www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. srpna 2022, Svátek má Jáchym, zítra Petra

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Citroën Saxo Kit Car

Citroën Saxo Kit Car

V 90. letech se Citroën zaměřoval zejména na dálkové raidy, které obrážel se svým úspěšným speciálem ZX Rally Raid, avšak v rallye byl zastoupen jen různě upravenými verzemi modelu AX. Později přišlo dvoulitrové "zet-ikso" ve verzi Kit Car, které bylo sice původně určené pro rallyecross, avšak odstartovalo lavinu představování nových soutěžních speciálů. Rok před vrcholem kategorie Kit Car - Xsarou - vyjel na tratě koncernový bratr Peugeotu 106 - Citroen Saxo. Ten byl postaven jako Kit Car pro skupinu A/6. Vůz byl, jako ostatně většina rudých skvostů od Citroënu, docela úspěšný a díky přestavbě do kategorie Super 1600 se dožil požehnaného věku - nástupce Saxa, model C2 S1600, přišel až v průběhu roku 2004.

Motor
Objem1587 ccm
Max. výkon150 kW (200 koní) při 8250 ot./min
Točivý moment182 Nm při 6250 ot./min
Transmise
Převodovkašestistupňová s přímými zuby
Spojkadvoulamelová keramicko-kovová
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
TlumičeDynamic
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná náprava
Přední brzdyšotolinové - 290 mm, asfaltové 345 mm
Zadní brzdyšotolinové - 290 mm, asfaltové 290 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x15 palců
Rozměry
Délka3740 mm
Šířka1735 mm
Rozvor2410 mm
Hmotnost
880 kg
Debut
Rallye Lyon Charbonnier 1997
toplist