MS 11 - Rally Sweden (PWRC)
Ford představil nový design Fiesty WRC (FOTO)
M-Sport na dnešní show v Birminghamu odhalil design Ford Abu Dhabi World Rally Teamu pro přelomovou sezónu 2011, kdy tým nasadí po dlouholeté nadvládě Focusu model Fiesta WRC podle zbrusu nových předpisů pro mistrovství světa.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
info
Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Rozumím Vašim argumentům a díky za ně. Nejsem technik, proč ale auta vypadají nyní takto, rozumím, aerodynamika má naštěstí stálá pravidla.
Dokážu ale velmi dobře posoudit, jaký vliv měla marketingová oddělení na rozhodování před 10 lety a jaký mají nyní. Nebude se jim to líbit. To mě vede k závěru, že budou tlačit na změnu - když už dávají peníze na MS, musí to být vidět ...
nikola_rafaj: Nejsi technik, že? Jinak by Ti bylo jasné, že s tímhle přístupem nemůžeš nikdy nic vyhrát a dokud Tě nebude vidět ve výsledkách, tak Ti je prd platné, jak hezké auto máš. Závodní auto se konstruuje tak, aby bylo rychlé, ne aby vypadalo drsně.
A protože máš stejné požadavky a stejnou výchozí karoserii (např. zde Fiesta) a stejný vývojový tým, který má nějaké postupy, tak z toho prostě zákonitě musí vylézt něco, co je víceméně stejné.
Mimochodem Tebou zmíněná skupina A měla sériovou karoserii i křídla. Od sériovek se se lišila navenek jen velikostí kol, ničím jiným.
To mi pak vysvětli, proč třeba Focus WRC byl v letech 2000-2003 pro laika prakticky k nerozeznání od sériovky? Až na nárazník a mírně širší blatníky... Až po letech Ford vypustil monstrum, které ale bylo monstrem čistě a jen kvůli aerodynamickým požadavkům.
Nesouhlasím. Dívám se na to i marketingově, nejen technicky.
Při "zákazu" WRC v národních šampionátech byl jeden z nejsilnějších argumentů, že Mistrovství světa je výjimečné a musí to být vidět i na autech (kdybych dlouho hledal, cituji Chandlera nebo Wilsona). A s tím souhlasím. Když si projdete historicky Béčka, Áčka, WRC, už z designu poznáte, které auto je nejsilnější ... Pokud nyní na fotce nepoznám, zda je to MS anebo M ČR, je to podle mě špatně. Možná hloupý pohled, ale vzhled prodává ...
To je přece hloupost. Vzhled soutěžního auta není daný tím, že se to tak někomu líbí, nebo že to vypadá drsně. Ten je daný funkčními požadavky, především aerodynamikou. A protože zákony fyziky platí pro všechna auta stejně, tak stejné požadavky vedou k velice podobným výsledkům.
Navíc čím víc se ta auta budou lišit, tím těžší a dražší bude přestavba, což by popíralo koncept S2000/WRC, kde většina auta je právě proto zcela totožná.
Tím jsem chtěl říct, že vizuální shoda WRC a S2000 je špatně. Vzhle by měl korespondovat s výkonností - stejně jako laikům je zřejmé porovnání na Dakaru VW+BMW versus zbytek. Očekával jsem větší rozdíly kitu, za rok z toho bude zmatek ...
Promiň, ale to jsi trošku mimo :-) Fabia WRC a S2000 vypadají jinak, protože jsou postavené z jiné generace Fabie. Nová Fabia WRC bude vypadat krom křídla v podstatě stejně jako S2000.
Ostatně nové WRC je až na motor, křídlo a vodou chlazené brzdy úplně totožné auto jako S2000. WRC a S2000 sdílejí i jednu homologaci.
Což je špatně - nejlepší auta by měla být snadno rozeznatelná :-( Fabii WRC od S2000 rozezná i diváctvo televizního zpravodajství ...
Dá se nějak okem rozeznat Fiesta WRC od S2000? Kromě křídla mi to přijde úplně stejné.