www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Ford Puma Kit Car

Ford Puma Kit Car

Soutěžní Puma je asi nejrozmanitějším vozem, ce se zástavby různých motorů týče. Existovala totiž ve verzi s motorem o objemu 1400 ccm, dále jako šestnásctistovka (později upravená podle pravidel pro kategorii Super 1600) a dokonce byl postaven dvoulitrový prototyp, který měl nahradit mohutný Escort Maxi. Jelikož však byla dvoulitrová kategorie postupně utlumována, soustředil se Ford zejména na vývoj verze 1600 cm, se kterou se později zúčastňoval šampionátu JWRC.

Motor
Objem1596 ccm
Max. výkon160 kW (215 koní) při 9000 ot./min
Točivý moment189 Nm při 6000 ot./min
Transmise
Převodovkašestistupňová se sekvenčním řazením
Spojkajednodílná keramicko-kovová
Diferenciálmechanický samosvorný
Brzdy a podvozek
TlumičeDynamic
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena
Přední brzdyšotolinové - 305 mm, asfaltové 330 mm
Zadní brzdyšotolinové - 266 mm, asfaltové 266 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 7x17 palců, šotolina - 6x15 palců
Rozměry
Délka3984 mm
Šířka1802 mm
Rozvor2446 mm
Hmotnost
920 kg
Debut
Rally du Condroz 1998
toplist