www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. září 2019, Svátek má Matouš, zítra Darina

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Reklama

RSS 06 - Rallye Český Krumlov

Rallye Český Krumlov - skupina N

6. června 2006 • 11:00

N3

Na startu se objevila jen čtveřice strojů. První rychlostní zkouška sice naznačila, že o první místo bude tvrdý boj, bylo to však naposledy, co jej absolvovalo kompletní pole. Za ostatními navíc silně zaostávala alfa Martina Rady, takže po Bičákově havárii na RZ2 se souboj zúžil na dva protagonisty. V tu chvíli byl na čele Jan Vaňáč, ovšem jen tři sekundy ztrácel Egon Smékal. Rozhodující událostí byla Vaňáčova ztráta na RZ3, která jej stála více než půlminutu, a Smékalovi tak připravila výrazné vedení. V sobotu se ještě Středočech pokoušel na civic zlínského jezdce zaútočit, vyrobil však ještě chybu navíc, a tím definitivně rozhodl ve prospěch Smékala. Egon Smékal se tak v tabulce šampionátu dotáhl do těsného kontaktu s Vaňáčem. „Jsme rádi, že jsme v cíli, bylo to hodně rychlé. Nakonec jsme bitvu ve skupině neustáli, ale jsme první ve třídě a spokojení. Počasí nám moc nevyšlo, měli jsme na závěr obuté mokré, a bylo sucho,“ povzdechl si Smékal, který ve skupině prohrál s Jaromírem Tarabusem téměř o půlminutu. Druhý Vaňáč byl sice z výsledku trochu zklamán, své soupeře ale dostatečně přesvědčil, že už dokáže držet krok s kýmkoliv. Klasifikován byl i Martin Rada, ačkoliv mu na RZ5 z alfy vytekl olej, a on tak musel vzdát.

N2

Ve třídě šestnáctistovek se dala očekávat další spanilá jízda Jaromíra Tarabuse, ačkoliv měl na jihu Čech silné soupeře. Vítěze z Púchova Jiřího Pertlíčka doplnili především domácí želízka v ohni manželé Trojanovi a také Patrik Hlach. Tarabus ale zpočátku žádnou diskusi o vítězi nepřipustil a na úvodní vložce nadělil druhému nejrychlejšímu Pertlíčkovi sekundu na každém kilometru tratě. Na druhém úseku se začaly plnit papírové předpoklady a před Pertlíčka postoupil Jiří Trojan, což ovšem pro Pertlíčka nebyla poslední rána osudu. Už na další vložce odevzdal jeho spolujezdec kartu kvůli poruše převodovky, a protože se jednalo o stálý převod, nemohla posádka nastoupit ani do druhé etapy. RZ3 se také stala konečnou pro Jiřího Krajčíka, který výjimečně přesednul z dvoulitru do šestnáctistovkové hondy a hodně si její jízdní vlastnosti pochvaloval. Dění na první noční RZ ale bylo důležité i pro úplnou špičku výsledků. Jaromír Tarabus totiž chyboval a vybojovanou půlminutu rázem ztratil. Kvůli zrušené RZ4 šel také spát nezvykle jako druhý muž průběžného pořadí, dalo se ovšem očekávat, že hned ráno bude chtít vedení zpět. Ani největší optimista z jeho tábora ovšem nemohl předpokládat, že domácímu Trojanovi nadělí na legendárních Malontech téměř minutu. Rázem nebylo ve třídě už o co bojovat. Tarabus se už jen soustředil na znovuvybojování i skupinového prvenství. I to se mu nakonec podařilo. „Nuda to nebyla, protože jsme vyletěli z cesty do zahrady. Postupně jsme ztrátu stahovali, ale pak jsme ještě dostali na Římově defekt. Bylo to náročné až do konce,“ přiznal premiant skupiny N. Třetí místo za Trojanovými si hlídal Hlach, druhý den se ovšem musel obejít bez druhého převodového stupně a k dobrému výkonu se rozjel navrátilec Martin Tureček. Jezdec, kterého jsme před delší závodnickou pauzou vídali za volantem áčkové felicie, si na půjčenou hondu postupně zvykal a v sobotu si hlasitě říkal o bronzovou medaili. Nejprve překonal Katku Trojanovou, nakonec nezůstal ušetřen ani Hlach a musel se před Turečkem sklonit. „Pauza byla poznat. Hlavně v pátek večer to bylo hodně zajímavé. Nové auto, jeden a půl roku pauza, těžké tratě, počasí. Líp jsem si to vybrat ani nemohl... Ani jedna krizovka nebyla, mám ještě velké rezervy. Ale nechtěli jsme nic riskovat, byla to jednorázová akce,“ přemítal Tureček. O Hlachův skalp ještě zabojovala i první dáma české rallye Katka Trojanová. Na sedmé zkoušce se dostala před něj a mírně navyšovala svůj náskok, na devítce jí to ale Jihočech vrátil i s úroky a alespoň „brambory“ už si vzít nenechal. Šesté místo brala Andrea Trunkátová.

N1

Pěkných osm posádek čítala třída malorážek. Do Krumlova navzdory původním úvahám nedorazil Josef Dvořák, který dal přednost přípravám na start na Rajdu Polském. První zkoušku sice v rámci třídy vyhrál proklamovaný favorit Ivan Kapušanský, při cestě na RZ1 ovšem zabloudil a půlminutová penalizace jej odsoudila až na třetí místo. Vedl zatím Pavel Přibyl před domácím Janem Jinderlem. Kapušanského snaha o postup vpřed se vyplatila na RZ3, kde překonal Jinderleho, do konce prvního dne ale zůstal v čele Přibyl s desetisekundovým náskokem. Ani začátek soboty Kapušanskému vůbec nevyšel. Na Malontech ho postihnul defekt a z deseti sekund byla najednou téměř minuta. I přes velkou stíhací jízdu se Košičanovi tuto ztrátu stáhnout nepodařilo a musel vzít za vděk druhým místem. Radost z vítězství si vychutnával Přibyl, kterému zbyl dvacetisekundový náskok. „Bylo to hodně náročné, ale poslední čtyři vložky jsme projeli jenom na dojetí, abychom to nerozbili,“ přiznal taktiku vítězný Přibyl. Ani další umístění se za celou rallye nezměnily. Bronz patřil po zásluze Jinderlemu, překvapivé čtvrté místo udržel Dušan Breicha s dýchavičnou suzukou. Až pátý dojel Jiří Kulhan, který doplatil na technické problémy z úvodu soutěže. Třídu uzavírali rakouský host a loňský vítěz Rudolf Pfeiffer a yaris Romana Korandy.

Supersérie

Kromě špičky startovního pole je nutné zmínit i zbytek vozů, které nepatří do klasifikace MMČR. V pořadí SS samozřejmě zvítězil Štěpán Vojtěch před Emilem Trinerem a Leošem Flídrem, o ostatní místa se ale také bojovalo. Velký zájem na dobrém umístění měl Vladimír Berger, který byl dosud druhý v průběžném pořadí. Do soutěže také vstoupil nejrychleji ze všech dvoulitrových kitů, získal skalp i v Krumlově tradičně rychlého Mariána Šína a po celý pátek byl rychlejším jezdcem. Už na prvním úseku měl technické problémy Jáva Javoš a záhy i odstupuje ze soutěže, problémy s technikou řeší i František Došek. Velká bitva je mezi „esky“ Jakuba Brázdy a Tomáše Krále, kteří se přetahují o sekundy. Tito dva jsou také hlavními aktéry dramat na tratích druhé etapy. Král nejprve těží ze svých zkušeností a na Malontech podstatně Brázdovi ujíždí. Brázda navíc dostává na RZ6 defekt, ještě větší smůlu má ovšem Král. Když se vyhoupne zpoza horizontu před koncem RZ Přídolí, spatří před sebou velký kámen, který z krajnice vytáhnul před ním jedoucí Brázda. Střet s kamenem končí pro Krále v kotrmelcích v lese, naštěstí oba členové manželské posádky vyvázli z této havárie nezraněni. Další odstoupení si připisuje Šín, v jeho případě na něm ovšem nenese vinu přehnaný skok na Římově, ale závada elektroinstalace, která se sice projevuje již celou druhou etapu, avšak krásný peugeot definitivně zastavuje až na poslední zkoušce dne. Za Vladimírem Bergerem, který tím vystupuje do čela tabulky supersérie, tak končí Došek, následován lancerem Kurky a sunnym Brázdy. „Včera bylo krušno a dneska taky byla ruleta s gumama. Pěkně jsme se svezli a i s Petrem (Grossem) byla super spolupráce. Asi jsem víc spokojený já s ním než on se mnou. Včera nám blbnul potenciometr, ale jet se s tím dalo,“ shrnul veterán Vladimír Berger.

Viktor Hausknotz ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist