www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 16 - Rallye Monte Carlo

Martin Koči a Gekon Racing šestí na Monte

27. ledna 2016 • 23:00

Gekon Racing má už za sebou letošní debut. Na slavné Rallye Monte Carlo startoval s jejich vozem Citroën DS3 R3T košický jezdec Martin Koči. Bohužel i přes slibná očekávání a výborné časy v RZ druhého dne jim defekt a technický problém v závěru třetího dne přinesl až šestou příčku v hodnocení WRC3.

Martin Koči - Lukáš Kostka (Citroën DS3 R3T) - Rallye Monte Carlo 2016

Jezdec stáje Styllex Motorsport Martin Koči patřil před startem k jasným favoritům úvodního klání WRC3. Navíc v Monte Carlu startoval už loni a mohl využít získaných zkušeností. Bohužel hned v cíli úvodního měřeného testu, který se jel za tmy, bylo vše jinak. Kočiho s Kostkou postihl defekt pneumatiky a posádka dorazila do cíle se ztrátou 3,5 minuty na nejrychlejšího jezdce této kategorie…

„Vůbec netuším, co defekt způsobilo. Byla to obrovská smůla, ale podobnými smolaři jsme nebyli sami,“ vrací se ke smolnému momentu košický jezdec.

O tom, že posádka stáje Styllex Motorsport má očekávanou kvalitu, naznačily výsledky druhé noční zkoušky, kde zajela třetí čas. A v trendu posunu výsledkovou listinou pokračovali i v dalších testech druhého dne. Na jeho konci díky dvěma druhým a jednomu třetímu času figurovali už na páté příčce WRC3. A po dopolední sekci třetího dne na tom byli ještě lépe, po RZ3 jim patřila bronzová příčka. Bohužel v průběhu druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže (51,55 km) je zradila technika a slovensko-česká dvojice nabrala v odpoledních zkouškách celkovou ztrátu kolem 14 minut. A tím bylo vše dáno. V závěrečné etapě sice Koči s Kostkou přidali dva druhé a jeden třetí čas, ale na lepší než šestou příčku už pomýšlet nemohli.

„Bohužel i takové smolné závody vás mohou potkat. Někdy to tak prostě je. Doufám, že jsme si v Monte vybrali všechnu letošní smůlu. Určitě nás to mrzí, protože nás konkurence nepřekvapila. Veiby i další jezdci s ´er dvojkami´ jeli rychle, ale ne tak, že by se s nimi nedalo bojovat. Když jsme však hned v úvodu tolik ztratili, nemělo cenu závod ´hrotit´ a jet na zrádné trati na limitu většího poškození auta, třeba kvůli havárii, jako celá řada účastníků.

Celkově však bylo znát, že jsme před Monte netestovali v ideálních podmínkách. V Česku i nakonec na testu v okolí Valence napadl sníh, a tak jsem měl osobní nastavení pouze na sněhové podmínky.

Taky musím přiznat, že letošní ročník byl výrazně náročnější než loňský. Nejen kvůli podmínkám, ale také faktu, že jsme startovali s ´dvoukolkou´, která je na proměnlivém povrchu mnohem náročnější na ovládání než ´čtyřkolka´,“ okomentoval monacký start Martin Koči.

„Defektu je často těžké předejít, v případě zásadnější ztráty z třetího dne bylo na vině prasklé plastové sání vzduchu, což je v podstatě sériový díl. Tím auto postrádalo výkon a bylo obtížné ho vůbec dostat až do servisu v Monaku. To se naštěstí povedlo a mechanici mohli vůz opravit, když jsme preventivně v servisu za třicet minut vyměnili i turbo. Bohužel podobný problém se u našich aut v minulosti nikdy neobjevil,“ objasnil šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.

„Celkově Monte nabídlo parádní i smolné momenty. Martin s Lukášem se neuvěřitelnou stíhací jízdou posunuli z konce výsledkové listiny až na třetí místo WRC3. Také v poslední etapě figurovali vždy mezi nejrychlejšími. Proto je obrovská škoda technického problému, který ´déestrojku´ postihl,“ říká Pletka.

„Gekon Racing nyní čeká zásadní repase, použitelné komponenty budou přestavěny do nové karosérie, kterou disponujeme. Tato současná zůstane jako náhradní při případ jakékoli havárie. A nový vůz si tandem Koči – Kostka vyzkouší nejen na Rally Šumava, ale hlavně následně na prvním podniku JWRC v Portugalsku,“ doplnil.

Gekon Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist