www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 12 - Matrix M.V. Rally Kostelec (MČR-S)

Rozhovor s Martinem Kouřilem

26. září 2012 • 07:00

Po delší odmlce jsem si našel trochu více času a sepsal kratší rozhovor s motokárovým přeběhlíkem Martinem Kouřilem, který v letošní sezoně startuje pouze sporadicky, avšak téměř všude, kde startuje, patří k favoritům ve své třídě.

Ahoj Martine, tak pro začátek, jak bys svá letošní vystoupení?

Martin Kouřil - Petra Řiháková (Škoda Fabia R2) - Matrix M.V. Rally Kostelec 2012

Letos jsem prozatím odjel 3 závody. První byl sprint na Vysočině s Renaultem Clio. Bohužel jsme s Ivem Vybíralem odstoupili už na druhé rychlostce na poloosu. Dalším závodem byly Krkonoše s Fábií R2. Tam jsem startoval poprvé, poprvé také s Petrou Řihákovou a s er dvojkou, ale dojeli jsme na druhém místě za Kočim. Třetím závodem a letos zatím také posledním byl Kostelec opět s Fábií. Bohužel smůla se mě nějak drží a hned na první RZ jsme s Petrou stáli přes 4 minuty kvůli závadě elektroniky. Pak jsem všechny RZ vyhrál, ale i tak mám pořád velkou rezervu, i když to na jednom místě v první RZ nevypadalo.

A co Tě ještě letos čeká, popřípadě s jakými vozy?

Měl jsem startovat v Příbrami, bohužel ale není auto. Moc mě to mrzí, protože konkurence ve třídě bude veliká a měl bych konečně možnost porovnat se s pořádnými piloty. Dalším závodem bude tedy Uherský Brod, pokud pojedou Setkání mistrů v Sosnové vozy 2WD, rád pojedu i tam na svém domácím okruhu, kde jsem se jako malý učil řídit jak motokáru, tak i auto. Vše záleží na financích, ale rád bych startoval také v Praze a ve Slušovicích. V Uherském Brodě to bude s vozem Super 1600. Dál se uvidí.

Jaký máš Ty názor na bezpečnost české rally, popřípadě co by se dalo zlepšit?

Letos se toho stalo už moc. Na některých místech lidé opravdu nestojí zrovna nejlépe. Na tomhle bych zapracoval asi nejvíce. Vinit pilota z toho, že někoho zraní, nelze. Zakázat řídit silná auta mladým klukům, není věc, která by tohle vyřešila. Pokud někdo několikrát za sebou bourá, měl by si vše srovnat v hlavě a jet trochu s rozumem. Není umění jet rychle a za hranou, když to skoro vždy dopadne nějakou havárií.

Které ze všech rallyových vozů, jenž jsi měl možnost řídit, se Ti líbilo nejvíce?

Prozatím je to Fábia R2.

Měl jsi už někdy možnost svézt se, třeba jen na testu a sedadle spolujezdce ve voze kategorie WRC? Popřípadě měl bys zájem?

Bylo to v Octávii WRC s Toni Gardemeisterem. Samozřejmě svézt se s vozem WRC zájem mám, plánoval jsem to letos a stále plánuji, uvidíme na co bude.

Letos jsi byl na dvou sprintech navigován Petrou Řihákovou, jak tato spolupráce vznikla?

Spolupráce vznikla narychlo někdy o půlnoci den před Krkonošským sprintem. Spolujezdce mi měl dělat jeden kamarád, ale bohužel se nestihlo vše rychle zařídit.

Máš v ČR nějakou oblíbenou soutěž? Případně závod, na kterém bys rád startoval?

Ještě bych se rád u nás svezl na Rally Bohemia. Jezdil jsem na ni s tátou a s bráchou od malinka. Příští rok bych chtěl startovat ve Francii na Rally du Var.

Jak moc je vůbec náročné ufinancovat takové rallyové závodění? Kdo Ti s tím nejvíce pomáhá?

Nejvíce mi s tím pomáhá tým KRTZ, za který startuji. Milanu Galášovi patří velký dík!

Děkuji Ti za rozhovor a přeji Ti, aby ses ze závodů vždy vrátil celý a spokojený!

I já moc děkuji za rozhovor.

Martin Plesník
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist