www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Prime Yalta Rally (IRC)

Proton na Krymu opět bez bodů

7. června 2011 • 09:35

Ukrajinská Jalta Rally se příliš nevyvedla týmu značce Proton. Ani jeden z tovární dvojice malajských vozů totiž nedojel do cíle této asfaltové soutěže nově zařazené do seriálu Intercontinental Rally Challenge. V rámci ukrajinského šampionátu skóroval alespoň Oleksandr Saljuk starší, který vybojoval třetí příčku.

Právě Saljuk senior, bývalý šampión Sovětského svazu, se na Krymu stal asi největším tahákem týmu, když nahradil za volantem Satrie S2000 svého zraněného syna. Také díky tomu se jako host týmu Proton Motorsport na soutěži objevil i ukrajinský president Viktor Janukovyč.

Oleksandr Saljuk sen.  - Jevgenij Červoněnko, Proton Satria Neo S2000 - Prime Yalta Rally 2011

„Start na této rally jsem si opravdu užíval, stejně jako obnovenou spolupráci s navigátorem Jevgenijem. Řízení tohoto auta byla radost a bylo skvělé vidět, kolik lidí sledovalo soutěž podél trati. Atmosféra byla skvělá a třetí místo v domácím šampionátu nás hodně potěšilo,“ řekl Saljuk.

Další dva Protony pilotované Per-Gunnarem Anderssonem a Giandomenicem Bassem se po předchozím třídenním testování pohybovaly v první desítce, když Basso zajížděl časy, kterého ho posunuly až na pátou příčku. Andersson se však stal na RZ 4 jednou z obětí řady defektů, který jej stál hodně času, o zkoušku později měl stejný problém Basso, u něhož pak následovaly potíže s posilovačem řízení. V pátek však tyto dva žluté vozy odstoupily kvůli problémům s motorem.

„Byla to hodně těžká rally. Po celou dobu to bylo uskákané, uskákané a hrbaté. Místy to bylo do lesa a z lesa ven a pod stromy jsme vůbec netušili, jaká bude přilnavost. Občas to mohlo být dobré, občas absolutně bez adheze. Čtení cesty bylo hodně náročné. Řekl bych, že to byla extrémní asfaltová soutěž, opravdová výzva. Jsem spokojen s naším výkonem, páté místo bylo pěkné a v dané chvíli jsme neměli žádné potíže. Na třetím a čtvrtém testu se auto chovalo moc dobře, dalo se jet i rychleji, vše fungovalo. Pak ale na pátém testu přišly potíže s posilovačem a defekt. Nebylo to nic moc, ale pořád jsme mohli jet na slušný výsledek. Ale jsem rád za to, jak se auto chovalo před těmito problémy, před další soutěží jsme na správné cestě,“ řekl Giandomenico Basso.

„Ovládání auta a jeho podvozek jsou o hodně lepší, konečně jsme se někam posunuli. Každé odstoupení vás samozřejmě mrzí, ale aspoň jsme měli dobrý pocti na startu. Podle očekávání byly zdejší tratě podobné těm, s nimiž jsme měli zkušenost loni v Bulharsku, tedy s velmi proměnlivou přilnavostí. Nebyla to vůbec lehká rally. Podél trati vedly meze a po vydatných nočních deštích jste tak mohli najet na splavené bláto - v těchto místech to opravdu klouzalo. Byla to náročná soutěž, ale se spoustou diváků a bylo hezké vidět, že spousta z nich měla žlutá trička Proton. Teď se musíme soustředit na Ypres,“ hodnotil soutěž P-G Andersson.

Šéf týmu Chris Mellors odjížděl z Jalty se smíšenými pocity. „Pro nás to zde bylo o vzestupech a pádech. Každopádně bylo skvělé získat třetí místo v ukrajinském šampionátu díky Oleksandrovi a Jevgenijovi, dvěma rallyovým legendám. Nebylo to jenom o jejich výkonu, ale i o velkém zájmu národních médií. Až doposud jsem nikdy neviděl tak skvělé pokrytí pokud jde o vysílání a tisk. Rozhodně se však nevracíme s výsledkem, v jaký jsme doufali pokud jde o Pi-Giho a Giandomenica, ale malou útěchou jsou nám jejich časy. Hodně jsme se přiblížili konkurenci. Giandomenico byl pátý a nebýt potíží, možná se mohl posunout i na čtvrté místo. Povedlo se nám najít některé nové vylepšení na asfalt, takže v Yprách budeme silnější a rychlejší,“ slibuje Mellors.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist