www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Skupina B - Lancia Delta S4

Lancia Delta S4 Lancia Delta S4

Jelikož italská "zadokolka" Lancia 037 přestala svým konkurentům stačit, vyrobil tým novou zbraň, která vycházela z rodinného hatchbacku Delta. Avšak se sériovým modelem měl tento speciál společné pouze jméno. Lancia Delta S4 byl jediným "béčkem", které bylo přeplňované turbem a zároveň mechanickým kompresorem. Toto řešení umožňovalo maximální využití výkonu v celém rozsahu otáček motoru. "Es-čtverka" se na rallyové scéně uvedla nejlíp, jak mohla - při svém debutu na RAC Rally 1985 dosáhly Lancie na týmový double. Do následující sezony tak tým vstupoval s nejvyššími ambicemi, avšak korsická tragická nehoda Henriho Toivonena, jedoucího právě s tovární Deltou, byla příčinou okamžitého zákazu vozidel skupiny B ve světovém šampionátu. Nicméně Delta S4 se definitivně nevytratila, v roce 1986 vyhrála s Fabriziem Tabatonem za volantem mistrovství Evropy.

Motor
Objem1759 ccm
Max. výkon324 kW (440 koní) při 8000 ot./min
Točivý moment454 Nm při 5000 ot./min
Transmise
Převodovkapětistupňová manuální
Spojkadvoulamelová keramická
Diferenciályvpředu a vzadu samosvorný diferenciál, středový s manuálně měnitelnou účinností
Brzdy a podvozek
TlumičeBilstein
Zavěšenívšechna kola nezávisle zavěšena
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 300 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 300 mm
PneumatikyPirelli
Rozměry
Délka3990 mm
Šířka1880 mm
Rozvor2440 mm
Hmotnost
890 kg
Debut
RAC Rally 1985
toplist