www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Mecsek Rallye (IRC)

V Mecsek Rallye nejtěsnějším rozdílem v historii IRC vítězí Kopecký (+ ohlasy)

11. září 2011 • 17:30

Přestože je do kalendáře IRC zařazena vůbec poprvé, říká si maďarská Mecsek Rallye svým jezdeckým obsazením o místo mezi elitními soutěžemi tohoto šampionátu. Ve startovní listině je 23 přihlášených vozů kategorie S2000 a nejen ty budou bojovat na rychlých asfaltových tratích bojovat o úspěch. Pátek má na programu pouze úvodní prolog v Pécsi, který se ale do celkové klasifikace nebude počítat.

Online výsledky - Rally Radio - Další informace k Mecsek Rallye

2. etapa

Ohlasy z cíle

Na závěr letošní Mécsek Rallye jsme ještě vyzpovídali posádky z čela výsledkové listiny. Jejich reakce byly rozporuplné, ostatně jako celá letošní maďarská soutěž, která byla premiérově zařazena do seriálu IRC. Rozhovory jsou vám opět k dispozici i ve formátu MP3.

Jan Kopecký (1. místo): „Začalo to asi o zkoušku dříve, kde Andreas ztratil trochu času a chtěl to asi dohnat všechno zpátky. Vyletěl ven v rychlé pravé, která utáhla, na plnou šestku. Když jsme tam přijeli, tak mi jeden divák ukazoval, malinko jsem zvolnil. Všude přes cestu se válely stromy a roští, jenom jedna malá díra, kterou jsem proletěl. Nevěděl jsem co se stalo, jestli mám zastavit, neviděl jsem auto, na druhou stranu jsem si říkal, že když to roští bylo na cestě, že museli vyjet. Takže jsem pokračoval dál, ale musel jsem na to myslet a koncentrace byla v pytli. Trvalo to další dva kilometry, než nám stroje ukázaly, že jsou v pořádku a ještě další tři kilometry, než jsem se srovnal zpátky.“

„Poslední vložku jsme z mého pohledu jeli rychle. Nevěděl jsem kde bude vytaháno a pár zatáček mě docela překvapilo, zvolnil jsem a věřil, že to bude stačit a stačilo to o kousek. Ale klobouk dolů, nechtěl bych s Thierrym na poslední zkoušce sedět v autě. Nevím, jestli mám větší radost z našeho vítězství, nebo že je to za námi a nikomu se nic nestalo.“

Thierry Neuville (2. místo): „Bylo to trochu přes hranu. Jako by někdo otočil vypínačem a prostě jeď všude naplno. Nedokázal bych si představit, že můžeme jet takhle rychle. No, šlo to, ale místy to bylo trochu nebezpečné. Ale drželi jsme se na cestě a rally dokončili, takže je to jako vítězství. Nebyla to tak špatná rally. Jo, po tréninku jezdci říkali, že je to tu nic moc. Létalo se 170 km/h, jo, je to šílené, zábava, ale mě se to líbilo a vrátil bych se. Bylo to skvělé. Organizace byla dobrá, tým odvedl skvělou práci, auto bylo skvělé, fungovalo to. Problém byl snad jen včera na jedné zkoušce, tam jsme možná prohráli rally. Na dalších soutěžích IRC bych rád zopakoval tento výkon a budu se snažit porazit Škodovky.“

Freddy Loix (3. místo): „Upřímně, nejsem rád, že jsem skončil na bedně tímhle stylem. Andreas byl podle mého nejrychlejší a jinak nechyboval. Není to tedy způsob, jakým byste se chtěli dostat na stupně vítězů, ale pro mě jsou to hodně důležité body do šampionátu. Tahle rally pro mě byla zpočátku náročná, musel jsem přijít na nastavení a zvyknout si. Nakonec to bylo docela hezké. Teď nás čeká SanRemo a Kypr.“

Bryan Bouffier (4. místo): „Dnes to bylo trochu lepší, jezdili jsme trochu lepší časy. Nezajeli jsme sice ani jeden nejlepší čas, ale OK. Nejsem s tím úplně spokojený, ale bylo to o dost lepší než včera. Udělali jsme nějaké změny na autě a pocitově to bylo o hodně lepší. Můžu říci, že zdejší zkoušky se mi vůbec nelíbily. OK, je to moje práce, takže jsem musel bojovat, ale nebyl jsem v pohodě. Čtvrté místo není co jsem čekal, ale měl bych být spokojený. Thierry zajel fantasticky a bylo dobré vidět, že naše auta jsou pořád konkurenceschopná ve srovnání s vaším velkým 'národním týmem'. Doufám, že příští závod pro mě bude lepší.“

Hermann Gassner (5. místo): „Poslední tři zkoušky byly opravdu dobré. Stáhli jsme ASIho a pak ho dostali, což bylo perfektní. Byla to hodně těžká rally, ale udělali jsme tu docela pokrok a jsem moc šťastný za páté místo. Pro IRC nemáme žádné další plány, teď nás čeká SWRC ve Španělsku a pak se uvidí.“

Toni Gardemeister (7. místo): „Konec byl celkem bez problémů. Motor fungoval lépe než předtím. Měli jsme trochu problém na první zkoušce, byli jsme lehce mimo trať, ale moc jsme neztratili a naštěstí tam nebyly kameny nebo tak něco. Byla to náročná rally, neztratili jsme moc času, ale bylo tu hodně rychlých místních. Pro nás to bylo těžké, potřebovali jsme delší převodovku. Pojedeme ještě Sanremo a Skotsko, Kypr nevím.“

Bruno Magalhaes (9. místo): „Velmi těžký závod. Závěr byl lepší, auto bylo vyváženější. Měnil jsem nastavení prakticky na každé zkoušce. Vyvážení auta teď nebylo vůbec zlé, ale v lese na rychlém jsem neměl jistotu a nebyl jsem schopný jet rychle. Nastavení nebylo úplně správné, ale rozhodně o moc lepší než na začátku. Testovali jsme až během rally a ztratili jsme tím. Teď nás čeká Sanremo.“

Beppo Harrach (10. místo): „Úžasné. Nechali jsme za sebou s Mitsubishi spoustu aut S2000. Včera jsme ztratili kvůli technickým problémům 40 vteřin, takže jsme nečekali, že bysme skončili v první destíce. Povedlo se, jsme moc šťastní, získali jsme bod do IRC. Skvělé. Kruuda hodně útočil, byli jsme trochu zaskočeni, takže jsme museli zase zatáhnout. Poškodili jsme ale přední kola a museli je prohodit se zadními. Když jsme to dělali, odešel nám zvedák a měli jsme problém. Naštěstí nám půjčil zvedák jeden ze soupeřů a mohli jsme to dodělat. Do časovky jsme vjeli nachlup přesně a bez penalizace. Bylo to drsné, měli jsme na startu vložky tep 180/min. Pak nás čekalo 18 kilometrů a v autě bylo 70 stupňů, neuvěřitelné, uff.“

Karl Kruuda (11. místo): „Rakušan byl trochu rychlejší než my, na posledních zkouškách jsme byli sice rychlejší my, ale ne o dost. Na první zkoušce jsme měli defekt, ale to nás nestalo tolik času, možná vteřinu. Jízda bez rezervy možná poznamenala úvod druhé zkoušky, kde se hodně řezaly zatáčky a na místech, kde to hodně práskalo, takže jsem se trochu bál, abysme neudělali další kolo. Naštěstí ne. Na širokém jsem pak zase zabral. Tahle rally byla hrozně děsivá, moc.“

Andreas Mikkelsen pro AutoSport.CZ: „Havarovali jsme v dlouhé pravé zatáčce přes horizont, kde bylo spousta šotoliny. Najel jsem na to, auto uklouzlo a šli jsme mimo trať. Bylo to bez šance. Zadkem auta jsme trefili kládu. Svým způsobem bylo štěstí, že ta rána šla až na zadek auta za moji sedačku, jinak by to bylo o dost horší.“

RZ 14 - Nyárásvölgy 2 (17.70 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Belgičtí fanoušci asi nebudou mít Jana Kopeckého rádi. Zatímco před dvěma týdny se tovární jezdec Škody Motorsport na barumce ubránil o 1.2 sekundy Freddymu Loixovi, dnes Kopecký zvítězil o pouhých osm desetin, které jej dělí od druhého v pořadí Thierryho Neuvilla. Kopecký tak slaví druhý triumf v řadě a co víc, stává se novým lídrem letošního IRC.

Neuville, kterému se po Mikkelsenově odstoupení otevřela šance na celkvé prventsví, dal do poslední rychlostní zkoušky všechno. A téměř mu to vyšlo. I body za druhé místo jsou ale důležité, jak pro něj, tak pro Peugeot. Nicméně nejvíce radosti je opět ve Škodě, neboť Kopeckého triumf podpořil konečným třetím místem Loix. Za ním je klasifikovaný další peugeot Bryana Bouffiera a asi největší překvapení dne, v seriálu IRC hostující Hermann Gassner junior na fabii týmu Škoda Red Bull. Němec dnes předváděl ve srovnání se včerejškem naprosto odlišnou jízdu a páté místo si poctivě vydobyl na ASIm, který se ale soustředil hlavně na vítězství v domácím maďarském mistrovství.

Sedmé místo Toniho Gardemeistera odpovídá jeho celkovým letošním výkonům, osmá příčka je skvělým výsledkem pro Robiho Bútora bojujícího stejně jako v případě ASIho primárně o body do národního misztrovství. Devátý Bruno Magalhaes v cíli nezkrýval ze svého výsledku zklamání, naopak Beppo Harach, po ASIm druhý nejrychlejší pilot IRC Production Cupu takové konečné umístění před soutěží nečekal.

Ve dvoukolkách dnes podnikl rozhodující útok Stefano Albertini na Renaultu Clio, včerejší lídr Menyhér Krozser na Citroënu DS3 R3T dojel druhý, jako třetí skončil Sasa Ollé na Suzuki Swift S1600.

Mecsek Rallye 2011
1.Jan Kopecký-Petr StarýCZEŠkoda Fabia S20002:00:06.7
2.Thierry Neuville-Nicolas GilsoulBELPeugeot 207 S2000+0.8
3.Freddy Loix-Frédéric MiclotteBELŠkoda Fabia S20001:00.0
4.Bryan Bouffier.Xavier PanseriFRAPeugeot 207 S2000+1:35.6
5.Hermann Gassner-Timo GottschalkDEUŠkoda Fabia S2000+2:32.5
6.ASI-Zsuzsa PikóHUNMitsubishi Lancer Evo IX R4+2:38.2
7.Toni Gardemeister-Tapio SuominenFINŠkoda Fabia S2000+3:05.6
8.Róbert Bútor-Igor BacigálHUNPeugeot 207 S2000+3:16.8
9.Bruno Magalhaes-aulo GravePORPeugeot 207 S2000+3:51.7
10.Beppo Harrach-Andreas SchindlbacherAUTMitsubishi Lancer Evo IX R4+4:14.0

RZ 13 - Árpádtetö 2 (24.00 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Mecsek Rallye 2011

Andreas Mikkelsen svou letošní smůlu neprotrhne ani v Maďarsku. K premiérovému vítězství měl v zemi čabajek, guláše a ikarusů našlápnuto zatím nejlépe z celé sezony, ale opět nebylo mu přáno - na RZ 13 se svou Škodou boural. Zkouška byla na chvíli pozastavena kvůli trati zablokované kládou, kterou na cestu vytáhnul Mikkelsenův vůz.

Po restartu vložkou nejrychleji prolétl opět Thierry Neuville, který ale kvůli studeným pneumatikám z Kopeckého celkového náskoku ukrojil pouhé dvě desetiny sekundy. Kvůli Mikkelsenovu odstoupení se všechny posádky posunuly o pozici vpřed, na špici je výjimkou ASI, který zůstal na šestém místě, jelikož ho přeskočil Gassner. Do celkové první desítky poprvé nakoukl rakouský Beppo Harrach, startující stejně jako ASI s lancerem kategorie R4.

RZ 12 - Zobák 2 (12.00 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Mecsek Rallye 2011

Thierry Neuville si připsal další dílčí vítězství v Mecsek Rallye a řekl si tak o závěrečný souboj o medaile - z náskoku Jana Kopeckého ukrojil dalších pět sekund. Andreas Mikkelsen tentokrát poprvé výrazněji zaváhal a dal českému jezdci ze svého nákoku osm sekund k dobru. První trojka je tak od sebe celkově vzdálena jen o osmnáct sekund, což do závěrečných dvou zkoušek může vnést ještě zajímavé momenty.

Freddy Loix si nadobro zabydlel na čtvrtém místě, v Maďarsku mu to zkrátka nejde. Podobně je na tom i pátý Bouffier, který se po celý víkend snaží najít svou formu. Hermann Gassner junior je stále na sedmém místě, ale ASIho má už těsně na dostřel. Své ranní rivaly Gardemeistera a Bútora již definitivně nechal za svými zády, oba zmínění si nicméně stále vyměňují své pozice v celkovém pořadí - po dvanácté vložce je to opět ve prospěch finského matadora.

Ohlasy po RZ 11

První polovina závěrečné etapy Mécsek Rallye se odehrávala ve velmi vysokém tempo. O tom ostatně svědčí i komentáře, které jsme zaznamenali před servisní zónou v Pécsi. K dispozici jsou opět také jako MP3 záznamy.

Andreas Mikkelsen: „První vložku jsme zajeli ve velmi dobrém tempu, protože jsme věděli, že se na nás tlačí Jan. Na druhé už jsme měli slušný náskok, drželi jsme si rytmus a zajeli úplně stejný čas. Na třetí zkoušce to bylo totéž. Druhá zkouška byla moc moc rychlá, ale byla to zábava. V omezovači jsme byli mockrát.“

Jan Kopecký: „Včera večer jsme si tu první vložku s Petrem ještě 'projeli' podle onboardu a po paměti dopsali všechny štěrky a bordely, a když jsme tam přijeli, tak tam nebylo nic. OK, stalo se, ale měl jsem zareagovat jinak a tlačit trošku víc. Druhá vložka je hrozně rychlá, nevím, kolik byl průměr a jestli to pustí do druhého průjezdu. Uvidíme, musíme jet dál. Vymýšlet se už asi nic nedá, Andreas jede po celý víkend hodně rychle a my si musíme pohlídat Thierryho.“

Thierry Neuville: „První zkouška se fakt povedla, měli jsme dobré tempo a auto fungovalo lépe než včera. Na druhé zkoušce jsme byli opravud hodně rychlí, ale můj spolujezdec poprvé dost chyboval a měli jsme kliku, protože mi včas dopředu nenahlásil utaženou zatáčku ve vysoké rychlosti. Nechali jsme tam moc, tak deset vteřin. Rychlí jsme byli, škoda toho, ale stalo se. Jsme tady. Na poslední zkoušce jsme zajeli dobrý čas, jsem spokojený a budu dál tlačit.“ (Pro korektnost doplňme, že problém byl způsoben tím, že Neuvillův spolujezdec zároveň rozpis opravoval.)

Freddy Loix: „Nemůžu jet rychleji. Nevím, je to kombinace ne příliš dobré jízdy a pocitu z auta. Po včerejšku je to lepší, ale nedokážu jet rychleji. Trať byla po včerejšku evidentně vyčištěná, to bylo hezké překvapení. Nejsem rád, že jsem v situaci, že musím čekat co se bude dít přede mnou, ale to je rally. Prostě je to tak, momentálně nemůžu jet rychleji.“

Bryan Bouffier: „Ano, je to lepší. Ne o moc, ale mám lepší pocit a víc se bavím. Jasně, je to moc rychlé, průměr skoro 130 km/h, jestli se nepletu. Pojedeme dál svoje a uvidíme, co se bude dít. Bude fajn, když tuhle rally přežijeme.“

Bruno Magalhaes: „Na první zkoušce bylo mimo trať auto přede mnou, ne já, to bylo asi nějaké nedorozumění. Nebylo to lehké, nemohl jsem jet rychleji, na hrbech a v úzkém jsem si nebyl jistý autem. Na slušném a rychlém asfaltu to bylo o moc lepší. Není to snadná rally, musíte být připraveni na vše a to my s naším autem nejsme.“

Hermann Gassner: „Bylo to opravdu náročné ráno. Tři opravdu rozdílné zkoušky. Ale zvládli jsme to dobře, přeskočili dvě auta, je to pořád těsné a rád bych udržel naši pozici. Je to hodně rychlé, ale v MS jsou také rychlé zkoušky. Jsou to dobré lekce. S autem není žádný problém.“

Beppo Harrach: „S autem dnes žádný problém. Hoši se Super 2000 hodně útočí a pro nás je těžké udržovat pozice. Na poslední zkoušce jsme ale zajeli slušný čas, doufám, že to v posledním kole ještě vylepšíme.“

Róbert Bútor: „Bylo to dnes trochu komplikovanější v porovnání se včerejškem. Nebyl jsem úplně koncentrovaný a vyrobil jsem dost malých chyb, což se odrazilo na časech. Na zdejší tratě jsme zvyklí, takže si jedeme svoje tempo, v klidu a moc neriskujeme.“

Toni Gardemeister: „První zkouška nebyla nic moc, bylo to rychlé a vůbec jsem nevěřil nastavení podvozku. Druhá se nám dost podařila, na pár místech to byl letecký den. Na poslední zkoušce, před koncem úseku, kde se jel shakedown - šest sedm kilometrů před cílem, auto začalo jet jako na tři válce. Nejelo to, motor vynechával, kolísaly otáčky, auto vydávalo dvné zvuky a nešlo nad sedm šest a pak pět tisíc otáček. Na přejezdu jsme zkontrolovali všechny senzory a teď to funguje.“

Karl Kruuda: „OK, pár krizovek ve vysokých rychlostech. Ale ráno je za námi, pořád tři zkoušky do cíle. Potřebujeme dohnat Lancer Evo, který je sedm vteřin před námi. Musíme trochu přidat.“

RZ 11 - Nyárásvölgy 1 (17.70 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Mecsek Rallye 2011

Thierry Neuville se postaral o přerušení dosavadní hegemonie Mikkelsena a Kopeckého. Tito dva jezdci na škodovkách si mezi sebe rozdělili doposud všechny rychlostní zkoušky - až do RZ 11, na které byl nejrychlejší žlutý Peugeot belgického mladíka. Kopecký v této zkoušce ztratil cenné sekundy a jak sám v cíli přiznal, dohonit Andrease je už téměř nemožné.

Jednotlivé rozestupy se v první pětce jen kosmeticky mění, v té druhé ale probíhají zkoušku co zkoušku změny v pořadí. Slušně se dneska totiž rozjel Hermann Gassner junior, který se během dopolední sekce posunul z devátého na sedmé místo a ani šestá pozice, kterou momentálně drží ASI s nejrychlejším mitsubishi, není pro mladého Němce na škodovce při jeho tempu nereálná. Posádky teď míří do jediného dnešního 'velkého' servisu, po kterém vyrazí na druhé kolo vložek z dopoledne.

RZ 10 - Árpádtetö 1 (24.00 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Druhý nedělní test byl svědkem dalšího shodného času v RZ, a tentokrát mezi prvními dvěma jezdci celkového pořadí. Kopecký se dotáhl na Mikkelsenovo tempo a oba jezdci škodovek vložku prolétli extrémním průměrem 129 km/h! Dodejme, že pokud by tato hodnota překročila kritickou hranici stotřicítky, musela by být vložka z bezpečnostních důvodu automaticky pro druhý průjezd zrušena.

Do optimálního tempa, které ztratil už včera večer, se vrátil Freddy Loix, jenž zaostal o pouhé 2.4 sekundy, naopak výrazněji ztratil Neuville, který na 'desítce' přežil obrovskou krizovku, když špatně uslyšel spolujezdcův diktát. Největší výsledková akce se nyní děje na konci první desítky, kde se mezi sebou začínají řezat Toni Gardemeister, Hermann Gassner junior a Robi Bútor - všechny tři navzájem aktuálně dělí jen necelých pět sekund.

RZ 9 - Zobák 1 (12.00 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Jelikož rychlostní zkoušky druhé etapy Mecsek Rallye využívají úseky, které se jely v opačném směru už včera, panovaly mezi posádkami obavy, zda se pořadatelé dají pro dnešek trať do pořádku, aby vozy nemusely do zatáček brzdit v tom, co včera vytahaly na trať. Ale naštěstí se po včerejších problémech s tratí pořadatelé předvedli v dobrém světle a trať přes noc uklidili.

Jezdci to ale museli zjistit až při ostrém průjezdu a tak byl první nedělní úsek hodně o tom, kdo se bude cítit jistější. Andreas Mikkelsen do toho šel na 100% a připsal si další nejrychlejší čas, Jan Kopecký bohužel hodně ztratil a svou dosavadní ztrátu na lídra prakticky zdvojnásobil. Tím se opět dostal do hledáčku třetího Thierryho Neuvilla, který z Čechova náskoku ukrojil více než pět sekund. V druhé polovině top ten došlo ke změně pořadí mezi Gardemeisterem a Bútorem, který je nyní sedmý o těsných sedm desetin. Odstoupil také domácí Norbert Herczik, jeho desáté místo připadlo Brunu Magalhaesovi.

1. etapa

Ohlasy po první etapě

Poslední zkouška první etapy Mécsek Rallye se jela za tmy. Jak viděly nejen sedmou rychlostní zkoušku samotné posádky, to si můžete přečíst nebo poslechnout právě teď.

Bryan Bouffier: „Bylo to dnes trochu drsné a divné, nic moc. Ale OK, mohlo být ještě hůř. To ale nebyl můj cíl před startem rally. Doufám, že zítra budu mít svůj den. Zkoušky se jedou v opačném směru, takže budu muset najít nějaké řešení jak být rychlejší. Dnes to nebyl jeden z nejhezčích dnů mé kariéry. Teď v noci to bylo hodně zrádné a špinavé, ve tmě to není nikdy snadné. Udrželi jsme se na trati a pořád jsme v závodě. Zítra to bude ještě horší.“

Freddy Loix: „Škoda, že zrušili poslední zkoušku. Poslední tři zkoušky jsem podle mě jel opravdu dobře, ale nechápu, že časy nebyly tak dobré. Budeme muset vymyslet nějaké řešení na zítřek. Nemůžu říct, že by mi to tady nesedělo, rychlé zkoušky mám rád, takže přesně nevím proč to tak je.“

Andreas Mikkelsen: „S dneškem jsem moc spokojený. OK, Jan zatáhnul a ke konci stáhnul náš náskok, ale na poslední zkoušce jsem netlačil, byla tma. Pořád máme nějaký náskok a zítra to bude velká bitva, ale jsem na to připraven. Za tmy to nebylo lehké, bylo to úplně jiné, vzdálenosti se zkracovaly, ale bavilo mě to, bylo to fajn.“

Jan Kopecký: „Z našeho pohledu to bylo dobré, zkoušku jsme vyhráli. Na Andrease pořád ale ztrácíme dost, zítra se ho pokusíme chytit, bude to těžké, ale zkusíme to. Zítra půjde spíš o tu první zkoušku, bude tam vyházený bordel, ale na těch dalších dvou už se tolik kvůli těm pneumatikám 'katovat' nedalo, tak tam to snad bude v pořádku.“

Petr Starý: „Bylo to docela náročné, jede se docela v kvapíku. Z pohledu spolujezdce je tady asi nejnáročnější organizace. V každé časovce se děje něco jiného, sportovní řády tady moc neplatí, takže z tohoto pohledu je to taková disciplína i pro spolujezdce. Trať v některých místech vypadala úplně jinak než v tréninku, dokonce ve druhé erzetě byla guma za sloupem a v šesté zase úplně jinde, takže se to lišilo i mezi průjezdy.“

Thierry Neuville: „Světla nebyly moc dobré, nebyl jsem moc spokojený. Nic jsem neviděl. Jeli jsme hodně pomalu, abysme dojeli. Zítra nás čeká dobrý den. Když bude fungovat auto i rozpis, půjdeme do toho. Myslím, že třetí místo je pro nás po dnešku dobré, kdybychom byli první či druzí, bylo by to perfektní.“

Toni Gardemeister: „Myslím, že problém s nábojem je vyřešen, ale měli jsme zase drobný problém s brzdami. Prohnul se jeden kotouč a hodně to vibrovalo, ale to teď vyměníme. Jízda ve tmě byla těžká, nedokázal jsem odhadnout, jak moc šotoliny je na trati.“

Bruno Magalhaes: „Poslední zkouška byla moc těžká, moc zrádná, protože v některých zatáčkách byla šotolina. Za tmy bylo těžké držet správnou stopu a jet ppod plynem v dlouhých zatáčkách, protože to bylo hodně úzké. Bez znalosti trati to bylo hodně těžké. Pořád jsem se snažil dívat se a dívat se, ale v těchto podmínkách to byla náročná jízda. Takovouhle rally jsem nikdy nejel, je to hodně divné. Zítra se budeme snažit vylepšit nastavení auta.“

Karl Kruuda: „Nic moc, necítil jsem se. Nechtěl jsem riskovat, jen dovézt auto do cíle. V noci to nebylo nejlepší, trochu jsem se bál. Kdyby to bylo trochu širší, bylo by to lepší. Bylo to rozbité a náročné.“

Dale Moscatt (Arai): „Opět jsme něco změnili, ale v noci to bylo náročné. Na trati bylo spousta šotoliny, monhem víc. Občas jsme nevěděli, jestli jedeme šotolinovou nebo asfaltovou rally. Nebyli jsme si dost jistí. S autem nebylo nic špatně. Toši se zřejmě potřebuje dostat s autem do správného rytmu. Učíme se, ale v klidu, žádné velké potíže.“

Hermann Gassner: „S autem jsme neměli potíže. Teď ta noční zkouška byla opravdu zrádná, na trati byla spousta šotoliny, což jsem nečekal. Ale zatím je to OK.“

Beppo Harrach: „Velmi těžký den, měli jsme několik technických problémů a ztratili kvůli nim okolo čtyřiceti vteřin. Jezdecky to bylo dobré, pozice není zas tak zlá, škoda té ztráty. Hodně zrádná byla čtvrtá zkouška se spoustou diváků u trati a taky třetí a sedmá, kvůli velkým kládám. Před námi se hodně zkracovalo, před kládami a za kládami. Bylo to jako slalom, žádná sranda.“

Rašíd Alketbi: „Baví mě to. Jsem poprvé na asfaltu, líbí se mi to. S každým metrem se něco učím. Zkoušky se mi líbí, i ta noční, i když to bylo hodně nebezpečné. Je mi líto Turána, ale to je rally.“

Johan Helois: „Pro nás to nebyl dobrý den, měli jsme spoustu potíží. Na první zkoušce jsme měli problém s interkomem, pak jsem se trápili s nastavením podvozku a pneumatikami. Byli jsme mimo trať a nechali tři nebo čtyři minuty v lese.“

Ford Fiesta S2000 Frigyese Turána po havárii

RZ 7 - Pécsvárad 2 (12.00 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Poslední zkouška první etapy na Mecsek Rallye byla velkou prověrkou. Nejvíce technický úsek ze všech dnešních zkoušek byl charakteristický úzkou tratí, kládami v těsné blízkosti silnice (o jednu z nich v prvním průjezdu fatálně zavadil Turán - viz foto nahoře) a navečer její obtížnost znásobila tma. Ta nadělala nejvíce vrásek Thierrymu Neuvillovi, který měl špatně seřízenou světelnou rampu a z cesty neviděl téměř nic.

Nejrychlejší čas opět připadl Janu Kopeckému, který celé odpoledne podával výborný výkon a po první etapě ztrácí na vedoucího Mikkelsena už jen necelých devět sekund. Celkové pořadí se po poslední sobotní zkoušce v první desítce nijak nezměnilo. V IRC Production Cupu po dnešku vede domácí ASI na Lanceru Evo IX R4, nejrychlejší dvoukolkou je Citroën DS3 R3T Menyhérta Krózsera.

Ohlasy po RZ 6

Přinášíme další ohlasy z první etapy Mécsek Rallye z maďarské Pécsi, včetně originálů ve formátu MP3.

Bryan Bouffier: „Hodně ztrácím, nejsem z toho nadšený. Nejedu dobře, ani pocitově to není ono, co dodat. Moje jízda není moc čistá, auto funguje dobře, ale je to ve mně, nevím co mám dělat. Je to škoda.“

Jan Kopecký: „My jsme teď byli hodně spokojení. Změnili jsme s inženýry trochu nastavení a auto teď fungovalo opravdu skvěle. S Petrem jsme se do toho opřeli a trošičku stáhli, ale pořád to není ještě o tolik.“

Freddy Loix: „Měl jsem velice dobrý pocit, ale když jsem viděl Janovy a Andreasovy časy, tak takhle jet nemůžu. Možná kdyby to bylo o dvě tři vteřiny, ale ne o deset, to je hodně. Myslel jsem, že auto bude fungovat na druhý průjezd lepší, ale na jejich rychlost to nestačí. Ze zrušení osmé RZ nejsem nadšený.“

Thierry Neuville: „Bylo fakt horko. Šli jsme do toho naplno, nastavení auta bylo o hodně lepší a měl jsem jistotu, takže jsme tlačili a tlačili. OK, Jan byl trochu rychlejší než my, ale myslím, že kdybysme trochu upravili nastavení, mohla to být čistší a možná rychlejší jízda, protože se to docela klouzalo. Teď nás čeká nejtěžší zkouška, asi pojedeme v klidu, bude to navíc skoro v noci. Nebude to snadé, ale pokud zakončíme den na třetím místě, bude to dobrá pozice na zítřek.“

Andreas Mikkelsen: „Kopecký je rychlejší a rychlejší. Jede svoje tempo a my budeme muset jet stejně. Na splitech jsme byli stejně, ale dojel jsem potom Guye a zpomalili mě diváci. Na poslední zkoušce jsem udělal chybu, když jsem byl moc široký, ale Kopecký podal moc dobrý výkon. Jinak letíte do zatáčky na šestku a hrne se to bokem jako na šotolině. Klouzat se ve 180 km/h v omezovači, to není moc hezký pocit. Na poslední zkoušce bych se chtěl udržet na čele.“

Bruno Magalhaes: „Bylo to trochu lepší, podvozek teď na hrbech fungoval lépe. Ale ve velmi rychlých místech bylo auto nevyvážené, ale raději takto než to co bylo předtím. Časy jsou teď mnohem lepší. Teď to bude náročné, na trati bude hodně šotoliny, pojede se za tmy, takže nic lehkého. Ale auto je rozhodně lepší.“

Toni Gardemeister: „Na první zkoušce jsme zase měli problém s brzdami, něco s ložiskem kola. Levá strana byla hodně volná, vyměnili jsme to, přestalo to, ale v půlce zkoušky to bylo zase úplně stejné. Možná je to druhá strana. Ale na poslední zkoušce jsme tenhle problém měli snad jen dva kilometry po startu, pak dva tři kilometry OK a pak zase znovu. Je to moc divné a byl jsem trochu naštvaný, protože jsem do toho šel naplno.“

Karl Kruuda: „Jsem trošku spokojenější, ale ne s časem. S mojí jízdou tak napůl, pořád se místy bojím a hodně ztrácím. Ale jinak je vše v pořádku. Letí se naplno na pětku a šestku, občas nějaká sranda jako powerslide nebo tak. Jo, zase taková sranda to není, je to fakt děs.“

Róbert Tagai (Tóth): „Problém s diferenciálem jsme vyřešili a bylo to vlastně první kolo, které jsme si užívali. Časy na zkouškách byly víceméně OK, na první jsme byli nejrychlejší z místních, takže to bylo dobré. Na druhé to taky nebylo zlé, takže teď se jenom bavit, nic víc.“

Herman Gassner: „Bylo to OK. Místy šotolina, kterou jsme nečekali, tak to bylo fakt těžké. Na druhé to bylo zrádné, protože pořadatelé dali pneumatiky na jiná místa, než byly předtím, tak to bylo fakt zajímavé.“

Dale Moscatt (Arai): „Udělali jsme další změny, ale bohužel trochu k horšímu. Ale svět se kvůli tomu nezboří a my se tím poučíme. Teď zkusíme měkčí pneumatiky, bude chladněji a mohlo by to pomoci. Je tu taky pár dalších možností ke změnám, ráno jsme měli možnost porovnat co funguje a co ne. V noci to bude určitě zajímavé. Čeká nás nejtěžší zkouška s kládami trčícími do cesty, tma, spousta šotoliny. Nedokážu si představit, jak to bude vypadat, bude to hodně zajímavé.“

RZ 6 - Orfü 2 (28.00 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Změny v nastavení provedené v posledním servise na voze Jana Kopeckého mají viditelný efekt. Čech pomalu stahuje vedoucího Mikkelsena, který na 'šestce' udělal několik drobných chyb, a v dosavadním boji o druhé místo se lehce vzdálil Neuvillovi. V závěru dne překvapivě přestal stíhat Freddy Loix, který i na této vložce ztratil mnoho drahocenných sekund. Po ranním brzkém odstoupení je ze hry venku už i druhý proton P.G. Anderssona. S poškozenými brzdami i nadále bojuje Toni Gardemeister, kterému se i přes těžkosti nyní podařilo podařit Robiho Bútora.

Druhý průjezd nejdelší vložkou soutěže je neplánovaně už předposledním testem první etapy Mecsek Rallye. Pořadatelé se kvůli velkému množství diváků na testu Alsómocsolád rozhodli druhý průjezd zrušit a úvodní den tak bude končit už po RZ 7.

RZ 5 - Hetvehely 2 (18.21 km)

Frigyes Turán - Gábor Zsíros. Ford Fiesta S2000 - Mecsek Rallye 2011

Jan Kopecký si připsal druhou dílčí výhru na Mecsek Rallye a díky tomu se posunul na průběžné druhé místo. Na třetího Neuvilla ale má jen desetinový náskok. Osm sekund ztratil Loix, který se tak vyřadil z dosavadního velice těsného boje o druhé místo. Smolařem je Guy Wilks, který stejně jako na nedávné barumce skončil kvůli poruše motoru. Brit si tak píše už třetí nulu v řadě a chybějící body ho budou na konci roku určitě bolet.

Z klasifikace se taky vytratil doposud nejrychleší Maďar Frigyes Turán, který zdemoloval svoji Fiestu S2000 po střetu s kládou, místní barvy ale v nejrychlejší desítce zdatně hají ASI jedoucí s lancerem kategorie R4 a Robi Bútor na peugeotu.

Ohlasy po RZ 4

Po čtvrté rychlostní zkoušce si posádky před servisní zónou v Pécsi stěžovaly zejména na děsivou bezpečnostní situaci na konci čtvrtého rychlostního testu, který podle nich připomínal Portugalskou rally před dvaceti či třiceti lety. Komentáře si opět můžete přečíst nebo poslechnout v autentické podobě jako audio nahrávky ve formátu MP3.

Bryan Bouffier: „Na konci čtvrtého testu byla spousta lidí na trati, byli jsme hodně rychlí a málem jsme trefili dvouřad diváků na straně, nebylo to vůbec bezpečné. Nastavení auta bylo OK, udělali jsme nějaké drobé změny, ale na časech to vidět nebylo. Musím najít nějaké řešení.“

Jan Kopecký: „Třetí RZ byla podobnější českým, bylo to úzké a v lese, jenom se tady nepoužívají v zatáčkách tyče, ale klády. To je trochu nepříjemné. Jinak ta zkouška byla lepší, ale nastavení auta bylo trošičku tvrdší než jsem čekal. Posledních 800 m do cíle RZ 4 se jelo na vytočenou šestku na omezovač přes horizonty a všude tam byli lidi. Kdyby tam někde auto vypadlo, bylo by to obrovské neštěstí. Na druhé průjezdy teď uděláme nějaké změny v nastavení a věříme, že to bude přínosné.“

Freddy Loix: „Bylo to hodně dobré, začínám si zvykat na zdejší typ tratí, retardéry, pneumatiky v zatáčkách, klády, což bylo v prvních dvou RZ hrozně divné. Poslední dvě zkoušky jsem si docela užíval. Budu se teď sanžit jet trochu rychleji, ale je to pořád ve vteřinách, bude to těžký závod. Třetí zkouška byla opravdová rally zkouška a líbila se mi moc, ale také poslední zkouška byla pěkná, až na to, že by se pořadatelé měli zamyslet nad bezpečností, protože na posledním kilometru dvou bylo trochu moc diváků v nebezpečných místech.“

Guy Wilks: „První zkouška byla dobrá, ale druhou jsem jel trochu moc opatrně. Nevím proč, ale ke konci jsem docela ztratil. Ale po stranách byla spousta diváků na nebezpečných místech, to nebylo dobré ani moc chytré. Pneumatiky fungovaly dobře, ale auto nebylo úplně optimální. Těžko se to dá popsat, houpalo se to na tlumičích, v dlouhých zatáčkách auto chodilo nahoru a dolů namísto toho, aby zůstávalo v rovině, takže posledí RZ nebyla žádná sláva.“

Thierry Neuville: „Myslím, že na třetí zkoušku jsme špatně obuli. Hodně to klouzalo. Myslel jsem, že měkčí směs bude lepší, ale na konci jsme ztratili přes šest vteřin. Je to trochu škoda, protože jsme do té doby byli blízko Andreasovi. Ale pořád je to dobrý souboj s Freddym a Janem, všichni jeli na poslední zkoušce opravdu naplno. Na třetí zkoušce jsem byl kousek po startu oběma koly v trávě, hodně mi to uklouzlo, vypadnul jsem z rytmu, ztratil jsem jistotu a pak i čas. Tahle zkouška není špatná, snad jenom ty klády byly trochu nebezpečné, ale jinak jsme si to na ní užívali. Na konci čtyřky bylo hodně hodně lidí, jelo se tam totálně naplno a kdyby byl nějaký problém, bylo by to hodně nebezpečné.“

Andreas Mikkelsen: „Bylo to mnohem zrádnější. Užší, více klád na vnitřních stranách cesty, takže to nebyly dvě jednoduché zkoušky a jeli jsme je v klidu. Na poslední jsme se snažili trochu zabrat tam, kde to bylo širší, protože prvních sedm kilometrů bylo úzkých a pak to bylo hodně rychlé a stáhnul jsem to zpět, z čehož mám dobrý pocit. Byly to o hodně jiné zkoušky, bylo potřeba jet víc čistě, bylo snazší vyrobit chybu. Zvládli jsme to a moc neztratili. Pneumatiky fungovaly moc dobře, asfalt se pořád měnil, takže se muselo dost předvídat, nebylo to lehké.“

Per Gunnar Andersson: „Pořád je něco divného se zadním diferenciálem, jel jsem tedy opatrněji. Vyměníme ho za rezervní a půjdeme do toho znovu. Nebudeme riskovat, jen se budeme snažit zlepšit výsledek jak to jen půjde. Místy to hodně klouzalo, byl jsem moc opatrný.“ Následně pak dodal: „Na startu RZ 4 nám pořadatelé řekli, že máme troubit, abychom rozehnali diváky na trati.“

Tapio Suominen (Gardemeister): „Moc uklouzaných míst a spousta šotoliny, zase stylem neřezat a nic tam nakonec nebylo. Na hodně místech jsme tak ztratili, jak vám může jezdec věřit, když řeknete 'don't cut' a nic tam není? Doufám, že to na příští rok změní. Musíme vyměnit přední náboj, auto se třepe na brzdy, jde rovně, to není dobré. Nám řekli to samé o troubení co PiGimu, bylo to jako v Portugalsku, hodně lidí na šílených místech, na obou stranách trati v úzké zatáčce, kdyby na odbočení někdo přišel o brzdy, šel by přímo do nich.“

Bruno Magalhaes: „Změnili jsme moc věcí v nastavení podvozku, protože auto bylo na uskákaném neřiditelné. Měl jsem dvě nebo tři velké krize ve velmi rychlých úsecích, jen díky štěstí jsem dojel až sem. Musíme to změnit.“

Róbert Tagai (Tóth): „Jeli jsme jenom na zadní náhon, takže to bylo opravdu zajímavé. S těmi kládami po stranách trati jsme byli hodně opatrní. Nehavarovali jsme a snad to teď v servisou opravíme. Byly pro nás dvě těžké zkoušky. Asi je to zadní diferenciál.“

Karl Kruuda: „Bylo to trochu lepší, udělali jsme nějaké změny na autě, takže pocitově to bylo lepší. Ale pořád nejsem spokojený, potřebujeme něco vymyslet, abysme měli větší přilnavost. Pořád jsme se ještě potýkali s přetáčivostí a nedotáčivostí, ale bylo to o hodně míň než předtím. Teď vyzkoušíme něco jiného. Na čtvrté zkoušce to bylo hodně zrádné, bylo to jako řídi stroj času, raději jsem trochu ubral plyn, protože jsem se bál, že kdybych vyrobil chybu, tak přejedu minimálně dvacet lidí.“

Dale Moscatt (Arai): „Po pravdě jsme se ráno trochu trápili. Kromě shakedownu jsme tu neměli žádný test a zkoušky jsou o hodně rychlejší než shakedown. Neměli jsme přilnavost, auto bylo nedotáčivé, trochu přetáčivé, ale to se dalo řešit. Ztratili jsme moc času. V servisu jsme udělali změny, fungovalo to lépe. Trochu jsme se teď přiblížili rychlým místním jezdcům. Třetí zkouška byla hodně těžká, jiná než zbývající. Na těch jsme občas jeli přes 190 km/h. Měla úplně jiný charakter, byla klikatá, s kládami proti řezání, spoustou šotoliny. Navíc bylo v lese hodně tma, ty klády se daly stěží vidět.“

Frigyes Turán: „Na třetí zkoušce to pro nás bylo hrozné, uvolnil se nám šroub na brzdiči a ztratili jsme tlak v brzdách. To nebylo dobré. Naštěstí jsme to na přejezdu ztratili a na další zkoušce zajeli pátý čas, takže perfektní. Tohle byl náš první letošní technický problém a doufám že i poslední.“

Hermann Gassner: „Zkoušky jsou hodně rychlé, zrádné, moc se to mění. Ale z našeho pohledu jsme neměli žádný problém. S autem i pneumatikami jsme víceméně spokojený. Ve druhých průjezdech budu doufám rychlejší.“

RZ 4 - Alsómocsolád 1 (14.02 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Čtvrtý rychlostní test maďarské rally a další problém: diváci. Závěrečná část zkoušky jimi byla doslova obsypaná a mnozí jezdci se nechali slyšet, že letět na vytočenou šestku mezi špalíry lidí nebylo to pravé ořechové.

Zkoušku opět vyhrál Andreas Mikkelsen. Belgický-český souboj o průběžné druhé místo se tentokrát nepohnul z místa, neboť Loix i Neuville zajeli naprosto shodný čas a Jan Kopecký zaostal jen o desetinu sekundy. Pořadím vzhůru se opět prokousává Frigyes Turán, který se dostal na páté místo před Guye Wilkse.

RZ 3 - Pécsvárad 1 (12.00 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Jestliže si posádky na prvních dvou úsecích zvykly na určitý charakter trati, na 'trojce' začínaly zase od nuly. Uskákaný, klouzající a úzký asfalt nebyl nic vhodného pro tvrdé a nízké podvozky, často přestavěné v předcházejícím servisu. Nejkratší vložka vložka rally se rovněž stala první, ve které netriumfoval Andreas Mikkelsen.

Jeho štafetu převzal Jan Kopecký, který se aktuálně posunul díky horšímu času Frigyese Turána na čtvrté místo. Mikkelsen ale zajel jen o dvě sekundy hůř a i nadále vede. Chyby se nevyvaroval Thierry Neuville, který byl venku prakticky hned za startem, přesto stále - byť už jen těsně - drží druhé místo před dotírajícím krajanem Loixem.

Ohlasy po RZ 2

Před servisní zónou po druhém rychlostním testu Mécsek Rallye jsme vyzpovídali z aktuálních dojmů posádky z popředí startovní listiny soutěže. Jejich ohlasy si můžete buď přečíst, nebo poslechnout v originále v audio formátu MP3.

Bryan Bouffier: „Je to špatné. Auto funguje opravdu dobře, ale já jsem na těchto velmi rychlých zkouškách nemohl najít správný rytmus. Taky jsem si nebyl jistý ohledně zkracování zatáček, protože při tréninku tam byly pneumatiky, ale teď jsme to mohli naplno zkracovat. Navíc v některých zatáčkách byly na cestě, nějde na hraně silnice, takže to nebylo jednoduché srovnat se s tím. Budu se snažit být rychlejší, toť vše. Nestěžuji si na startovní pozici, myslím, že je to stejné pro všechny, já musím být rychlejší. Jede se pořád naplno, je to trochu divná jízda.“

Jan Kopecký: „Těžko říci. Auto funguje dobře, ale je to hodně rychlé a problém je s tím, že trať vypadá trošičku jinak než při seznamovacích jízdách. Gumy jsou na jiných místech, každý retardér je jiný, někde klády chybí, někde jich je víc. Je to takové složité, jede se blbě. S autem je vše v pořádku, pneumatiky jsme trefili.“

Freddy Loix: „Musíme si prostě zvyknout. Těžko říci, jak můžu zrychlit. Mladí kluci jako jsou Andreas a Thierry jsou hodně rychlí, tempo jaké teď nasadili nezvládám. ale už mockrát se stalo, že jsem nebyl nejrychlejší v prvním dni, ale byl nejrychlejší ve dni druhém. To už se stalo mockrát. Budu se snažit držet si tohle tempo a jsem připraven zareagovat. Jedu dlouhou převodovku, takže jsem nebyl moc často v omezovači, ale když se podívám na počet retardérů, krátká převodovka by byla správnou volbou. Ale to je o zkušenosti. Nemyslím, že to je tak velký rozdíl. Pokud jde o změny v nastavení, musíme trochu popřemýšlet. Potřebuju si trochu víc zvyknout na chování pneumatik a pak nastavit auto.“

Thierry Neuville: „Nebylo to špatné. Myslel jsem, že jsem na první vložce byl moc opatrný, ale na splitu jsem jel stejně jako Freddy, tak to bylo myslím OK. Na první to bylo trochu přetáčivé a pak na druhé nedotáčivé, protože jsme změnili nastavení podvozku. Musíme se trefit doprostřed a pak to bude lepší. Jinak jsme měli dobrou rychlost. Na trati to vůbec nedrželo, byli jsme občas být hodně opatrní a taky náš rozpis byl docela pomalý, takže jsme udělali dost změn a ve druhém kole by to mělo být lepší. Občas jsme byli v omezovači, pak přišel retardér a museli jsme tvrdě na brzdy a pak zase do omezovače.“

Guy Wilks: „Byl jsem moc opatrný. Na hodně místech se to změnilo pokud šlo o pneumatiky a klády vymezující zatáčky, místy nebyly vůbec, místy jo. Nebyl jsem si tedy dostatečně jistý. Uprostřed druhé zkoušky to na hladkém asfaltu bylo hodně rychlé a zase jsem si nebyl vůbec jistý, protože zadek auta klouzal, byla to samá dlouhá zatáčka na šestku, nešel jsem do toho dost tvrdě. Jedeme nejdelší převodovku co máme, ale myslím, že problém byl jen v nasazení. Přilnavost pneumatik byla celkově dobrá, kromě místa, o němž jsem mluvil.“

Andreas Mikkelsen: „Měli jsme dobré tempo, ale problém byl, že při tréninku byly místy klády a teď ne, někdo je musel odsunout. Občas tedy bylo hodně těžké chytit rytmus. Druhá zkouška byla moc pěkná, superrychlá, líbilo se mi to. S přilnavostí to bylo těžké, pořád si musíte kontrolovat povrch, aby jste na to byli připraveni, není to lehké. Na řadě míst jsme byli moc opatrní, na mnoha místech to pak drželo míň než jsem čekal. Pneumatiky vymezující zatáčky byly občas na cestě, občas mimo, je to fakt těžké, když je to takhle náhodně položené. S nastavením auta jsme dál spokojení, snad jen malé změny.“

Bruno Magalhaes: „Jeli jsme krátkou převodovku a moc jsme ztratili, teď ji budeme měnit. Byli jsme často v omezovači a ostatní měli o 20 km/h vyšší maximální rychlost. Nedalo se nic dělat.“

Toni Gardemeister: „Bylo to těžké. Snažili jsme se, ve ztrátě na kilometr jsme moc nezaostávali, ale celkově ztrácíme hodně. Bylo to hodně ulouzané a také náročné na motor, hlavně konec druhé zkoušky. S autem je vše v pohodě, jen z převodovky šly trochu divné zvuky na brzdách do retardérů, ale to je myslím normální, protože se trochu blokovala kola. Asfalt se sice měnil, ale mě to klouzalo pořád. Jinak to bylo všechno dobré, ale potíž je v tom, že nedokážeme jet rychleji.“

Karl Kruuda: „Pro nás nic moc. Na první RZ jsme něměli rytmus, neodhadoval jsem brzdy. Na druhé zkoušce jsme trefili retardér, bylo to dost nedotáčivé, šli jsme do toho trochu víc. Něco se ale vzpříčilo proti pneumatice, při jízdě na pětku a šestku to bylo znát, chyběl výkon. Budu se snažit udržovat auto v lepším stavu a zrychlovat. Těžko se hledala přilnavost pneumatik, ale taky musíte plně věřit autu, když je přetáčivé nebo nedotáčivé, nejde to.“

Robert Tagai (Tóth): „První zkouška byla dobrá, druhá taky, ale možná tři kilometry před jejím cílem nám asi praskla poloosa. Nevíme, co se přesně stalo, za auta šly moc divné zvuky a do cíle jsme dojeli opravdu pomalu. Něco jsme ztratili, ale jsme tady. Volba pneumatik byla v pořádku, s přilnavostí nebyly potíže, takže jediným problémem byla ta poloosa.“

Frigyes Turán: „Jsme opravdu spokojení. Myslím, že se nám povedlo najít správné nastavení auta. Taky máme výhodu ve znalosti zdejších zkoušek, v roce 2009 jsme tu vyhráli. Celkově jsem tedy moc spokojený, auto funguje opravdu dobře, nemáme žádné potíže. Máme moc rádi maďarské fanoušky, spousta z nich nám mává a to nás žene vpřed. Další dvě zkoušky budou rozbitější, takže upravíme nastavení auta, bude to uskákanější, ale celkově je naše auto ve skvělé formě.“

Per Gunnar Andersson: „Na druhé zkoušce jsem udělal hloupou chybu. Trochu jsem uklouznul v zatáčce a zničil levý zadní disk. Bylo to nevyvážené, ale dalo se jet, ale po třech kilometrech se ráfek zaseknul mezi brzdič a šasi. Dvě minuty jsme se snažili kolo sundat, ale nešlo to, takže jsme nasedli zpátky do auta a jeli dál, dokud se kolo nerozsekalo a neupadlo. Pak jsme teprve mohli nasadit nové kolo. Ztratili jsme moc času. Jinak jsem byl s nastavením auta spokojený, šlo o dobře, ale pak se to takhle podělalo.“

RZ 2 - Orfü 1 (28.00 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Mecsek Rallye 2011

Problémy s tratí neubývají. I na druhé sobotní vložce, která je vůbec nejdelší z celé soutěže, se 'ztratily' pneumatiky a posádky přestávají věřit svým rozpisům. K tomu se přidal rozlitý olej v závěru RZ, který ale pořadatelé nijak neřeší. Samotnou vložku opět vyhrál Andreas Mikkelsen, který si v rychlých úsecích jako jeden z mála vyloženě libuje. Jen o pár vteřin zaostali Neuville a Kopecký, maďarský prapor drží nejvýš i nadále Frigyes Turán.

Do zaběhlých kolejí se po relativním úspěchu na české barumce pomalu vrací Proton, jehož oba vozy jsou od začátku v problémech. Giandomenico Basso skončil s technickými problémy za cílem první vložky, P.G. Andersson musel měnit poškozené kolo na trati té druhé.

RZ 1 - Hetvehely 1 (18.20 km)

Mecsek Rallye 2011

Jestliže si posádky po seznamovacích jízdách stěžovaly na rychlé tratě maďarské rally, po první rychlostní zkoušce budou mít i další témata k probírání. Prakticky všichni ze špičky si stěžovali na to, že z mnoha zatáček zmizely pneumatiky, které během tréninku bránily 'katování'. Jenže ne všude. Problémy jsou také s retardéry, kterými Maďaři rozhodně nešetřili, jejich problém je pro změnu v tom, že při tréninku byly na silnici jen vyznačeny a úplně chyběly, teprve teď po umístění do rychlostní zkoušky posádky zjišťují, jak ten který retardér vypadá. A většinou vypadá pokaždé jinak.

Tak jako tak, nejrychlejší čas nastavil Andreas Mikkelsen, za ním se seřadili Neuville, Loix, Turán na fordu, Wilks, Kopecký a Bouffier - začátek bitvy mezi Škodou a Peugeotem ani nemůže být vyrovnanější!

-hof-, -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.09.2011 03:37
Karbonyl - moderátor
Má peníze. Jak snadné.
10.09.2011 23:20
rallydriver
Jak se vůbec tak divná rally dostala do IRC?
10.09.2011 23:08
Mirekfric
To je fakt brutus. Dost mi to připomnělo, když jsme na Monte sledovali Boettiho. To bylo dost podobné...
10.09.2011 22:04
Melmisek
to je blbost ty klády... šílená rána...
10.09.2011 22:00
Karbonyl - moderátor
Video Turánovy havárie: odkaz na www.youtube.com
toplist