www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 13 - Halls Winter Rally

Orsák startuje v Pobaltí

25. ledna 2013 • 16:50

Za týden startuje v Lotyšsku druhá soutěž mistrovství Evropy, kde nebude chybět ani posádka Orsák – Šmeidler se svým vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Tým Orsák Rallysport vyrazil do Pobaltí už tento týden, aby se v rámci přípravy na specifickou zimní soutěž zúčastnil sobotní Halls Winter Rally v Litvě.

Jaroslav Orsák - David Šmeidler, Mitsubishi Lancer Evo 9 - Jänner Rallye 2013

Hlavním cílem pobaltské mise je start na Rally Liepaja Ventspils, kde chce Jaroslav Orsák vybojovat další evropské body do ERC Production Cupu. Bude to zcela odlišná soutěž, než na kterých valašský jezdec dosud startoval. Vedle zaručených zimních podmínek je hlavním rozdílem použití úzkých patnáctipalcových pneumatik s dlouhými hroty, na kterých se jezdí při Švédské rally. Na takových pneumatikách 'Jarin' ještě nezávodil, proto se tým rozhodl v rámci přípravy startovat už o týden dříve v sousední Litvě.

„Chceme se sžít s chováním našeho auta na úzkých pneumatikách s velkými hřeby,“ vysvětluje rozhodnutí Orsák. „Doma jsme gumy vyzkoušeli jen na krátkém testu, ale po 25 km jízdy jsem naprosto nadšený. Auto drží na zledovatělém sněhu pevně stopu a perfektně funguje! Už se na obě soutěže těšíme. Celá letošní sezona v seriálu mistrovství Evropy je nejen pro naši posádku, ale pro celý náš tým obrovskou výzvou a motivací.“

Celý tým je už od čtvrtka v Litvě a seznamuje se s prostředím. V pátek se odehrávají seznamovací jízdy, v sobotu se v okolí města Utena koná vlastní soutěž. V itineráři je šest opakovaných úseků rychlostních zkoušek, které celkem měří 112 km. Přihlášeno je téměř 60 posádek z Litvy, Polska, Lotyšska, Ukrajiny, Běloruska, Ruska, Finska, Itálie a České republiky. Největšími favority jsou zkušení pobaltští jezdci s lancery specifikace R4.

„V Litvě nám nejde o výsledek, ale především o ostré testování,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Pojedeme pochopitelně s větší rezervou, abychom autu před soutěží ME v Lotyšsku neublížili. Naše soutěžní auto prošlo po úspěšném startu v Rakousku opět důkladnou kontrolou a je perfektně připravené. Věříme, že po technické stránce vydrží a bez problémů zvládne obě soutěže. Náhradní vůz s sebou nemáme, tak musíme být opatrní. Celý náš tým už zůstává v Pobaltí a po Halls Winter Rally se přesune do Lotyšska.“

Veškeré aktuální týmové dění můžete nyní sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se pravidelně objevují i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.

http://www.facebook.com/jarekorsakrally

Zdeněk Weiser
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.01.2013 20:02
Pluto - moderátor
Není to jen o délce hrotu, ale i o šířce pneumatiky a povoleném počtu použitých hrotů. Teď v Litvě to bude specifické tím, že zde jsou volnější pravidla pro použití pneumatik, ale v rámci testu pojedou jak Orsák, tak i Tlusťák ty švédské jako test před Lotyšskem. RZty jsou prý velice pěkné od technických a pomalých až po letiště s řadou horizontů. Všude je krásně bílo, přes den bylo -8, teď aktuálně je -19.
25.01.2013 17:13
gonzo
Mám dotaz ohledně pneu. Jaký je rozdíl mezi úzkou pneu,která se jede např. na Janneru a tou Švédskou? Je to pouze v délce hřebu? Díky
toplist