www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. října 2024, Svátek má Renáta, zítra Agáta

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Skupina B - Audi Quattro A1/A2

Audi Quattro A1/A2 Audi Quattro A1/A2

Toto mohutné kupé automobilky z Ingolstadtu bylo průkopnickým vozem jak na poli soutěžním, tak na trhu určeném pro běžné zákazníky. Quattro bylo totiž prvním osobním vozem, který disponoval trvalým náhonem na všechna čtyři kola. Když se soutěžní Quattro poprvé představilo, byli všichni ke zvolené koncepci pohonu velice skeptičtí, avšak závodní audiny od prvních metrů dávaly jasně najevo, že do budoucna to bez pohonu 4x4 v rallye nepůjde. První verze A1 se představila v Rakousku na začátku roku 1981, avšak ukázalo se, že je Quattro přece jen poněkud těžké. Brzy tedy přišla verze A2, která radikálně shodila na váze a navíc dostala pod kapotu pár koní navíc. Další změnou byly přepracované transmise bez středového diferenciálu.

Motor
Objem2145 ccm
Max. výkon254 kW (340 koní) při 6000 ot./min
Točivý moment414 Nm při 3600 ot./min
Transmise
Převodovkapětistupňová manuální
SpojkaFichtel & Sachs
Diferenciályvzadu samosvorný diferenciál, středový diferenciál s mechanickou uzávěrkou (u A2 bez středového)
Brzdy a podvozek
Tlumiče
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 280 mm, asfaltové 305 mm
Zadní brzdyšotolinové - 280 mm, asfaltové 305 mm
PneumatikyMichelin
Rozměry
Délka4404 mm
Šířka1733/1837 mm
Rozvor2524 mm
Hmotnost
1130/1000 kg
Debut
Jeanner Rally 1981
toplist