydraulický diferenciál. Takto vybavená "pila" byla zejména na asfaltu nebezpečím pro vozy WRC, což také předvedla, když několikrát v celkovém pořadí soutěže MS skončila na medailové pozici. Hodně ceněné je také vítězství z roku 1997, kdy Peugeot se svými "Maxíky" dokázal ve francouzském šampionátu porazit konkurenční Mégany od Renaultu.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon205 kW (275 koní) při 8700 ot./min
Točivý moment260 Nm při 5900 ot./min
Transmise
Převodovkašesti- nebo sedmistupňová se sekvenčním řazením
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciálhydraulický
Brzdy a podvozek
TlumičePeugeot
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 355 mm
Zadní brzdyšotolinové - 280 mm, asfaltové 280 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka3995 mm
Šířka1835 mm
Rozvor2600 mm
Hmotnost
960 kg
Debut
Alsace Vosges 1995
toplist