www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 06 - INA Croatia Delta Rally

Kluzko, déšť a drama do posledního metru

7. června 2006 • 09:00

Jednoznačně nejzajímavější a nejnapínavější soutěž ve čtyřleté historii má za sebou Škoda Fabia Rallye Cup. Při chorvatské INA Delta Rallye v Záhřebu vyhráli Mirek Levora s Martinem Pechem po 225 měřených kilometrech o necelých pět sekund, přičemž o pořadí na prvních dvou místech rozhodovala až úplně poslední rychlostní zkouška!

„Fabia Cup nepamatuje, aby se závodilo takhle ostře až do závěrečných metrů,“ konstatoval spokojený promotér poháru ing. Miroslav Levora z firmy Auto Power. „Oceňuji rovněž, že nejen vítězná posádka, ale i další – Lešanský, Mitchell a také Vokál a Šašek dokázali držet krok s loňským suverénem poháru Josefem Sedláčkem a přesvědčili sami sebe, že obhájce prvenství je porazitelný,“ dodal promotér. Podmínky v Chorvatsku byly neobyčejně složité, už tak mimořádně kluzký asfalt namokl a měl vlastnosti sněhu, navíc mlha nejen ve dne, ale i v noci komplikovala navigaci. Déšť, zima a především kluzké silnice dělaly posádkám značné problémy a řada z nich se nedobrovolně podívala i mimo trať. „Jestli to takhle bude pokračovat, prodáme sliky a nakoupíme jen zimní a mokré gumy,“ žertoval v narážce na počasí Josef Sedláček, v Chorvatsku těsně druhý.

Vítězný pilot radost z prvního místa neskrýval. „Nemůžu uvěřit, že po třech hodinách za volantem rozhodlo pouhých pět vteřin,“ kroutil hlavou Mirek Levora. „Podmínky byly mimořádně složité, přál jsem si, aby bylo sucho. Ale déšť mi nakonec tolik nevadil, je mi jedno, na čem se jede. Strašně to klouzalo a všichni dělali chyby, ale my nejméně, a proto jsme vyhráli,“ řekl Levora jr.

Do druhého dne nastupovala posádka Levora - Pech v pozici, kdy by si klidnou jízdou na jistotu bezpečně uhlídali druhé místo. Ale mladíci začali zostra a nadělili hned v úvodní zkoušce druhého dne Sedláčkovi 20 vteřin! „Pak jsme se přetahovali o každou vteřinku. Udělali jsme hrubou chybu, otočil jsem se o 180 stupňů a ještě mi chcípl motor, ale také Josef Sedláček dostal několikrát hodiny. Do poslední zkoušky jsme šli s výraznou ztrátou, už jsem v úspěch moc nevěřil, ale nakonec to vyšlo. Byla to těžká rallye, ale nádherně jsme si zazávodili a výhra pochopitelně hřeje. Vedeme i celkově, ale nejtěsnějším rozdílem. Čekají nás teď dvě hodně náročné soutěže, Bohemka a Barumka. Na nich se rozhodne,“ očekává Levora jr.

„Krásné a technické tratě byly na můj vkus až moc kluzké,“ uvedl těsně druhý Josef Sedláček. „V první etapě jsme měli trochu problémy se startovním pořadím, v každé zkoušce jsme museli předjíždět pomalejší vůz. Přesto jsme vedli, ale druhý den jsme udělali několik chyb, které nás stály hodně času. I přes výlet mimo trať jsme měli před poslední zkouškou náskok patnáct vteřin, ale asi kilometr před cílem jsme udělali hodiny s dvěma a půl obraty. Bylo to mezi skálou a srázem na úzké silnici, na které bych se netroufl s autem ani otočit. Měli jsme ohromné štěstí, že jsme to ustáli, na voze nemáme ani škrábanec,“ vyprávěl s úlevou Josef Sedláček.

„Nejraději bych sám sobě nakopal,“ řekl naopak naštvaně Dušan Lešanský, který nedobrzdil zatáčku v 8. RZ a po havárii musel opustit soutěž ze třetí pozice. „Byla to moje hloupost a úplně zbytečná chyba. Jsem na sebe vzteklý. Byl jsem asi přemotivovaný. Po technických problémech ve Slovinsku jsme chtěli ztracené body získat tady. Nakonec jsme si zadělali na pěkný stres. Jsme v celkovém pořadí poslední a zbývající čtyři soutěže tak pojedeme pod tlakem. Žádný výpadek si už nesmíme dovolit. Ale soutěž to byla pěkná, překvapilo mě, jak moc chorvatský asfalt klouže. Když zmokl, připadali jsme si někdy jako na sněhu. Podobná soutěž u nás není, z přípravy a čtení itineráře jsme v Chorvatsku maturovali...“

Hodně zklamaný byl pochopitelně Lubomír Vokál, který se na kluzké chorvatské silnice moc těšil, ale kvůli technickým problémům ztrácel hned od první zkoušky. „Hodnotit soutěž nebudu, musel bych hlasitě nadávat. Přitom to měla být rallye, která by mi seděla. Nezbývá teď nic jiného, než vyhrát Bohemia Rallye,“ prohlásil Vokál.

„Kluzké silnice v Chorvatsku nás zaskočily. Podmínky byly vinou počasí ještě mnohem obtížnější, než ve Slovinsku,“ ohlédl se za INA Delta Rally Libor Šašek. „Nám se moc nedařilo, v pátek jsme udělali chybu, a proto nejsme spokojeni. Soupeři byli výrazně rychlejší, musíme ještě hodně pracovat na tom, abychom se jim vyrovnali. Kluzký asfalt nám moc neseděl, těšíme se domů, snad to bude v dalších soutěžích lepší. Mirku Levorovi výhru moc přeji a držím palce, aby si umístění udržel,“ doplnil skromný Libor Šašek.

Celkové pořadí nakonec okomentoval i promotér seriálu a otec vítěze v jedné osobě, ing. Miroslav Levora. „Potvrdilo se, že čím horší podmínky, tím lepších výsledků Mirek Levora dosahuje. Přesvědčil, že byť je mladý a nezkušený, nebál se závodit až do cíle poslední rychlostní zkoušky. Především proto si výhru plně zaslouží. Pochválit bych chtěl i pořadatele a hlavně chorvatského importéra značky Škoda, který stejně jako loni perfektně zabezpečil nejen jezdce, ale i dostatek náhradních dílů pro případné opravy,“ dodal ing. Miroslav Levora z firmy Auto Power.

Škoda Fabia Rally Cup
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist