www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
TechnikaSkupina A - Toyota Celica GT-Four![]() ![]() Toyota byla prvním japonským výrobcem, který vstoupil do mistrovství světa v rally. Až do nástupu generace vozidel WRC vždy nasazoval svůj upravený sportovní model Celica. Poslední generace tohoto vozu, interně označovaná jako ST205, byla doslova prošpikovaná moderní technikou, např. speciálním sytémem Torsen, který permanentně dodával točivý moment na přední či zadní kola v závislosti na tom, zda automobil akceleroval nebo brzdil. Celica patřila mezi nejlépe ovladatelné vozy, naopak záporné body sbírala za mohutné rozměry karoserie a omezený výhled z kabiny. Dobrou pověst si Toyota pošramotila také tím, že v sezoně 1995 použila u tohoto vozu nepovolený restriktor. Tovární tým dostal zákaz startů v mistrovství světa a tak se v následujícím roce objeovaly Celicy pouze v soukromých týmech se skrytou tovární podporou.
|
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|