www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 10 - Race of Champions

Vítězem ROC 2010 se stal Albuquerque

30. listopadu 2010 • 14:55

Vítězem letošního Race of Champions 2010, které se konalo v Esprit aréně v německém Düsseldorfu, se stal nováček tohoto klání Filipe Albuquerque. V závěrečné finálové jízdě proti sedminásobnému mistru světových rally Sebastienu Loebovi se mezi ním a francouzským jezdcem za stavu 1:1 rozhodovalo až ve třetí jízdě. V té nakonec Albuquerque dokázal porazit Loeba o 0.16 vteřiny a získal celkové prvenství.

Filipe Albuquerque a Sebastien Loeb, ROC 2010

Letošní ROC zažila také neplánovanou přestávku programu, která vznikla při rozjížďce Heikkiho Kovalainena proti Sebastienu Loebovi s vozy Audi R8 LMS. Kovalainen byl příliš rychlý a za cílovou čárou vletěl do ohrazení trati a totálně zničil svůj vůz. Naštěstí se nehoda pro něj i jeho spolujezdkyni obešla bez zranění, i když to pro finského pilota znamenalo konec jeho účinkování v soutěži. Zajímavou podívanou pro domácí fanoušky přinesl souboj novopečeného šampiona Formule 1 Sebastiana Vettela, který v německém souboji porazil svého přítele a sedminásobného mistra této motoristické disciplíny Michaela Schumachera.

V týmovém finále se proti sobě postavilo Německo, jehož barvy hájili Schumacher a Vettel, proti Velké Británii, kterou zastupovali Andy Priaulx a Jason Plato. V poslední jízdě byl nakonec Schumacher rychlejší Priaulxe. Britská dvojice chtěla samozřejmě na německé půdě vrátit svým protivníkům porážku ze stadionu ve Wembley, ale bohužel se jí to nezdařilo. Němci tak v ROC dominovali již počtvrté. Uvidíme, zda se tento duel nebude opakovat již příští rok. Michael Schumacher bohužel nemohl startovat ve všech vozech kvůli své smlouvě s Mercedesem, takže ho diváci mohli spatřit pouze v kokpitech buggyn KTM X-Bow, ROC Buggy a malé RX 150.

Michéle Mouton, ROC 2010

O přestávkách mezi jednotlivými rozjížďkami se o zábavu diváků staraly nejrůznější demonstrační jízdy. V několika z nich se představila Michéle Moutonová za volantem svého silného Audi S1, ovšem nakonec tohoto krasavce poslala přes střechu, když si příliš zkrátila jednu ze zatáček a 'es-jednička' utrpěla několik šrámů na své karbonové karoserii.

Pokud šlo o použitou techniku, už na páteční tiskové konferenci si jezdci po volném tréninku pochvalovali především jízdu s ROC Buggy, která jim nabídla možnost jízdy řízeným smykem a spoustu zábavy. Pozitivně byly hodnoceny také vozy Audi R8 LMS, mimo jiné také kvůli skvělému zvuku vidlicového desetiválce. S nadšením naopak nebyl přijat FJ-Racecar, tedy vůz americké série Nascar. Dlouhá karoserie a šasi osazené americkým vidlicovým osmiválcem s obrovským kroutícím momentem znamenaly na krátké závodní trati špatnou ovladatelnost vozu.

Za zmínku možná stojí také trable trojnásobného mistra světa cestovních vozů Andyho Priaulxe. Ten se v tréninku s pohárovým VW Scirocco potýkal s řazením převodovky DSG, u níž řazení pádly funguje jinak, než na co je tento pilot zvyklý. Priaulx tak měl velké potíže s výjezdy ze zatáček, kdy často řadil špatnou rychlost.

Obrovskou spokojenost s celou akcí vyjádřil Sebastian Vettel. Mistr světa Formule 1 se nechal slyšet, že je hrdý na to, že se letošní Race of the Champions konalo právě v Německu a on tak mohl předvést všem německým příznivcům dobrou šou dva pouhé týdny poté, co získal titul.

Michel Riechert ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist