Skupina B - Renault 5 Turbo Maxi
Renault R5 v závodní úpravě Maxi byl původně určen pro kategorii Group 4, předchůdce skupiny B. Vůz měl se sériovým modelem společnou pouze základní siluetu, pod karosérií bylo de facto všechno naopak - motor byl přemístěn dozadu, stejně tak byl i změněn pohon, nyní orientovaný na zadní nápravu. Vůz poutal pozornost svou extrémně rozšířenou karosérií, stejně jako motorem Renault, převzatým z formule 1. Největších úspěchů dosáhl na asfaltech Korsiky a v horách nad Monte Carlem.
Motor |
---|
Objem | 1527 ccm |
Max. výkon | 257 kW (340 koní) při 6500 ot./min |
Točivý moment | 422 Nm při 5000 ot./min |
Transmise |
---|
Převodovka | pětistupňová manuální |
Spojka | dvoulamelová |
Diferenciál | mechanický samosvorný |
Brzdy a podvozek |
---|
Tlumiče | Bilstein |
Zavěšení | trojúhelníková kyvná ramena |
Pneumatiky | Michelin |
Rozměry |
---|
Délka | 3700 mm |
Šířka | 1770 mm |
Rozvor | 2430 mm |
Hmotnost |
---|
| 905 kg |
Debut |
---|