www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Skupina A - Toyota Celica GT-Four

Toyota Celica GT-Four Toyota Celica GT-Four

Toyota byla prvním japonským výrobcem, který vstoupil do mistrovství světa v rally. Až do nástupu generace vozidel WRC vždy nasazoval svůj upravený sportovní model Celica. Poslední generace tohoto vozu, interně označovaná jako ST205, byla doslova prošpikovaná moderní technikou, např. speciálním sytémem Torsen, který permanentně dodával točivý moment na přední či zadní kola v závislosti na tom, zda automobil akceleroval nebo brzdil. Celica patřila mezi nejlépe ovladatelné vozy, naopak záporné body sbírala za mohutné rozměry karoserie a omezený výhled z kabiny. Dobrou pověst si Toyota pošramotila také tím, že v sezoně 1995 použila u tohoto vozu nepovolený restriktor. Tovární tým dostal zákaz startů v mistrovství světa a tak se v následujícím roce objeovaly Celicy pouze v soukromých týmech se skrytou tovární podporou.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5600 ot./min
Točivý moment500 Nm při 3750 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloToyota
Transmise
PřevodovkaXtrac (šestistupňová)
Spojkadvoulamelová kovová
Diferenciálypřední a zadní mechanické, středový aktivní
Brzdy a podvozek
TlumičeBilstein
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu víceprvková náprava
Přední brzdyšotolinové - 295 mm, asfaltové 343 mm
Zadní brzdyšotolinové - 295 mm, asfaltové 295 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4424 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2545 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Italy 1994
toplist