www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 30. dubna 2024, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 14 - 36. Purum Rally Příbram (MMČR)

Konečné stříbro pro Jakeše s Novákem a celý tým Gemini

9. října 2014 • 14:30

Ihned po Barum rally se celý tým pustil do příprav na 36. Rally Příbram, závěrečný podnik Mezinárodního mistrovství České republiky, a to s jednoznačným cílem udržet průběžné druhé místo v tabulce mistrovství a odčinit tak nepodařený start na domácí ´barumce´. V rámci ostrého testu rozhodlo vedení týmu o účasti na sprintovém podniku ve Šternberku, kde právě před rokem dosáhli Mirek Jakeš s Jardou Novákem svého premiérového vítězství v absolutním pořadí.

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, Citroën DS3 R5 - Rally Příbram 2014

V první polovině soutěže vycházelo vše na výbornou, když úvodní rychlostní zkoušku vyhráli Mirek s Jardou o pouhé čtyři desetiny před sprintovým lídrem Tomaštíkem. I přes výkonový handicap oproti vozům WRC si udrželi vedení i po dalším testu, který se odehrál na trati slavného závodu Ecce Homo. „Jeli jsme oproti ostatním „evropské“ pneumatiky, které hlavně na kluzkém a oslizlém povrchu třetí erzety moc nefungovaly. Důležité ale pro nás bylo především otestovat vůz pro závod v Příbrami, pořadí v soutěži jsme až tak neřešili,“ vysvětlil Mirek ztrátu na třetí RZ, po které se na chvíli propadl na druhé místo. Ze servisu po polovině soutěže vyjížděla posádka týmu GEMINI znovu na vedoucí pozici, ještě před startem RZ 5 však přišla do servisního stanu informace, že motor Citroënu DS3 R5 nepracuje na plný výkon. „Po páté zkoušce jsme se po domluvě s týmem rozhodli zamířit zpátky do servisu a nepokračovat v soutěži, aby nedošlo k zbytečnému poškození motoru, navíc o výsledek nám tentokrát nešlo,“ dodal Mirek.

Se šternberským testem tak sice panovala jen poloviční spokojenost, důležité ale bylo, že se menší problém s turbodmychadlem objevil ještě před finálovým podnikem. Na soutěži v Příbrami startoval Mirek teprve potřetí, ročníky v letech 2009 a 2010 s vozem Mitsubishi Lancer však ani jednou nedokončil. Po třech seznamovacích průjezdech na pátečním shakedownu vstoupili Mirek s Jardou do soutěže v hodně rychlém tempu a po druhé RZ šli dokonce do vedení před sedminásobné mistry ČR Pecha s Uhlem. Potvrzovala se tak Mirkova slova, že nechce jet pouze na dojetí a posbírání nezbytných bodů pro udržení celkového druhé příčky v mistrovství, ale že se chce pokusit bojovat o prvenství v samotné soutěži. To se dařilo až do čtvrtého testu, kde se však rychlý Citroën DS3 R5 ocitnul v příkopě. „Těžko říct, zda jsem byl v daném místě o něco rychlejší než v prvním průjezdu nebo jestli jsem do levé zatáčky najížděl trochu víc zeširoka a dostal se na vytahaný posyp uprostřed křižovatky. Škoda, že jsme si pokazili závod z pohledu celkového umístění na příbramské rally, důležité ale bylo, že auto neutrpělo vážnější újmy a my mohli odstartovat i do druhé etapy. V ní už jsme zdaleka nejeli naplno, i tak to ale stačilo na vítězství v etapě. Naplno určitě ale nejel ani Venca Pech,“ střízlivě hodnotil Mirek dílčí nedělní úspěch. Zisk 25 mistrovských bodů za druhou etapu tak potvrdil konečné druhé místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky pro rok 2014 a tímto úspěchem navázali v GEMINI na titul absolutních vicemistrů ve sprintovém mistrovství z loňské sezony.

Kladné vysvědčení za mistrovskou sezonou vystavil své posádce i týmu Milan Pantálek: „Odhlédnu-li od dílčího zklamání z domácí soutěže, pak celou sezonu musím hodnotit určitě jako velmi úspěšnou. Znovu se nám podařilo vybojovat titul vicemistrů v absolutním pořadí, tentokrát ale v mistrovském seriálu, který je přeci jen o úroveň výš než ten loňský. Velkou radost mám z pokroku, který jsme za necelý půlrok udělali na voze. Podvozkové partie, tedy tlumiče, pružiny či nastavení diferenciálů, jsou dnes na úplně jiné úrovni než na konci dubna, kdy jsme si z Francie přivezli naši ´dé-es-trojku´. Pochválit musím ale i Mirka, jak rychle se dokázal přizpůsobit novému vozu a zvládnout přechod z produkčního Mitsubishi do speciálu třídy R5. I v posledním závodě se jasně ukázalo, že pokud chce někdo držet tempo Vaška Pecha, pak musí jet ´hranu´ a při takové jízdě se občas chyby stávají. Jsem přesvědčený, že kdyby Mirek dostal pokyn jet na jistotu konečného druhého místa v mistrovství, stačilo by mu k tomu podstatně menší nasazení,“ uzavřel hodnocení šéf týmu.

Další soutěží pro GEMINI Clinic Rally Team bude ve dnech 17. - 18. října Rally Vsetín.

GEMINI Clinic Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist