www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 22. září 2023, Svátek má Darina, zítra Berta |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články |
TechnikaSkupina B - Ford RS200![]() ![]() Speciál skupiny B Ford RS200 se poprvé představil veřejnosti v ostrém tempu počátkem roku 1986. Je tomu tedy dvacet let, co se tento vůz začal prohánět po tratích v mistrovství světa. Ford RS 200 byl navíc posledním vyrobeným speciálem skupiny B ze šestice vozů nejvyšší kategorie, které vznikly a dostaly se na tratě světových rallye. Je to také jediný vůz, u kterého se dal přepínat režim pohonu ze dvou na čtyři kola a obráceně. První prototyp se představil na Lindisfarne Rally na severu Anglie již v září 1985. Tehdy jej pilotoval Malcolm Wilson (současný šéf M-Sportu) a hladce zvítězil. V mistrovství světa se pak vůz představil v roce 1986 ve čtyřech podnicích a to ve Švédsku, Portugalsku, Řecku a Velké Británii. Na poslední soutěži v mistrovství světa měl motor o objemu 1.8 litru výkon až 500 koní. Nejlepšího umístění dosáhl s tímto speciálem Grundel ve Švédsku, kde skončil třetí. Nejúspěšnějším pilotem Fordu RS 200 byl ale Robert Droogmans, který dokázal vyhrát celkem sedm soutěží. Vůz mu tehdy připravovala stáj Ford Belgium. Ford RS 200 dokázal získat také celkem čtyři národní tituly. Dva získal Stig Andervang, po jednom pak Droogmans a Mark Lovell. Ironií osudu zůstává, že teprve po zákazu vozů skupiny B v rallye byl představen vůz RS 200 E, osazený motorem o objemu 2.1 litru, který se stal neporazitelným v soutěžích evropského rallycrossu, ve kterém dosáhl svých největších úspěchů.
|
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv |