www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 06 - Impromat Rallysprint Kopná

Už víme, kde má Renault Clio Sport hranice svých možností

9. srpna 2006 • 08:50

Letní sprinterský dvojblok vyšel zelenostříbrným jihočeským renaultům jen z poloviny. Na Kopné sbírali jejich piloti zvesela body a i se svým výkonem mohli být spokojeni. Václav Stejskal s Josefem Králem dokonce přivezli věnec za druhou příčku ve skupině N. Přesun seriálu do středu republiky jim svědčil daleko méně...

O prvním červencovém víkendu začaly pro mnoho školáků prázdniny, Václav Stejskal a EDIKT rally team ale měli napilno. Valašský Rallysprint Kopná je soutěží, kde to mívají proti místním všechny další posádky extrémně složité. Proto bylo třeba menší znalost tratí eliminovat větším nasazením nejen na trati, ale už při samotné přípravě vozů.

Nachystat auta se podařilo skutečně na jedničku a na trati to bylo znát. Stejskal s Králem hned od úvodu soutěže bojovali o nejpřednější příčky ve skupině N a drtivý finiš pak proměnili ve stříbrný věnec. „Už nejsem úplný mladík, a tak mi ranní vysoké tempo nedělalo úplně dobře,“ vtipkuje dvaačtyřicetiletý pilot.

„Dopadlo to ale dobře, jen jednou jsme byli na chvíli mimo trať a hned jsme měli za zády rychlého Michala Fialu s myšákem, kterého komisaři nechali startovat za námi. Druhá polovina soutěže nám pak vyšla opravdu skvěle a po náročném boji s výtečnými soupeři jsme moc šťastni, že jsme ukořistili druhou příčku. Na domácího Egona Smékala s velkým stádem koní pod kapotou jsme dnes stačit snad ani nemohli. Kopná je opravdu krásná soutěž a mám pro ni jen slova chvály. Přidat by ale mohli sportovní komisaři. Ani mě, ani Fialovi se nejelo dobře, když jsme čekali, zda a kdy nás dojede.“

Na Kopné předvedla asi svůj nejlepší výkon i posádka druhého týmového vozu. Paradoxně však na něj ve velké konkurenci zbyla až sedmá příčka ve třídě, a tedy nejhorší letošní výsledek. Michal Michael měl však hned od začátku handicap v podobě nucené výměny spolujezdce na poslední chvíli. Na trati to pak pro něj bylo hodně složitější. I s Radimem Oravou, který naskočil do soutěže bez jediné treninkové jízdy a s rozpisem, který psal ještě Michal Pavlíček, však našli společnou řeč, o čemž svědčilo i několik výborných časů na jednotlivých rychlostních zkouškách.

Pelhřimovskou soutěž pojaly posádky EDIKT rally teamu ve zkrácené podobě. Svižněji začali tradičně Stejskal s Králem, kteří dokonce druhou rychlostní zkoušku mezi enky vyhráli a posunuli se do čela své třídy a na druhou příčku ve skupině N. Čas ze třetího testu ale byl proti konkurenci o pár vteřin pomalejší a ve výsledcích RZ 4 chyběla jména jejích pilotů úplně. Co se přihodilo, vysvětluje spolujezdec Josef Král.

„Při seznamovacích jízdách jsme na Křemešníku nesprávně pochopili itinerář a připravovali se na odbočení na jiném místě. No a když jsme na inkriminované místo přijeli při třetím testu, vypadalo to tam jinak než jsme čekali a než jsme měli napsané. To je i důvod toho, proč jsme na ´policejním´ radarovém snímku tak pomalí, hledali jsme totiž to správné odbočení. Po pár stovkách metrů jízdy ´na oči´ jsme se sice zase dostali na původní trať a mohli jet podle not, vteřinky ale pochopitelně chybí. No a na následující zkoušce jsme chtěli ztrátu dohonit a maličko to nevyšlo...“

A právě když Václav Stejskal počítal škody na svém renaultu, dostal informaci, že druhý týmový vůz právě upravil svou podobu ještě o něco víc. Byl trochu smutný, ale bral to sportovně: „Kluci jeli dnes moc dobře a svými časy potrápili dokonce hvězdy typu Roubíčka či Novotného. Ještě to ale asi bylo moc brzy, asi právě našli onu hranici svých současných možností... Michal měl v loňském ročníku pelhřimovské soutěže svojí premiéru, teď si tady odbyl první větší havárii. Hlavní věc ale je, že ani kluci, ani my jsme své chybky neodnesli nějakým zraněním. Pro mě to bude poučením, že když hodlám auta prodat, už se s nimi nemá závodit. Teď nás a naše mechaniky na nich zase čeká spousta práce, abychom se co nejdříve v opravených autech svezli. Už teď se ale na další závody moc těšíme a chceme dotáhnout dobře rozjeté sprinty do spěšného závěru!“

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist