www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 06 - Rally Lužické Hory (Pohár ČRR)

Lesk a bída VSV rallye teamu

28. června 2006 • 01:00

Skvělé časy a neskutečná smůla provázela obě posádky VSV rallye teamu devátým ročníkem Rally Lužické hory. Jak Pavel Stráský, tak i Michal Habart přišli vinou technických problémů o lepší umístění a výtečně rozjetý závod tak pro ně v cíli mírně zhořkl.

Pavel Stráský hnaný diktátem Romana Volka vstupoval do závodu s vysokými ambicemi na přední příčky ve třídě V3 Škoda, což potvrzoval už od úvodních metrů první rychlostní zkoušky. Hned za šotolinou pasáží ale přišla první krizová situace, když v pravé zatáčce na most ´stotřicítka´ uklouzla a svezla se stranou jezdce na kamennou zeď. Z mírného šoku se posádka záhy vzpamatovala a dokázala zajet druhý nejrychlejší čas se ztrátou 5,4 sekundy na Jiřího Šubrta. V dalším testu ale Stráský zaznamenal až třetí čas a propadl se na bronzovou pozici za pohárového nováčka Jana Žalského. To, že následující měřený úsek Heřmanice Stráskému s Volkem sedl, potvrzoval opět druhý nejrychlejší čas. Důsledkem nasazeného tempa ale byla i další ´krizovka´. „Po dlouhém náletu ve vesnici Dětřichov jsme zkusili brzdit ještě později, než jsme si napsali do rozpisu. Výsledkem byly ukázkové hodiny před vlastními mechaniky a časová ztráta asi čtvrt minuty!“ popisoval zážitky z třetí rychlostní zkoušky jezdec. Po defektu na této vložce se za Stráského propadl Šubrt a náš jezdec poskočil zpět na druhou pozici. Proražení pneumatiky se ale nevyhnul ani on a tři zbývající kilometry následující RZ 4 Kunratice byl nucen dojet na prázdném kole a nabrat další časovou ztrátu na vedoucího Žalského, na něhož nyní ztrácel 21,1 sekundy. Slibný byl i více jak dvouminutový náskok na třetího Šubrta.

Na nejdelší téměř čtrnáctikilometrové rychlostní zkoušce soutěže se naplno projevil asi největší problém posádky Stráský – Volek. „Jsme moc tlustí a v kopcovitých úsecích ztrácíme. Jako asi nejtěžší posádka startovního pole se můžeme přetrhnout a i přesto nám soupeři s výkonově srovnatelnými speciály ujedou,“ posteskl si Pavel. Navzdory tomu se ale dokázal udržet ´na dostřel´ Žalskému a byl odhodlán poprat se s ním o vítězství. Rychlé RZ 6 opět dominoval Šubrt, jeho ztráta už ale byla natolik velká, že nemohl Stráského za normálních okolností ohrozit. Souboj našeho pilota a Žalského pokračoval, navrch ale měl stále soupeř. Šestnáctá příčka absolutního pořadí byla jasným důkazem velkého nasazení posádky VSV rallye teamu a zatím největším dílčím úspěchem soutěžní kariéry Pavla Stráského. I přes to byl na závěrečnou sekci týmovou strategií stanoven nekompromisní cíl – jet naplno a vyhrát! „Asi dva kilometry před cílem jsem v levém odbočení řadil z trojky na dvojku a řadicí páka mi zůstala v ruce... Auto zhaslo a z neutrálu jsme se pokusili kombinačkami zařadit aspoň trojku. Se ztrátou minuty a půl jsme dojeli do cíle vložky a rozloučili se s možností vyhrát. Udržení druhého místa bylo pro nás v tu chvíli také nereálné...“ řekl rozhořčený jezdec. S torzem ´šaltpáky´ a rychlostními stupni tři a čtyři odjeli Stráský s Volkem i závěrečnou erzetu a propadli se definitivně na třetí místo ve třídě. „Když pomineme smůlu v závěru soutěže, může nás těšit především to, že už jsme schopni držet s konkurencí krok a pěkně si zazávodit.“ Zcela jiný, ale v podstatě hodně podobný průběh Rally Lužické hory jako Stráský zažili Michal Habart se spolujezdcem Václavem Vaněčkem. Už před startem soutěže jezdec vyslovil obavy ze stavu tratí. Ty byly hlavně v šotolinových úsecích dost rozbité a jeho tvrzení „buď pojedeme kládu, nebo i Prachatice!“ jasně dokazovalo náročnost zdejších rychlostních zkoušek. Nic to ale neměnilo na Habartově nasazení, se kterým do hrádecké soutěže vstoupil. Se svojí Škodou 120 S Rallye ´vytřel zrak´ všem konkurentům a vybudoval si po úvodním testu i díky penalizaci Zdeňka Zlámala téměř tři čtvrtě minutový náskok. Ten se bezchybnou a mazáckou jízdou neustále zvyšoval a po polovině rallye vedl Habart před Zlámalem o 02:21,1 min. „Teď už pojedeme tu volnější,“ glosoval v první servisní zóně po vzoru Dana Landy bezproblémový průběh soutěže mitfára Václav Vaněček.

Z rozhodnutého a do té doby poklidného závodu se ale stalo pro Habarta s Vaněčkem peklo. „Tři kilometry po startu RZ 5 nám prasknul palec rozdělovače. Více jak jedenáctiminutová oprava lepicí páskou přímo na trati nás odsunula na druhé místo ve třídě a ztratili jsme i dosud osmnáctou příčku absolutního pořadí,“ posteskl si velmi zklamaný Michal Habart, jenž za pozdní příjezd do další časové kontroly obdržel navíc ještě padesátisekundovou penalizaci. „V dalších třech rychlostních zkouškách jsem motor točil maximálně do pěti tisíc otáček, aby to provizorně opravený rozdělovač vydržel. I tak jsme na Zdeňka Zlámala stáhli přes minutu, ale obrovskou časovou propast už zlikvidovat prostě nešlo.“

Další soutěží K4 Poháru České republiky v rallye 2006 bude pro náš tým domácí Rallye Prachatice. Jménem VSV rallye teamu si dovoluji všechny naše fanoušky pozvat ve dnech 7. a 8. července k tratím této krásné jihočeské soutěže, jelikož připravujeme nejedno zajímavé překvapení. Více se dočtete již příští týden v další tiskové informaci.

Pokud si chcete zkrátit poměrně krátké čekání na prachatickou rallye, navštivte týmové stránky www.vsvrallyeteam.cz a ve videogalerii si stahujte onboardy ze Škody 130 L/A Pavla Stráského z Rally Lužické hory.

Pavel Kacerovský
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist