www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 11 - Rally Bulgaria (ME)

Rally Bulgaria kořistí Lucy Rossettiho

13. července 2011 • 20:20

Tovární jezdec Abarthu Luca Rossetti vyhrál letošní ročník Rally Bulgaria. Rozhodně to ale nebylo tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Luca Rossetti - Matteo Chiarcossi (Fiat Grande Punto S2000) - Rally Bulgaria 2011

Bulharská soutěž se do mistrovství Evropy vrátila po jednoroční pauze v mistrovství světa. Ač do světového šampionátu vstupovala jako jeden z nejhorších podniků ME, po návratu zůstalo téměř vše při starém. Jedinou výraznější změnou, k horšímu, byl přesun servisní zóny do Samokovu, čímž se tato dostala úplně mimo oblast rychlostních zkoušek a posádky k ní musely podnikat velmi dlouhé přejezdy.

Na start se postavilo pouhých 26 dvojic. Téměř polovinu z nich tvořily zahraniční posádky, což není až tak špatné. Bulharské soutěže však po ekonomických problémech i po rozepřích s federací obecně trpí velmi nízkým počtem startujících.

Jako již tradičně měla Rally Bulgaria velmi malý počet úseků, který se tentokráte zastavil na číslici tři. První den se jely dvakrát, druhý den dva opět dvakrát, tentokrát v obráceném směru.

Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) - Rally Bulgaria 2011

Hned na úvodní zkoušce ukázali domácí, že jejich skalp nebude snadné získat, když obsadili první čtyři místa. Jejich zahraniční konkurenti si ani neškrtli a ztratili více než deset vteřin. Hned druhá rychlostní zkouška však přinesla domácím barvám pohromu. Po celou soutěž jednoznačně nejrychlejší Dimitar Iliev dostal i vinou špatné volby směsi v pneumatikách defekt a ztratil tři minuty. Přestože se po celou soutěž snažil mohutně stahovat a vyhrával jednu rychlostní zkoušku za druhou, na stupně vítězů to již nestačilo. Na téže zkoušce přišel o naděje na slušný výsledek kvůli defektu i Krum Donchev, toho pak zbrzdily ještě problémy s diferenciálem.

Překvapivé vedení tak celý první den držel Petar Gyoshev, který při své první sezóně za volantem Peugeotu 207 S2000 skutečně pookřál. V závěru první etapy však i u jeho týmu zmrzl úsměv na rtech, protože se objevila díra ve výfukovém potrubí a vypadalo to na odstoupení. Naštěstí měl konkurenční tým Tagai Racing Technology k dispozici náhradní a svým bulharským sokům jej zapůjčil.

Luca Betti - Maurizio Barone (Peugeot 207 S2000) - Rally Bulgaria 2011

O druhé místo sváděli souboj dva Italové v 'náhradních' vozech. Vůz Lucy Bettiho byl po Ypres Rally notně poškozený, týden před Bulharskem navíc zkolaboval motor týmu Twister Corse, takže jel Betti s vozem vypůjčeným od Delta Rally s motorem od Barrosa. O mnoho lépe na tom nebyl ani Luca Rossetti, který měl využít extovární speciál tureckého týmu Pegasus Racing, který vodil na Bosphorus Rally Antonín Tlusťák. Ten však Burcu Cetinkaya o týden dříve na závodech v Turecku hodně poničila a tak tým narychlo seskládal dohromady starší exemplář. Oba piloti se po celý závod trápili se svými vozy, Rossettimu dokonce po celou první etapu dost výrazně unikal olej.

Druhý den se již podařilo Rossettimu vyřešit problémy s vozem a pomaličku se přibližoval vedoucímu Gyoshevovi. V závěrečných kilometrech se pak Rossettimu, který již vzdal souboj v italském šampionátu a bude se soustředit na závody mistrovství Evropy, podařilo Gyosheva o pár sekund porazit. Bronzový skončil Luca Betti následován Jasenem Popovem, kterému se podařilo podepsat novou smlouvu s M Telem, z Itálie navíc konečně dorazily díly na kit R4. Až na páté místo se dokázal probojovat Dimitar Iliev následován Ignatem Isaevem, který si odbyl svou sympatickou premiéru (a nejspíš i letošní derniéru) za volatnem Peugeotu 207 S2000. Sedmý pak skončil zklamaný Krum Donchev.

Petar Gyoshev - Dimitar Spasov (Peugeot 207 S2000) - Rally Bulgaria 2011

Souboj o místa v závěru první desítky a zároveň o páté v klasifikaci ME sváděli Antonín Tlusťák, Szymon Ruta a Maciej Rzeźnik. V celkem vyrovnaném souboji byl nakonec nejrychlejší český pilot Fabie S2000.

Zajímavá byla i situace ve dvoukolkách. Hodně dlouho vedl Fatih Kara s exotickým Fiatem Palio S1600, zbrzdily ho však technické problémy. Ivan Ganchev byl s Puntem Kit Car mimo trať, takže si vítězství připsal Todor Slavov, přestože měl během závodu defekt i problémy s motorem. Druhý skončil Fatih Kara následován Rokem Turkem, který se svým 'turbo' Peugeotem 207 R3T neměl na tomto typu tratí vůči svým rivalům šanci.

Dalším dílem mistrovství Evropy bude portugalská Rally Vinho Madeira. Oproti minulým letům se dá očekávat hodně zajímavá sestava, kdy by se měla objevit minimálně sedmička registrovaných jezdců doplněná o některé další atraktivní účastníky.

Výsledky Rally Bulgaria

Průběžné pořadí mistrovství Evropy

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist