www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 16 - Rally Sweden

Sébastien Ogier opět kraloval a opanoval Švédskou Rally

14. února 2016 • 14:00

Dlouhou dobu byl letošní ročník Rally Sweden v ohrožení díky extrémně teplému počasí, nakonec se organizátorům podařilo podnik zachránit, byť za cenu celkem drastických změn v harmonogramu. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Úvodní rychlostní zkouška nesoucí číslici 2 startuje dnes v 8:51.

-

Online výsledky - Rally Radio

Diskuse k soutěži - Další informace k Rally Sweden

Úřadující světový šampion Sébastien Ogier má nakročeno k dalšímu titulu mistra světa. Po lednové Rallye Monte Carlo kraloval i na 'zimní' Švédské Rally, opět získal plný počet bodů a v celkovém hodnocení seriálu utíká všem svým soupeřům.

Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) - Rally Sweden 2016

Letošní ročník Rally Sweden provázely velké problémy s počasím, když se v jednu chvíli dokonce uvažovalo o zrušení celé soutěže. Nakonec se pořadatelé rozhodli jen pro razantní změnu harmonogramu, ve kterém nakonec zbylo jen 12 RZ z původně plánovaných 21. Nakonec je zachránilo i počasí, protože v době soutěže přišel do Švédska mráz i sněžení.

Sébastien Ogier se držel na čele prakticky od začátku, neměl to však úplně nejjednodušší. Po první dvě etapy, které představovaly drtivou většinu soutěžních kilometrů, totiž jel první na trati a musel čistit trať. Nakonec si i s tímto problémem dokázal poradit, přesto musel jet mnohdy na hraně a udělal i několik chyb, které jen se štěstím ustál. Po vítězství na powerstage si připisuje další porci plných bodů.

Zbývajícím pilotům Volkswagenu se tentokrát příliš nedařilo. Také Mikkelsen se jako druhý na startu trápil se svou pozicí, obdobně jako Ogier udělal několik chyb, které jej stály více času, což stačí jen na čtvrtou příčku. Ještě hůře dopadl Jari-Matti Latvala, kterému hned na první zkoušce praskla poloosa, nejspíše vinou materiálu. Po zbytek první etapy, která se jela celá bez servisu, tak ztrácel po minutách na každé zkoušce, až stejně musel odstoupit kvůli poškozenému zavěšení.

Tím se objevila šance pro další soupeře. Nejlépe se toho zhostil Hayden Paddon, který naplno využil svou pozdější startovní pozici a právě on byl tím pilotem, kdo (hlavně v sobotu) nejvíce trápil vedoucího Ogiera. I přes chybu na závěrečné zkoušce, kde krátce před cílem o jednu z tyčí ohraničujících cestu poškodil chladič, tak dokázal vybojovat druhou příčku absolutně.

Bronz připadá Madsi Ostbergovi, který na své nejoblíbenější soutěži odvedl svůj obvyklý standard, který tentokráte stačil na třetí příčku. Za čtvrtým Mikkelsenem skončil Ott Tänak, pro něhož na sněhu a zmrzlé šotolině nebyly pneumatiky DMack takovým handicapem, jako na asfaltu. Posledním z klasických továrních jezdců v první desítce byl Dani Sordo.

Za ním skončila dvojice 'soukromníků' Henning Solberg a Craig Breen. Z ostatních pilotů WRC na sebe nejvíce upozorňoval Kris Meeke, který v úvodu jako jediný držel krok s jezdci Volkswagenu. Obodbně jako na Monte Carlu mu však vystavilo stop zavěšení, které se poškodilo o kámen ve stopě. Prasklý diferenciál brzdil celou první etapu Thierry Neuvilla, Eric Camilli po nevýrazném výkonu skončil v kotrmelcích.

Zajímavé souboje slibovala kategorie WRC2, první přímé srovnání továrních jezdců M-Sportu (Evans+Brynildsen) a Škody (Lappi+Tidemand). Překvapivě suverénně prošel celou soutěží Elfyn Evans, pro kterého byl největším soupeřem Fredrik Ahlin na privátním Fordu Fiesta R5. Toho však nejdříve zbrzdil defekt a posléze i jezdecká chyba, když se snažil dohnat svou ztrátu.

Zato jezdcům Škody se hlavně v úvodu příliš nedařilo. Esapekka Lappi dojížděl před ním startující pomalé auto, kupil jezdcké chyby a měl technické problémy, stejně jako Pontus Tidemand. V pozdější fázi soutěže se oběma Škodovákům podařilo situaci zachránit, Tidemand skončil druhý a Lappi poskočil na třetí místo až po závěrečné zkoušce, když přeskočil Anderse Grondala. Až za ním skončil tentokrát pomalejší Eyvind Brynildsen, který se alespoň postaral o rekordní skok na Colin's crest. Souboj mezi mladíky o šestou příčku rozhodl až na posledním testu Nor Veiby, který těsně porazil švédský talent Emila Bergkvista, který se se svým spolujezdcem trápil nejen s přehříváním motoru, ale hlavně zdravotními problémy, které sužovaly oba členy posádky.

Na desáté místo absoutně se pak probojoval Teemu Suninen, který však startoval později bez nároku na body do WRC2. Kategorii WRC3 vyhrál Michel Fabre, který však patřil pravidelně k nejpomalejším na trati, využil však skutečnosti, že byl jediným pilotem WRC3 na startu.

Kromě počasí a rušení zkoušek provázel letošní Rally Sweden ještě jeden velký problém - nefunkčnost a zmatky ve výsledcích. Výpočetní skupina a promotér si nebyli schopni poradit s rušením zkoušek a tak prakticky v průběhu celé soutěže byl ve výsledcích obrovský zmatek.

-

Konečné výsledky Rally Sweden

-

- - - - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - - - -

Dlouhou dobu byl letošní ročník Rally Sweden v ohrožení díky extrémně teplému počasí, nakonec se organizátorům podařilo podnik zachránit, byť za cenu celkem drastických změn v harmonogramu. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Úvodní rychlostní zkouška nesoucí číslici 2 startuje dnes v 8:51.

Shakedown zrušen

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist