www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 13 - Valašská Rally (MČR-HA, PČR)

Ohlasy z cíle Valašské Rally

5. července 2013 • 19:30

Dvaatřicátý ročník Valašské Rally je úspěšně za námi. Posádky si to rozdávaly na rychlostních zkouškách v okolí Valašského Meziříčí za nádherného slunečního počasí. Jak se závod líbil předním posádkám si můžete přečíst v ohlasech sesbíraných u cíle soutěže.

Jiří Kalista (Subaru Legacy RS, startovní číslo 8):

Jiří Kalista - Jiří Skořepa (Subaru Legacy RS) - Valašská Rally 2013

„Celkově byla soutěž moc pěkná, protože jsme jeli poprvé na suchu. Hrozně nás to bavilo. Auto fungovalo, organizace byla bezchybná a celkově soutěže u nás mají vypadat.“

Jiří Navrátil (Ford Sierra RS Cosworth, startovní číslo 6):

„Závod parádní, tady na Zlínsku jsou celkově pěkné tratě. Tréninky proběhly dobře, soutěž taky. Od rána jsme se snažili vyvinout tlak maximální, jaký jsme mohli, ale ani dnes to na Jirku Kalistu nestačilo. Na třetí erzetě jsme dali nové gumy. Zkusil jsem to, ale přehnal jsem to, udělal jsem hodiny a přišladalší ztráta. Na čtyřce začalo pršet, dali jsme tam dvě média, co jsme vezli vzadu. Mysleli jsme, že budeme mít výhodu, nicméně na Kalistu to nestačilo. Takže ať jsme dělali, co jsme dělali, na něj jsme ani nesáhli. Zase na druhou stranu proti zbytku pole jsme měli velký náskok, což považuji za velmi úspěšný závod.“

Jiří Hladík (Suzuki Swift GTi, startovní číslo 11):

„Měli jsme problémy s autem, konkrétně s elektronikou, takže to bylo na optimalizaci a nic se nezměnilo. Motor pořád vynechával, vyměnila se jednotka a bohužel jsme se stále potýkali s vynecháváním motoru. Naštěstí se nám to nakonec podařilo vyřešit, ale dalším problémem byla špéra, která je po dvou závodech slabá. Nestihli jsme ji zrepasovat. Nicméně tratě byly pěkné, jen škoda dlouhých přejezdů, protože mi to přišlo hodně roztahané.“

Jiří Kašpar (Škoda Octavia, startovní číslo 20):

„Na začátku soutěže odstoupil Petr Zedník, který nám dával strašnou oblož, takže to zůstalo mezi mnou, Mílou a Šimurdou. Do čtvrté vložky jsme se tahali o vteřinky a až v těch posledních dvou se to roztahalo a vyvrbilo v náš prospěch. Auto fungovalo, nic jsme nerozbili. Jsme spokojeni.“

Miloslav Jirsa (Renault Clio R3, startovní číslo 23):

„Soubojově si myslím, že to bylo pěkné. Až teď ke konci přišla voda, kde jsme se trochu báli a maličko se to roztahalo. Ale celá soutěž byla pěkná, jelo se nám dobře. Poslední vložka byla hodně rychlá, takové trochu letiště dolů.“

Petr Šimurda (Škoda 130 LR , startovní číslo 22):

„Musím říct, že oproti minulému roku byla organizace super. I tratě byly pěkné. My jsme rádi, že jsme v cíli, i když jsme malinko zklamaní. Na čtverce se nám podařilo dostat na druhé místo, ale bohužel jsme to v závěru ztratili. Já jsem tam trošku zakufroval, přetočili jsme se a v poslední RZ, ačkoliv jsme se hodně snažili, už se to stáhnout nepodařilo.“

Martin Vlček (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 3):

„Zase se nám podařilo udělat pokrok v nastavení a myslím, že kdybychom měli k dispozici ještě dvě, tři vložky, tak by bylo auto nastavené tak, aby odpovídalo mému jízdnímu stylu. Řekl bych, že přechod z předokolky do něčeho takového je takřka pokus o sebevraždu. Premiéra je to úspěšná, ale jedná se v podstatě o domácí soutěž, známe to tady a snažili jsme se bojovat. Bylo to nejen o výkonech, ale i hra nervů. A to udržet nervy na uzdě, a to se nám myslím povedlo.“

Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC, startovní číslo 2):

„O penalizaci slyším až teď. Výsledky jsem ještě neviděl, ale asi to bude za retardér, který jsme zbourali. Nejdůležitější je, že jsme se pěkně svezli a nakonec to dopadlo podle předpokladů. V průběhu závodu jsme museli neustále kontrolovat auto, protože se neustále hřálo. Počasí nám přálo, svezení to bylo hezké, naprostá spokojenost.“

Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 4):

„Auto až na pár maličkostí fungovalo. Dlouho jsem v něm neseděl, tak jsem si musel trochu zvykat. Moc jsme se za rukama nehnali, spíš jsme jeli pro diváky. Na předposlední vložce jsme měli malou krizovku, byl jsem dlouhý na brzdy a trefil jsem mostek. Navíc jsem měl přehřáté brzdy, takže nefungovala ručka a v jedné zatáčce jsem málem vyzul gumy a trefil svodidla. Rally byla strašně rychlá, já bych tam nasázel rozhodně více retardérů. Ale nevím, možná už stárnu.“

Štěpán Chludil jun.
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist