www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. května 2020, Svátek má Ferdinand, zítra Kamila

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 10 - Rally 1000 Miglia

Z Itálie do Lužických hor

30. dubna 2010 • 10:00

Jan Černý s Pavlem Kohoutems e ,stejně jako loňský rok, i letos účastní závodů Mistrovství Evropy v rally. Italská Mille Miglia Rally však nebyla jen evropským závodem, ale také dalším podnikem, ve kterém změřili síly účastníci Renault Clio R3 European Trophy.

Konkurence byla tentokrát skutečně obrovská. Na Jana Černého čekalo 32 soupeřů ve třídě R3 z nichž bylo 19 přihlášeno do poháru Renault. Po předvedeném výkonu na lednové Rally Monte Carlo se však očekávalo, že by mohl být Honza velmi rychlý i zde. „Do Itálie jsme se s Pavlem těšili celý rok. Je to pro nás jeden z nejoblíbenějších závodů. Zdejší tratě jsou zkrátka nádherné a závod má perfektní atmosféru. Konkurence je obrovská a místní Italové tady určitě pojedou neskutečně rychle. Uvidíme, jestli s nimi dokážeme držet krok, ale bude to asi velmi těžké,“ předjímal před závodem příbramský jezdec.

Soutěž začala již tradičně čtvrteční superspeciálkou na motokárové dráze v Desenzanu, která byla vzdálena nějakých 30 km od centra soutěže. Na obloze se honily černé mraky a tak se česká posádka rozhodla zvolit částečně mokré obutí. To se však nakonec ukázalo jako chybná volba.“Zkrátka jsme to zkusili a bohužel to nevyšlo. Kdyby však byla trať pod vodou jak jsme předpokládali, jistě bychom měli oproti soupeřům výhodu. Ale to je zkrátka sport. Ztratili jsme zbytečně nějaký čas, ale i tak jsme si superspeciálku užili a zítra to určitě nebude jen o pár vteřinkách,“ komentoval Pavel Kohout.

Problémy s počasím a volbou pneumatik však pokračovaly i druhý den, ve kterém na posádky čekaly dvě sekce po třech rychlostních zkouškách. Úvodním testem byla téměř 33 km dlouhá rychlostní zkouška San Zeno. „ Na konci této rychlostní zkoušky jsme se s Pavlem shodli, že jsme nikdy nic tak náročného nejeli. Vložka byla extrémně dlouhá, střídaly se zde rychlé a rozbité pasáže s pomalými úseky. Trať byla místy vlhká, místy úplně mokrá, bylo zde vytaháno spousta nečistot a kamenů a navíc byla z části mlha. Nebylo vidět pomalu ani před auto. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož jsme tuto vložku neznali z minulého roku a trénovalo se jen na dva průjezdy. Byli jsme rádi, že jsme se vůbec nějak dostali do cíle a bohužel jsme zde ztratili spoustu času,“ popisuje Honza útrapy v úvodu soutěže.

„Na dalších rychlostních zkouškách to již bylo lepší, ale celou páteční etapu jsme se trápili s volbou správného obutí. Bohužel se nám v tomhle směru moc nedařilo a tak jsme se pátkem tak trochu protrápili. Navíc Honzovi v druhé sekci nebylo úplně nejlépe a tak jsme byli rádi, že máme pátek za sebou,“ popisuje strasti první etapy Pavel.

Druhá etapa již nebyla ve znamení tak náročných podmínek, ačkoli byla první sekce ještě navlhlá po nočním dešti. Honza s Pavlem nasadili od začátku velmi pěkné tempo, avšak ihned v úvodu přišel defekt. „ Stalo se to na jedenáctém kilometru první rychlostní zkoušky. Nejsme si stoprocentně jistí, kde se to stalo, ale pravděpodobně defekt způsobila díra na výjezdu z jedné ze zatáček. Bylo to celkem nešťastné, ale zřejmě jsme nebyli sami. Na trati jsme potom potkali další dvě posádky měnící kolo. My jsme se rozhodli kolo na vložce neměnit a pokračovat do cíle. To se nakonec vyplatilo a ztratili jsme méně času.

Zbytek první sekce jsme absolvovali s jednou mokrou gumou na pravém zadním kole, což bylo občas dost divoké, ale jinak jsme byli celkem spokojeni a závod jsme si užívali. Bohužel jsme ve druhé etapě dosti výrazně pocítili rozdíl mezi naším motorem a motory konkurence. Ostatní již disponovali druhou evolucí motoru a chybějící koně byly při stoupání dosti znatelné. To bylo dosti frustrující při pohledu do výsledků. Ačkoli jsme se v poslední sekci vůbec neflákali, časy tam bohužel nebyly.“ komentuje Pavel Kohout.

Závěrečnou sekci pak Honza s Pavlem dokončili ve svižném, ale bezpečném tempu a náročný závod tak dokončili na 9. místě v poháru Renault European Trophy. Potěšující bylo druhé místo mezi dvoukolkami v rámci Mistrovství Evropy. Ačkoli závod nedopadl úplně podle představ, kilometry absolvované na této soutěži jsou jistě k nezaplacení. Dík za dokončenou soutěž jistě patří i týmu Defrs!

Velmi zajímavou zprávou pro všechny fanoušky rally je jistě skutečnost, že se Honza s Pavlem představí již tento víkend na Lužických horách a to s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX od K.I.T. Racing. „Na Lužičkách se nám loni dařilo a závod máme moc rádi. K dispozici budeme mít vynikající vůz a tak uděláme všechno pro dobrý výsledek,“ uzavírá Jan Černý.

Na závěr bychom se s Vámi rádi podělili o onboardy z Itálie, které umožnil server mediasport.cz:

www.jan-cerny.com
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist