www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally Sweden (PWRC)

Rally Sweden: Vítězství pro Hirvonena, hattrick pro Ford

13. února 2011 • 17:46

RZ 22 - Gustavsfors 2 - Power Stage

Tři body za vítězství na Power Stage si na své konto připsal Sebastien Ogier před svým týmovým kolegou Loebem. Pro poslední bonusový bod si dojel Latvala, čtvrtý byl domácí Andersson a pátý Hirvonen před Ostbergem. O největší vzrušení se ale na poslední zkoušce postaral Petter Solberg, respektive jeho spolujezdec Chris Patterson, který na RZ 22 usednul za volant jejich Citroenu DS3 WRC. Petterovi totiž skončila dvoudenní platnost jeho dočasného povolení k řízení auta, protože mu Švédská policie v pátek odebrala řidičský průkaz.

Vítězem letošní Švédské rally se stal Mikko Hirvonen, fantastické druhé místo zaznamenal Mads Ostberg a nečekaný hattrick pro nový ford Fiesta RS WRC završil třetím místem Jari-Matti Latvala. Až se čtvrtým místem se nakonec musel spokojit Sebastien Ogier, který tak byl zároveň nejlepším jezdcem na Citroenu DS3 WRC. Na pátém místě byl po RZ 22 klasifikován Petter Solberg před Sebastienem Loebem. Se ztrátou téměř čtyř minut na něj dojel jako sedmý Per Gunnar Andersson, který měl před startem domácí soutěže určitě větší ambice.

Osmé místo je určitě pozitivním výsledkem pro Kimiho Räikkönena, ex-mist Formule 1 přitom nadělil mnohem zkušenějšímu devátému Wilsonovi přes tři minuty. Desátý pak skončil Chálid Al Qassimi, pro kterého je sníh stále exotickým povrchem.

Jedenácté místo absolutně a prvenství v kategorii vozů S2000 si na své konto připsal Patrik Sandel na Škodě Fabii S2000 zlínského týmu JM Racing před Martinem Prokopem s Fiestou S2000, třetí skončil v této kategorii Craig Breen se stejným vozem (15. absolutně).

Fantastický výsledek zaznamenal na letošní Švédské rally Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem, který si dojel do cíle pro první místo v klasifikaci PWRC a stal se tak zároveň historicky nejmladším vítězem rally v hodnocení této kategorie. Druhé místo v PWRC získal Jurij Protasov, třetí pak Nicolas Fuchs (všichni na Mitsubishi).

Výsledky Rally Sweden ON LINE

Průběžné pořadí mistrovství světa

Seznam přihlášených posádek

Diskuze k soutěži

--

RZ 21 - Rämmen 2

Také předposlední rychlostní test se stal kořistí Latvaly, který zkoušku vyhrál před Ostbergem a P. Solbergem. Čtvrtý dojel Andersson před Hirvonenem a Loebem. Sedmý Ogier měl problémy se zadní nápravou a hrábnul si do bariéry, takže ztratil 15.6 s na Latvalu. Osmý čas zajel na RZ 21 Räikkonen před Wilsonem a Al Qassimim.

Do poslední zkoušky, která měři 4.16 km, tak bude nastupovat z vedoucí pozice Hirvonen, který má náskok 4.9 vteřiny na druhého Ostberga. Třetí příčku drží Latvala, ovšem ten už má ztrátu 34.7 s na vedoucího týmového kolegu a kromě toho si v cíli testu stěžoval na potíže s posilovčem řízení. Na čtvrté místo se na úkor Ogiera posunul P. Solberg, o 6.7 vteřiny za Latvalou.

Počínaje šestým Loebem je na zbývajících příčkách vše beze změn, tato slova se týkají také obou českých jezdců, kteří poslední klasický test projeli na jistotu.

RZ 20 - Torntorp 2

Druhý průjezd Torntorpem přinesl všemi předpokládanou změnu povrchu trati, což samozřejmě otočilo Hirvonenovu výhodu startovní pozice. Vytěžit maximum dokázal z této situace jeho týmový kolega Latvala, ovšem druhý dojel se ztrátou 5.5 s Ostberg a třetí o další 4.5 vteřiny později Hirvonen. Čtvrtý čas zajel Ogier před pátým Loebem, který podle svých slov šetří pneumatiky na bodovanou závěrečnou Power Stage. Šestý čas zaznamenal Räikkönen, až za ním dojel P. Solberg, který ve velké rychlosti vytočil hodiny. Osmý byl Wilson, devátý Andersson měl podobný problém jako Solberg. Top Ten uzavřel na RZ 20 Al Qassimi.

Na prvních dvou příčkách zatím nedošlo ke změně, vede Hirvonen o 9.2 s před Ostbergem. Na třetí místo se posunul Ogier (+ 40.4) a na čtvrté Latvala (+ 41.6). Pettera Solberga tedy stála jeho chyba dvě příčky a velmi pravděpodobně i možnost bojovat o prvenství, aktuálně je pátý a ztrácí 3.9 vteřiny na Latvalu.Nic se naopak nemění na šestém místě Loeba, za ním setrvali Andersson i Räikkönen. Na deváté místo aktuálně postoupil Wilson na úkor Al Qassimiho.

Solidní výkon předvedli na RZ 20 oba Martinové, tedy Prokop a Semerád, a stále si tak udržují své výborné pozice.

RZ 19 - Rämmen 1

Čistý hattrick si na své konto připsal Mikko Hirvonen, když vyhrál všechny tři testy dopolední sekce závěrečné etapy letošní Švédské rally. V dobrých výkonech pokračuje také Mads Ostberg, který dojel druhý, o třetí místo připravil Sebastien Ogier o desetinu lepším časem Pettera Solberga. Pátý dojel Sebastien Loeb, který již nikam nespěchá, před Anderssonem a Latvalou, jehož potrápily potíže s interkomem. Osmý čas, ale již se ztrátou 39.1 s, zajel Räikkönen před Wilsonem a desátým Al Qassimim.

Vedoucí Hirvonen má aktuálně náskok 13.7 vteřiny na druhého Ostberga, třetí P. Solberg ztrácí již půl minuty (+ 30.5). Čtvrtý Ogier je před poslední sekcí o 8.7 sekundy za Solbergem, Latvala nabral další ztrátu a jeho odstup na Ogiera má po RZ 19 hodnotu 12.4 vteřiny. O další pozice se stále dělí Andersson, Raikkonen a Al Qassimi, na kterého už má desátý Wilson ztrátu jen 0.4 sekundy.

Status quo udržují k potěšení českých příznivců oba naši zástupci. Martin Prokop měl sice krizovou situaci, vše ale dopadlo dobře, podobně na tom byl Martin Semerád, který se naopak na Rämmenu potýkal se špatně napsaným rozpisem.

RZ 18 - Gustavsfors 1

Stejně jako předchozí zkouška, tak i první průjezd Gustavforsem vyšel na výbornou Hirvonenovi. Fin přidal ke svému náskoku další vteřinky, které by mohly hrát důležitou roli při odpoledních průjezdech. Druhý byl Loeb před Ostbergem, který zatím rozhodně nesklání hlavu před jezdci zvučnějších jmen. Čtvrtý čas zajel Ogier před Latvalou a Petterem Solbergem, který si stěžoval na potíže s předním tlumičem.

V souboji 'druhé ligy' úřaduje nadále Räikkönen, který porazil nejen osmého Wilsona (předčasný start do RZ), ale i Anderssona. Za desátým Al Qassimim skončil Ken Block. Dvanáctý dojel o desetinu před Sandellem Martin Prokop, souboj jezdců na vozech S2000 dostal po ranních potížích švédského pilota nový náboj.

V průběžném pořadí, a to nejen v první desítce, se po nejkratší zkoušce nic nezměnilo. Stále vede Hirvonen před Ostbergem a P. Solbergem, čtvrtý je Ogier před Latvalou. Situaci mají zatím pod kontrolou také oba čeští jezdci.

RZ 17 - Torntorp 1

Letošní Švédská rally je plná překvapení. Dalším z nich byly výsledky dnešního úvodního testu, 19.21 km dlouhé zkoušky Torntorp. Pravděpodobně silný mráz se zapříčinil o zlepšení podmínek na trati, takže pro Mikka Hirvonena byla jeho pozice na trati oproti očekávání velkou výhodou. Navíc se rozprášený sníh držel ve vzduchu, což zhoršovalo viditelnost pro další posádky.

Hirvonen si tak na své konto připsal první, ale o to důležitější dílčí vítězství. Druhý byl Mads Ostberg o 2.6 s, třetí Petter Solberg zaostal o 11.4 vteřiny. P-G Anderssona příliš nezpomalilo ani mlžící se čelní sklo a dojel čtvrtý před Ogierem. Pátý byl Loeb a šestý Latvala, který ztratil po nárazu do závěje nejen cenné vteřiny, ale i přední nárazník a prasklo mu čelní sklo. Se značným odstupem 44.7 s dokončil zkoušku Räikkonen před Al Qassimim a Wilsonem.

Svůj náskok na čele soutěže si tak upevnil Hirvonen před Ostbergem, které nyní dělí od sebe rovných deset vteřin. Třetí zůstává Petter Solberg, jeho odstup na vedoucí pozici se ale zdvojnásobil na dvacet sekund. Na čtvrté místo se posunul před Latvalu Ogier, šestý setrvává Loeb se značným odstupem před i za ním. Na sedmé místo se před Räikkonena vrátil Andersson, před desátého Wilsona se dostal Chálid Al Qassimi.

Patrik Sandell zatížil své konto dnes ráno 60vteřinovou penalizací při výměně převodovky, takže na něj dvanáctý Martin Prokop nyní ztrácí 26.9 s. Martin Semerád jede podle svých slov hodně na jistotu, ale i nadále si drží 16. místo absolutně a především 1. místo v PWRC, kde už jeho náskok na druhého Protasova činí téměř 5 minut.

RZ 16 - SSS Karlstad 2

Poslední zkouška druhé etapy již byla jen 'formalitou' a šou pro diváky, při které bylo především důležité vyvarovat se zbytečné chyby. To se povedlo všem favoritům, takže se na ní nekonalo žádné překvapení. Prvních deset posádek se vešlo do rovných pěti vteřin, vyhrál Petter Solberg před Jari-Mattim Latvalou a Per-Gunnarem Anderssonem.

Po RZ 16 se nic nezměnilo ani v průběžné absolutní klasifikaci, za zmínku snad stojí jen informace, že Sandell byl o vteřinu rychlejší Wilsona a udržel tak svou devátou pozici. S dobrým pocitem mohou dnes jít určitě spát oba čeští zástupci, kteří zatím okupují medailové posty svých kategorií.

Zítra se jede šestice rychlostních zkoušek v celkové délce 92.26 km, prvním z nich bude RZ 17 Torntorp 1 v 7:51. Letošní Švédská rally pak vyvrcholí premiérovou televizní Power Stage, kterou bude RZ 22 Gustavfors 2 v 15:08.

RZ 15 - Värmullsasen 2

Pomyslný čistý hattrick pro svůj tým završila francouzská dvojice Loeb a Ogier dalšími dvěma nejlepšími časy na RZ 15, když tentokráte proťal cílovou fotobuňku jako první úřadující mistr světa Sebastien Loeb o rovnou vteřinu rychleji než jeho mladší jmenovec. Třetí čas si připsal na své konto Petter Solberg před Kimim Räikkönenem, který tak na letošní Švédské rally zaznamenal svůj dosud nejlepší dílčí výsledek. Fina následovala pětice Fordů pilotovaných Hirvonenem, Ostbergem, Latvalou, který musel před cílem testu uposlechnout týmovou režii a zpomalit, Wilsonem a Al Qassimim. Na desátý nejlepší čas dosáhl Patrik Sandell.

Před dnešní závěrečnou diváckou superspeciálkou je na čele průběžné klasifikace Hirvonen před Ostbergem, na třetí místo se posunul Petter Solberg před Latvalu. Otázkou je, zda se Solberg skutečně odvolal proti své desetivteřinové penalizaci, kterou obdržel před startem před startem RZ 10. Pokud by mu totiž tato byla smazána, šel by Nor do vedení a zítra by vyrážel na trať jako první, neboť aktuálně ztrácí 9.9 sekundy na Hirvonena.

V teoreticky nejvýhodnější výchozí pozici se může aktuálně nacházet pátý Ogier. Na Hirvonena ztrácí 14.8 vteřiny a pokud budou zítra podmínky na trati podobné těm dnešním, bude jednoznačně moci profitovat ze své startovní pozice. Šestý Loeb už jen může čekat na chyby soupeřů před ním, zatímco o sedmou příčku, na níž se aktuálně nachází Räikkönen, bude chtít zítra bojovat osmý Andersson. Devátý je Sandell o 0.4 s před Wilsonem, další 3.7 vteřiny ztrácí jedenáctý Chálid Al Qassimi.

Dvanáctý absolutně zůstává Martin Prokop, šestnáctý Martin Semerád navýšil svůj náskok na druhéhe Protasova v klasifikaci produkčního šampionátu.

RZ 14 - Fredriksberg 2

Předposlední klasická zkouška druhé etapy opět přinesla první dvě místa značce Citroen. Vyhrál ji Ogier před Loebem, kterého těsně následoval Latvala. Skoro o 11 sekund zaostal P. Solberg, další solidní výkon zaznamenal pátý Räikkönen s časem 0.6 vteřiny pomalejším Solbergova. Šestý dojel Hirvonen, sedmý Ostberg a za osmým Al Qassimim se do hry vrátil Sandell. První desítku na RZ 14 uzavřel Wilson.

Pořadí na vedoucích pozicích zůstalo stejné, jako po předchozím testu, měnily se pouze jen rozdíly. První pětice jezdců v pořadí Hirvonen, Ostberg, Latvala, P. Solberg a Ogier je natěsnána v necelé půlminutě, což je v mistrovství světa s ohledem na počet odjetých kilometrů dlouho nevídaný jev. Šestý je stále Loeb, za nějž se posunul Räikkonen na úkor Anderssona a jeho technických potíží. Devátý zůstává lídr kategorie S2000 Sandel, desátý pak Wilson. Své průběžné pozice v absolutní klasifikaci i svých kategoriích si nadále drží oba čeští piloti, tedy Prokop i Semerád.

RZ 13 - Sagen 2

Druhý průjezd 14.23 km dlouhým Sagenem přinesl zatím nejvýraznější změny v průběžných výsledcích. Další zářez si na volant své DS3 WRC připsal Loeb následován Ogierem, další dvě příčky patřily pro změnu Fordům Latvaly a Ostberga. Další zlepšení zaznamenal pátým místem Räikkönen, za ním se pak natěsnali ve výsledcích RZ 13 P. Solberg, Wilson a Andersson. Do první desítky se ještě vešel Al Qassimi a také Hirvonen, který před cílem zkoušky dělal hodiny a ztratil dvacet vteřin.

Situace na čele soutěže se díky výše uvedenému notně zdramatizovala. Hirvonenen nyní vede o 0.6 vteřiny před Ostbergem, na třetí místo se o vteřinu před Pettera Solberga dostal Latvala (+ 20.9 na Hirvonena). Pátý Ogier ztrácí na vedoucího jezdce 46.2 s, šestý Loeb přes další vítězství ztrácí stále více než dvě minuty. Na sedmé místo se i přes trvající potíže s posilovačem vrátil Andersson následovaný Räikkönenem, když oběma pomohl svými hodinami a dvouminutovou ztrátou Sandel, který je tak aktuálně devátý. Na desáté místo postoupil na úkor Al Qassimiho Wilson.

Prokop je aktuálně 12. absolutně, v hodnocení kategorie S2000 je stále druhý za Sandellem se ztrátou jedné minuty. Martin Semerád, který poprvé v životě vede produkční vozy, má ve své kategorii komfortní náskok čtyř minut na druhého Protasova.

RZ 12 - Lesjöfors 2

Lesjöfors dnes patří Loebovi, který tuto zkoušku vyhrál i ve druhém průjezdu. Druhý byl Latvala o dvě desetiny vteřiny před Ogierem, přes 12 vteřin ztratili pátý P. Solberg a šestý Hirvonen. Šestý dílčí čas je nejlepším dnešním výkonem pro Räikkonena, v cíli testu se za ním seřadili Wilson, Ostberg, Prokop a Al Qassimi. Anderssona přibrzdily potíže s posilovačem řízení, smůlu měl i do té doby vedoucí jezdec PWRC Grondal, který odstoupil na přejezdu k RZ 12 pro poruchu motoru.

Vedoucí sextet na čele zůstal po RZ beze změn, tedy Hirvonen, Ostberg, P. Solberg a Latvala před Ogierem a Loebem. Sandell si prohodil místo na sedmé a osmé pozici s krajanem Anderssonem. Devátý zůstává Räikkonen, na desáté místo se posunul Al Qassimi. Odstoupení Grondala znamená, že do vedení produkčního šampionátu šel Martin Semerád, Martin Prokop je stále druhý v S2000.

RZ 11 - Värmullsasen 1

Druhé dnešní vítězství si na posledním testu dopolední sekce připsal na své konto P. Solberg, když si v porovnání s předchozí zkouškou prohodil pozici s Anderssonem. Latvala dojel třetí, ale na svého nejbližšího soupeře, kterým je výše zmiňovaný Solberg, ztratil dalších 5.7 sekundy. Za Ogierem dojel na pátém místě Hirvonen, o 0.7 vteřiny za ním skončil Ostberg. Loeb se po dílčím prvenství z dnešního úvodního testu dále trápí, výsledkem byl další sedmý čas na RZ 11. Svou sérii osmých časů za sebou prodloužil už na čtyři Räikkonen, devátý Sandell opět pokořil několik vozů kategorie WRC, včetně desátého Wilsona.

Na čelo aktuální klasifikace Švédské rally se tedy dostal Mikko Hirvonen o 0.3 s před Madse Ostberga. Třetímu Petteru Solbergovi byla mezitím připsána penalizace 10 vteřin za pozdní příjezd na start RZ 10, takže jeho půlminutový odstup zůstal zachován, přestože na RZ 11 najel na Hirvonena 11 sekund. Čtvrtý je nadále Latvala, který není příliš nadšen tím, jak mu Solberg ujíždí. Pátý Ogier lehce zaostává, na Latvalu zatím dnes ztratil necelých 15 s. Šestého Loeba trápí nadále potíže, na které jsme u světového multišampióna nebývali zvyklí - pneumatiky, na sedmou příčku si podle očekávání polepšil Andersson na úkor Sandella. O konzistentních výkonech devátého Räikkonena už byla řeč, desátá příčka je určitě skvělá z pohledu Grondala.

Martin Prokop se drží na 13. místě absolutně a druhém mezi S2000, když jeho odstup na prvního muže této kategorie Patrika Sandella je více než tři minuty a náskok na třetího Craiga Breena téměř pět minut. Podobně je na tom v PWRC i Martin Semerád (2. místo), který si jen pohoršil o jedno místo absolutně (aktuálně 17. pozice), když ho předstihl výše uvedený Breen.

RZ 10 - Fredriksberg 1

Vítězstvím na desáté rychlostní zkoušce si alespoň trochu spravil po včerejšku Per Gunnar Andersson. Druhý skončil nadále silně útočící P. Solberg před Latvalou a Ogierem. Hned za pátým Hirvonenem skončil Ostberg a stále se tak udržel na čele průběžné absolutní klasifikace. Sedmý dojel na defektu Loeb, za osmým Räikkönenem dorazily do cíle S2000 pilotované Sandellem a Prokopem.

Z pohledu absolutních výsledků se tak po RZ 10 oproti předchozí zkoušce nic nezměnilo, samozřejmě s výjimkou odstupů mezi jednotlivými posádkami. Na čele setrval Ostberg o 0.4 sekundy před Hirvonenem, Petter Solberg zaostává již jen o půl minuty a zároveň se vzdaluje čtvrtému Latvalovi i pátému Ogierovi.

Šestý Loeb pokračuje ve svém trápení, zatímco Sandell má nadále důvod ke spokojenosti, přestože ho již asi záhy přeskočí osmý Andersson. Devátý zůstává 'Ice-man' Räikkönen a desítku uzavírá Grondal. Status quo zůstává zachován také z pohledu českých jezdců, tedy Prokopa a Semeráda.

RZ 9 - Sagen 1

Po Loebovi, který vyhrál na předchozím rychlostním testu, poprvé ochutnal pocity vítěze rychlostního testu na RZ 9 také Petter Solberg. Druhý dojel Hirvonen, který tak stahuje vteřiny z náskoku Ostberga, který tentokrát do cíle dorazil s pátým nejlepším časem, když se před něj na RZ 9 dostali Latvala a Andersson. Až šestý dojel s lehce poškozeným vozem Loeb, z jehož dnes ale čiší evidentní pocit rezignace. Sedmý byl Ogier se ztrátou 5.9 vteřiny na P.Solberga, osmý Räikkönen ztratil již 22.2 s. Devátý dojel Wilson před Sandellem, jehož vozu rychlá zkouška nevyhovovala.

Mads Ostberg se tak prozatím stále ještě udržel na čele soutěže, i když Hirvonenova ztráta se smrskla na necelé čtyři vteřiny. Petter Solberg si lehce upevnil svoji třetí příčku před Latvalou, zatímco pátý Ogier evidentně vyčkává na další vývoj situace před ním a šestý Loeb při své ztrátě nemá kam spěchat. Sedmý Sandell má zatím stále minutu k dobru na osmého Anderssona a pokud se nestane nic neočekávaného, teoreticky by se měl až do konce soutěže udržet s vozem S2000 bez potíží v první desítce. První desítku stejně jako po předchozí zkoušce uzavírají Räikkonen a Grondal.

Druhé příčky ve svých kategoriích si drží Prokop i Semerád, druhý jmenovaný si navíc polepšil o jednu pozici v průběžné absolutní klasifikaci.

RZ 8 - Lesjöfors 1

Změna startovního pořadí znamenala okamžitý nástup Sebastiena Loeba. Ten na prvním průjezdu Lesjöforsem dokázal získat první dílčí vítězství, ovšem jen o 0.1 vteřiny dojel do cíle testu Petter Solberg. Třetí skončil Jari-Matti Latvala před týmovým kolegou Mikkem Hirvonenem. Ogier vsadil na jistotu a dojel si pro páté místo, Ostberg si přes veškerou snahu na své konto připsal ztrátu 10.4 sekundy. Sedmý byl Andersson před Raikkonenem, nejlepším pilotem vozu S2000 byl na osmém testu Martin Prokop na devátém místě, který tak porazil desátého Wilsona.

Zkoušku nedokončil Henning Solberg, když se nejdříve zdržel o 4 minuty déle v servisní zóně kvůli opravě posilovače řízení a následně havaroval 2 km po startu zkoušky. Z první desítky vypadl také jeho krajan Brynildsen, kterému po včerejších potížích dnes definitivně vypověděl službu motor.

Na čele rally tak i po osmém testu zůstává Ostberg, ale změna se dá očekávat již s dalším testem. Druhý Hirvonen totiž zaostává již jen o 6.7 vteřiny. Třetí zůstává stále Petter Solberg před Latvalou, na páté a šesté místo si polepšili tovární jezdci Citroenu Ogier a Loeb. Sedmou příčku udržel Sandell, největší posun vpřed zaznamenal P-G. Andersson, který z 12. místa poskočil na osmé. Nejlepší desítku aktuálně uzavírají Raikkonen a Grondal, který je tak zároveň nejlepším enkařem.

Martin Prokop je po odstoupení Brynildsena druhý mezi vozy kategorie S2000, Martin Semerád se posunul na stejnou pozici v PWRC kvůli vyloučení Flodina a potížím Rusa Tagirova, který byl na RZ 8 několik minut mimo trať.

Po konci 1. etapy byl vyloučen Patrik Flodin, protože startoval na discích, které nejsou v letošním roce povoleny.

RZ 7 - Lovhaugen

Závěrečná rychlostní zkouška první etapy Švédské rally se stala kořistí Jari-Mattiho Latvaly, který se jako jediný dostal pod hranici 10:50 min. Druhý Petter Solberg ztratil rovných šest vteřin, za ním se ve výsledcích testu s minimálními odstupy srovnali Hirvonen, Henning Solberg, Ogier a P.-G. Andersson. Sedmý Ostberg tentokrát zaostal o 22. 5 sekundy, za ním dojeli Räikkönen, Wilson a desátý Flodin. Smůlu měl Loeb, jehož přechozí snažení vyústilo vniveč po 15kilometrové jízdě po defektu, která znamenala více než minutovou ztrátu.

V pozici vedoucího muže soutěže mistrovství světa bude poprvé ve své kariéře nocovat Mads Ostberg. Druhý Mikko Hirvonen ale po sedmi odjetých testech zaostává již jen o necelých 15 sekund, takže bude zítra určitě jeho největším soupeřem. Třetí příčku si pohlídal Petter Solberg (+ 57.4 na Ostberga), ale zítra na něj budou hned zrána útočit Latvala, bratr Henning a Sebastien Ogier. Loeba, který se vrátil na deváté místo opět přeskočili 'dvoutisícovkáři' Sandell a Brynildsen, které od sebe na sedmém a osmém místě aktuálně dělí 8.4 vteřiny. V elitní desítce se i po posledním dnešním testu udržel Chálid Al Qassimi.

Martin Prokop zůstává po defektu na RZ 6 nadále 16. absolutně a třetí v kategorii vozů S2000. Martin Semerád si s poškozeným čelním sklem (nezajištěná kapota na RZ 6) sice udržel průběžné 20. místo v absolutní klasifikaci, ale v hodnocení produkčního šampionátu mu třetí Tagirov odskočil o 1:20 min.

Zítra je na programu 9 rychlostních testů v celkové délce 127.5 km, úvodní zkouška - RZ 8 Lesjöfors 1 - startuje v rovných osm hodin ráno. O dvanáct hodin později, tedy ve 20:00 by měla být odstartována poslední sobotní zkouška, kterou je opakování diváckého testu v Karlstadu.

RZ 6 - Likenäs

Druhý průjezd Likenäsem potvrdil, že se přeci jen otočila dopolední situace se startovním pořadím. Na konci testu se již jelo po čisté šotolině, čímž utrpěly především hřeby v pneumatikách značné škody, navíc se vyjížděly koleje. Zkoušku vyhrálo duo Sebastienů, respektive Ogier byl 3.3 vteřiny rychlejší Loeba. Třetí skončil Andersson v těsném závěsu s Latvalou, Henningem Solbergem, Hirvonenem a Petterem Solbergem , když rozdíl mezi prvním a posledním jmenovaným z této skupiny byl 1.6 vteřiny.

Až devátý tentokrát dojel Ostberg, který se snažil pošetřit své pneu. Okolo půlminutové ztráty se již pohybovali devátý Wilson a desátý Sandell. Defekt měl Räkkönen, pravděpodobně stejný problém zpomalil o minutu oba české jezdce Prokopa a Semeráda.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se tak nadále nic nemění, první tři místa okupuje trojlístek Ostberg, Hirvonen a P. Solberg. Na čtvrté místo se na úkor H. Solberga posunul Latvala a za šestého Ogiera postoupil z devátého místa na sedmé jeho týmový kolega Loeb. O jednu příčku si tak pohoršili piloti vozů kategorie S2000, tedy Sandell a Brynildsen. První desítku aktuálně uzavírá Chálid Al Qassimi. Prokop si absolutně pohoršil na 16. místo, ale ve své třídě zůstává třetí, Semerád klesl v produkčních vozech na čtvrtou pozici (20. absolutně).

RZ 5 - Värgasen

Začínají druhé průjezdy rychlostními zkouškami, což znamená změnu v podmínkách. Trať je už více rozježděná, na cestě se objevuje hodně šotoliny. Díky tomu začínají ztrácet vozy S2000, naopak WRC se dostává do svého živlu. Ve shodném čase si vítězství připisují Mads Östberg a PG Andersson, za ním se jako již tradičně seřadili Henning Solberg a Sébastien Ogier. Ani další pořadí není příliš překvapivé. jen vteřinky ztrácí další tovární jezdci. Nejrychlejší dvoutisícovkou je Eyvind Brynildsen, který na desátém místě ztratil 30 vteřin.

První trojice nedoznala změny, jen ztráta Pettera Solberga vzrostla o dalších 10 vteřin kvůli penalizaci za pozdní výjezd ze servisu po RZ 4. Na čtvrtou příčku se před Latvalu probil Henning Solberg, ztrácející duo dvoutisícovek Sandell/Brynildsen už zvládl předstihnout i Sébastien Ogier. Oba čeští jezdci zajeli svůj standard a drží si třetí příčku v rámci své kategorie.

RZ 4 - Lovhaugen

I čtvrtá rychlostní zkouška se stala kořistí Madse Östberga, který tak překvapivě kraluje letošní soupeři. Jeho kolegům s vozy WRC se příliš nedařilo. PG Andersson ztratil více než tři minuty kvůli defektu, Sébastien Ogier šel na jedné z křižovatek mimo trať a musel couvat, Dennis Kuipers a Chálid Al Qassimi si stěžují na nedostatek výkonu. Díky tomu se do první desítky probily tři vozy S2000 a dvě produkční Subaru. Östbergovi stačil pouze Henning Solberg a Eyvind Brynildsen se Škodou Fabií S2000. Druhou skupinku se ztrátou patnácti až dvaceti vteřin utvořili Mikko Hirvonen, Patrik Sandell a Petter Solberg. Třetí skupina na sedmém až jedenáctém místě se ztrátou od 24 do 31 sekund měla také zajímavé složení (a pořadí) - Breen, Gröndal, Räikkönen, Flodin a Prokop. Skupinka favoritů Loeb, Latvala a Ogier se zařadila až do druhé desítky, když prohráli i s Al Qassimim.

První čtveřice v absolutní klasifikaci zůstala nezměněna, jen časové rozestupy výrazně narostly. Vedoucí Östberg již má náskok 24.8 vteřiny, třetí Petter Solberg ztrácí o dvacet vteřin víc, Latvalova ztráta už je více než minutová. Na páté místo se dokázala posunout nejrychlejší dvoutisícovka s Patrikem Sandellem následována norským dvojblokem Henning Solberg a Eyvind Brynildsen. Až osmé a deváté místo drží Sébastienové Ogier a Loeb, do první desítky už se probil i Martin Prokop, který stále drží bronz mezi vozy S2000. Pěkně zajel i Martin Semerád, jehož čtvrtý čas v rámci PWRC znamenal pokles na třetí místo za výtečně jedoucího Patrika Flodina.

RZ 3 - Likenas

Také další test se stal kořistí Ostberga, ovšem tentokrát se o ně musel norský pilot podělit s P-G Anderssonem. Ten tak mohl jenom litovat minely z předchozího testu, která mu podle očitých svědků vehnala slzy do očí. Na třetí příčku se probil se ztrátou 7.3 vteřiny Ogier, za ním pak ve výsledcích RZ 3 figurovali Hirvonen a Petter Solberg. O šestou až osmou příčku se podělili Latvala, H. Solberg a Patrik Sandell, kteří se narovnali do vzájemného třívteřinového odstupu. Další notnou ztrátu rovnající se více než vteřině na kilometr plynoucí z pozice na trati utrpěl Loeb, těsně za ním skončil na RZ 3 desátý Brynildsen. Prokop dojel 14. a Semerád 17. (3. PWRC).

Na čele tak zůstává i nadále Ostberg, což je určitě velmi příjemné překvapení. Druhý je stále Hirvonen, ale na třetí místo si na úkor Latvaly polepšil mladší z bratrů Solbergových. Páté místo drží Ogier, Na šesté a sedmé místo si, také díky ztrátě Loeba, polešili domácí jezdci Sandell a Andersson. Za osmým Loebem zůstává i po RZ 3 devátý H. Solberg, desátý je Brynildsen před Prokopem. Martin Semerád je 16. absolutně a 2. v PWRC, ale již se na něj dotahuje Flodin.

RZ 2 - Värgasen 1

Druhá rychlostní zkouška se nejlépe vydařila mladému Madsi Ostbergovi, který dokonale využil svoji startovní pozici a do cíle 24.6 km dlouhého Vargasenu dorazil o vteřinu rychleji než druhý Mikko Hirvonen. Pomyslný hattrick nových Fiest RS WRC završil Jari-Matti Latvala, který ale ztratil na Ostberga už 15.3 vteřiny. Nejlepší Citroen DS3 WRC přivedl do cíle zkoušky Petter Solberg, pátý Sebastien Ogier ztratil více než půl minuty. Pozici nejlepšího vozu S2000 zaujal šestý Patrik Sandell, který tak pokořil sedmého Sebastiena Loeba, který doplatil na pozici prvního jezdce na trati, kdy musel po včerejším vytrvalém sněžení čistit stopu. Osmý dojel Henning Solberg a desítku nejlepších na RZ 2 uzavírali vozy kategorie S2000 Eyvinda Brynildsena a Martina Prokopa.

Do průběžného vedení tak šel Ostberg s minimálním náskokem 0.4 s na Hirvonena. Malý rozdíl je také mezi třetím Latvalou a čtvrtým Petterem Solbergem. Před šestého Loeba se posunul jeho týmový kolega Ogier, sedmý je Sandell a osmý Brynildsen. Do ztráty pod jednu minutu na vedoucího Ostberga se vešli ještě devátý Henning Solberg a desátý Denis Kuipers.

Smůlu měl P-G Andersson, jehož po slibném začátku nakopla závěj přes střechu a Švéd tak ztratil přes minutu, problémy s posilovačem řízení zbrzdily Wilsona a devět minut nechal na prvním klasickém testu René Kuipers. V produkčních vozech se nejlépe uvedli mladíci Grondal a Semerád, zkouška se naopak nevyvedla favorizovanému Flodinovi.

RZ 1 - superspeciálka

Před startem soutěže byl vyloučen Ricardo Triviño.

Úvodní rychlostní zkouška nepřinesla žádné větší překvapení. První, kdo udělal chybu, byl Martin Prokop, který musel couvat. Na stejném místě chyboval i Gianluca Linari, ten však skončil hlouběji ve sněhu a při dolování auta ztratil více než pět minut. Po hodinách pak ztratil i Henning Solberg. S minimálním náskokem vyhrál PG Andersson s Fordem Fiesta RS WRC. Rozhodovat se však bude až v následujících dnech.

Rally Sweden - mapa RZ 1

Ve čtvrtek večer ve 20:04 zahájí dvojice Patrik Sandell a Patrik Flodin úvodní superspeciálku, která se pojede jako již tradičně na stadionu v Karlstadu. Na startu se objeví 45 posádek, oproti původně přihlášeným chybí kromě již dříve omluveného Pavla Valouška také Magnus Mellquist a Frédéric Sauvan. Kompletní seznam dvojic tak, jak by se měly dnes večer představit, můžete najít ZDE. K dispozici už je i startovní pořadí na pátek.

--

Shakedown

Čtvrteční shakedown naznačil, že by letošní světový šampionát nemusel být až tak nudný. Jezdci se předháněli pouze o desetinky, ve finále byl nejrychlejší Henning Solberg. Chybě se opět nevyhnuli 'tradiční známí' Ken Block a Kimi Räikkönen, problémy s převodovkou začaly trápit PG Anderssona. Kompletní výsledky shakedownu si můžete prohlédnout ZDE.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
13.02.2011 19:25
Pluto - moderátor
Loeb byl při odjezdu ze stopky RZ 22 tlačen vozem řízeným Chrisem Pattersonem (VIDEO) - odkaz na forum.autosport.cz
toplist