www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Acropolis Rally (PWRC)

Latvala v Řecku vybojoval pro Ford třetí místo

28. května 2012 • 08:00

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila z týmu Ford skončili v řecké Rallye Akropolis na třetím místě. Latvala, startující s vozem Ford Fiesta RS WRC, se na stupně vítězů vyšvihl po havárii svých týmových kolegů Pettera Solberga a Chrise Pattersona dnes dopoledne.

Petter Solberg - Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) - Rally Acropolis 2012

Latvala se do šampionátu vrátil po vynucené přestávce, zapříčiněné zlomeninou klíční kosti. Jak tento sedmadvacetiletý Fin, tak Solberg bojovali na tratích šestého kola letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích o vítězství. Latvalův defekt v předposlední etapě a dnešní Solbergova nehoda však jejich naděje zhatily.

Letošní „Akropole“ dostála pověsti nejnáročnější soutěže v kalendáři šampionátu. Řadu jezdců trápily na kamenitých cestách Korintského zálivu západně od Atén technické problémy. Silný déšť, který nebývá v Řecku v tuto roční dobu obvyklý, proměnil tratě sobotních rychlostních zkoušek v bahenní lázeň a vytvořil tak záludný povrch, který jezdci přirovnávali k náledí.

V kvalifikaci získaly posádky Fordu první a druhé místo. V počátku čtyřdenní soutěže, která celkem obsahovala 22 měřených testů o souhrnné délce 409,47 km, Latvala vedl. Neustále se přetahoval se Sébastienem Loebem a když včera prorazil pneumatiku, ztrácel na svého francouzského rivala pouhé 2,2 s. Musel zastavit, aby vyměnil kolo, a propadl se na čtvrté místo.

Vzhledem k tomu, že zezadu mu nic nehrozilo a šanci dohnat ty vpředu neměl, rozhodl se Latvala v závěrečné nedělní etapě pro jízdu na jistotu. Po Solbergově odstoupení se posunul na třetí příčku a v závěru si ještě připsal dva bonusové body za druhé místo v Power RZ. Během víkendu vyhrál celkem deset rychlostních zkoušek.

„V jistém smyslu musím být spokojen, protože před soutěží jsem řekl, že chci dosáhnout na stupně vítězů, a to jsem dokázal,“ řekl Latvala. „Samozřejmě jsem ale i zklamaný, protože jsem mohl vyhrát. Stát po dlouhé době znovu na stupních vítězů je dobré, ale teď musím usilovat o vítězství.

Je neuvěřitelné, že jsem v soutěži zase vedl a vypadalo to pro mě dobře, ale nedokázal jsem z toho vytěžit první místo. Letos jsem měl takových neúspěchů už několik a pro tým je to velmi frustrující. Musím tyhle drobné chyby vyžehlit a doufám, že na příští rallye na Novém Zélandu se mi to povede otočit,“ dodal Latvala.

Solberg byl bezpečně usazený na třetím místě průběžného pořadí. Po defektu svého týmového kolegy však sedmatřicetiletý Nor přidal na tempu. Včera odpoledne vyhrál tři rychlostní zkoušky po sobě a dnes startoval s odstupem pouhých 10,2 s na vedoucího jezdce. Jeho naděje se nicméně rozplynuly už v první rychlostní zkoušce.

„Blížil jsem se k táhlé levé zatáčce v úzkém klesání,“ řekl Solberg. „Narazil jsem do břehu vpravo vedle silnice a auto se odrazilo na protější stranu, kde byl také břeh. Náraz utrhl levé zadní kolo a bylo po všem. Mrzí mě to i za tým, chtěl jsem vyhrát, ale nebylo mi přáno.

V plánu bylo tlačit na pilu a stáhnout v první rychlostní zkoušce dvě tři sekundy. Chtěl jsem zatlačit na Loeba, musel jsem to zkusit. Po prvních deseti kilometrech jsme měli stejné časy, takže jsem se rozhodl ještě přitlačit. Až do nehody byla moje jízda perfektní, naprosto bez chyb. Je to zklamání, musím se však dívat dopředu na další soutěž a zůstat pozitivně naladěný,“ dodal Solberg.

Malcom Wilson, ředitel týmu Ford, přiznal, že výsledek soutěže je „zklamáním“ i pro něj. „Byla to jedna z nejvyrovnanějších soutěží, co pamatuji. Jari-Matti vypadl z boje o vedení, měli jsme však ve hře ještě Pettera. Přijít i o něj bylo dvojnásobné zklamání. Jsem ale rád, že se Jari-Matti po přestávce vynucené zraněním objevil na stupních vítězů a že nemá žádné zdravotní následky.“

Sportovní ředitel Ford Racing Gerard Quinn byl naladěn smířlivě: „Jari-Matti předvedl po zranění slibný návrat a stupně vítězů byly to nejmenší, co si za svoji rychlost zasloužil. Včerejší bitva o vedení byla strhující. Také Petter bojoval o vítězství a za jiných okolností by třeba i vyhrál. Rallye se však vyhrávají i prohrávají i kvůli nehodám, k nimž dochází ve zlomcích sekundy, a právě to jsme dnes viděli.“

Martin Linhart
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist