www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Mitsubishi Lancer WRC05

Mitsubishi Lancer WRC05 Mitsubishi Lancer WRC05

Po prvním roce provozu kompletně nového auta se ukázalo, že technici v Mitsubishi budou muset na Lanceru WRC leccos předělat a vylepšit. Lancer byl totiž docela rychlý, ale o to méně spolehlivý. Do sezony 2005 automobil dostal rozšířenou karoserii a podvozek, centrální aktivní diferenciál, nové turbo a další vylepšení. Bohužel, po sezoně 2005 tovární tým oznámil, že z ekonomických důvodů musí světové soutěže opustit, a tak letos můžeme vidět Lancery pouze v soukromých týmech, fungujících s tovární podporou.

Motor
Obsah1996 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment550 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloMitsubishi
Transmise
PřevodovkaMMSP (pětistupňová poloautomatická)
SpojkaSachs (třílamelová karbonová)
Diferenciálypřední a zadní mechanické, středový aktivní
Brzdy a podvozek
TlumičeMitsubishi
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
PneumatikyPirelli
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka:4360 mm
Šířka:1800 mm
Rozvor:2600 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Monte Carlo 2005
toplist