www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR 16 - SVK Rally Příbram (MČR)

Vítězem 37. SVK Rally Příbram se stal Jan Dohnal + OHLASY

2. října 2016 • 14:50

Závěrečný podnik letošního mistrovství České republiky se uskuteční na příbramsku, kam se pole soutěžních jezdců vrací po jednotelé odmlce. Průběh celé SVK Rally Příbram stejně jako souboj o post vicemistra republiky můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Roman Odložilík - Martin Tureček (Ford Fiesta R5) - Rally Příbram 2014

Výsledky SVK Rally Příbram ON LINE --- Základní informace o SVK Rally Příbram --- Diskuze k SVK Rally Příbram

- - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Dohnal: „Mám fantastické pocity, neskutečně si to užívám. Ani jsem tomu nemohl uvěřit. Poslední sekce nám nádherně vyšla, v servisu jsme vyměnili stabilizátor a pružiny, trefili jsme se do gum. Trošku nám zapřálo počasí. Na Sádku jsme se toho nebáli, jeli správnou stopu a když jsem viděl čas, jeli jsme se stejným nasazením i ty poslední dvě vložky. Mám to tu rád, je to jediný závod, který jezdíme pravidelně od roku 2005. Letos soutěž podporoval náš hlavní partner, jsme tu doma, s obrovskou podporou známých a rodiny, je to víc než jen závod.“

Václav Pech: „Nejsme smutní, v tom dešti mi bylo jasné, že je to proti dobře obuté čtyřkolce ztracené. Jsme naprosto spokojení, celý víkend se jel v naprostém tempu a líbilo se nám to, protože i ty rychlé zatáčky jsme jeli rychle, což jsem se do Barumky ještě bál. Díky novému nastavení a velkému pokroku jsme zase zrychlili. Dnes to trošičku rozhodlo počasí, ráno na vlhku to ještě šlo, ale teď už jsem nemohl držet plný plyn ani na rovině. Letošní sezóna byla taková učednická, ale snad už jsme všechno vychytali a už si troufnu jet opravdu rychle.“

Vojtěch Štajf: „Je to obrovská odměna za celou sezónu. Učili jsme se, výsledky byly pěkné, ale sám jsem až tak úplně v tu bednu nevěřil. Kvůli bodům do mistráku jsme museli hodně závodit až do poslední vložky. Skvělý výsledek a velká motivace do zimy. Teď jsem díky nemoci zhubnul pět kilo, cítím se mnohem líp, tak bych chtěl na sobě trochu zapracovat a víc se taky sžít s autem. Teď ještě chystáme za dva týdny v Mostě akci s Petrem Fulínem, srovnání našeho auta a jeho Seatu Leon, uděláme z toho nějaké video.“

Jan Černý: „Zisk titulu vicemistra mě dnes určitě trošku přibržďoval, protože jsem věděl, že musíme soutěž dokončit. To se podařilo, ale závod jako takový mohl být určitě o dost lepší. Viděl jsem se někde na prvním až třetím místě a ne čtvrtý za Vojtou. Ale dneska jel pěkně a gratuluju mu, stejně jako Honzovi Dohnalovi. Já jsem se dnes v těchto podmínkách necítil úplně dobře, ale ne vždy je to pozitivní. Příště to bude doufám lepší.“

Martin Vlček: „Hodnotil bych asi etapy. Vzhledem k tomu typu rychlostních zkoušek a rychlostem v sobotní etapě, to je obrázek toho, jak by rally neměla vypadat. Je to nebezpečné a vznikají obrovské rozdíly mezi posádkami, když to někomu jede maximálně 175 a někomu 230, to se pak dá lehce spočítat výsledek na RZ. Neděle byla super, spravili jsme auto a hlavně přišly technické vložky, takže jsme byli schopní jezdit druhé třetí časy. Kdyby se to ale mělo příští rok opakovat, tak sem nepojedu. Letos jsme ztratili hodně bodů a nervů na začátku sezóny, od Bohemky přišla změna a jsme rádi, že jsme schopni se časy pohybovat v první trojce.“

Karel Trojan: „Nejsem úplně spokojený, dvakrát jsem dnes obul a dvakrát to bylo špatně. Trochu jsem to podělal. Letos možná pojedeme ještě v Praze, uvidíme.“

Jaroslaw Szeja: „Pro nás to byla super soutěž. Mám rád takové rychlé rychlostní zkoušky, všechno mi sedlo a mám radost, že jsme tu vyhráli, zabodovali a vybojovali titul vicemistrů. Byl to dobrý plán.“

Martin Březík: „Závěr jsme začali celkem dobře, ale hned na další zkoušce jsme se přetočili v hodinách a ztratili asi patnáct vteřin, takže tím to skončilo. Musím ale říct, že kluci z Rota jeli fakt dobře a asi jsme na ně neměli. Jel jsem tu poprvé a ty rychlé asfalty tu hodně kloužou, asi to nebude moje nejoblíbenější soutěž.“

Lumír Firla: „Jelo se nám skvěle, zpočátku se rozjížděli a pak chytli tempo. Dnes to byla trošku loterie s pneumatikami a možná i strach z vody, na které jsem dlouho nejel. Na poslední erzetě jsme sice ještě dělali na kostkách hodiny, jsem ale spokojený, super soutěž, bronz ve třídě a jedenácté místo celkově. Chtěli bysme ještě odjet Vsetín, pak Prahu a možná i Slušovice.“

Filip Mareš: „Příbram nebyla vůbec jednoduchá, včerejšek byl ode dneška úplně odlišný, nejen podmínkami, ale i tratěmi. Dnes to už bylo na Sedlčansku víc technické. Byl to určitě těžký závod a mě se poměrně líbil, i když bylo hodně retardérů. Teď jsme nečekali tolik vody, neměli jsme úplně nejlíp obuto a neupravili nastavení auta, ale jeli jsme i na body za etapu, takže jsme závodili až do poslední erzety. Teď nás čeká poslední sprint ve Vsetíně, pak bychom měli jet německou Lausitz Rallye a pak možná ještě Waldviertel.“

Jan Lunga: „Konečně jsme zlomili smůli z letošní sezóny. Jsem naprosto spokojený, jelo se nám dobře, zajeli jsme pár slušných časů. Nebýt Vaška Dunovského, asi bysme druzí nebyli, ale to je motorosport. Tentokrát jsme měli štěstí my. Letos bysme rádi jeli ještě italskou Rally Due Valli, příští rok ještě budeme řešit.“

Tomáš Pospíšilík: „Na předchozích dvou zkouškách jsem nechtěl moc tlačit, navíc jsem si úplně nebyl jistý na pneumatikách, ale potom jsme si řekli, že to zkusíme a vyšlo to. Příbram byla hodně těžká, hlavně dneska, ale zhodnotil bych to výborně. Tréninky byly trochu našponované, ale závod super. Letos bychom rádi odjeli nějakou soutěž v zahraničí, uvidíme, ještě si na to sedneme.“

RZ 14 - Nalžovice-Lichovy (8.74 km)

Závěrečná rychlostní zkouška za vytrvalého deště již jen definitivně potvrdila absolutní vítěze letošní 37. SVK Rally Příbram, kterými se stali Jan Dohnal s Michalem Ernstem na Fordu Focus WRC. Na druhém místě skončili Václav Pech s Petrem Uhlem, třetí pak Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou.

Jan Dohnal - Michal Ernst, Ford Focus WR - 37. SVK Rally Příbram 2016

Dohnal na poslední rychlostní zkoušce odjel Pechovi o 17 vteřin a na své domácí soutěži si tak vyjel svůj životní výsledek, když vyhrál o 26.1 sekundy před plzeňským pilotem na Porsche 997 GT3. Bronz nejen v Příbrami, ale i v celkovém hodnocení domácího šampionátu nakonec těsným rozdílem poloviny bodu vybojoval Štajf při své premiérové sezóně s Fabií R5.

Nad relativním zklamáním Jana Černého ze čtvrtého místa na domácí rally po poslední zkoušce určitě již teď převládá především radost ze zisku titulu vicemistra Autoklub MČR rally 2016. Spokojen s dnešní etapou byl také pátý Martin Vlček, šestý Karel Trojan v cíli litoval především nevydařené volby pneu pro nedělní etapu.

Na sedmém místě dojeli v Příbrami bratři Szejové, což znamená z jejich pohledu vylepšení loňského celkového umístění v rámci MČR, kde letos skončili druzí za úspěšným obhájcem titulu třídy 3 Martinem Březíkem. Ten si při svém premiérovém startu na místích tratích dojel pro druhou příčku v produkčních vozech, celkově pak devátou za Lancerem R4 Jana Sýkory. Klasickou Top Ten pak uzavřel David Tomek, který na posledním testu přeskočil bronzového ve třídě 3, Lumíra Firlu. Čtvrté místo patřilo v cíli Jakubu Čapkovi, páté pak Marcelu Tučkovi.

Vítězství ve dvoukolkách a zaroveň dvanácté místo celkově si z Příbrami po zásluze odváží mladý Filip Marše, druhá příčka v kategorii je rozhodně výborným výsledkem pro Jana Lungu. Až na poslední zkoušce vygradoval vzájemný souboj mladíků z Valašska o třetí místo, ve kterém se nakonec radoval Tomáš Pospíšilík, který RZ 14 v rámci 2WD vyhrál. Čtvrtý Jan Surovič nedobrzdil do jednoho z odbočení a opřel svoji Fabii R2 o balík slámy, na zkoušce tak ztratil na Pospíšilíka osm vteřin. Pátý skončil Andrej Barčák s Opelem Adam R2.

RZ 13 - Sestrouň - Křečovice (10.43 km)

Na předposlední zkoušce soutěže se do čela průběžné absolutní klasifikace dostal Jan Dohnal, když zde byl o 9.8 vteřiny rychlejší než druhý Martin Vlček a o 10.5 vteřiny před třetím Václavem Pechem.

Třetí příčku si pojistil čtvrtým časem před Janem Černým pilot zelenošedé Fabie R5, Vojtěch Štajf, na pátém místě se definitivně usadil Martin Vlček před Karlem Trojanem. V celkovém hodnocení poskočil Jan Sýkora na osmou příčku před Martina Březíka, v klasifikaci produkčních vozů se však tímto nic nezměnilo.

Pravděpodobně rozhodnuto je o vítězi kategorie 2WD, kde před posledním testem vede Filip Mareš před Janem Lungou o 28.1 sekundy. Třetí nejlepší čas zajel na RZ 13 Jan Surovič a má tak na dostřel průběžně třetího Tomáše Pospíšilíka, když stáhl svoji ztrátu na pouhých 2.4 vteřiny.

RZ 12 - Bohutín-Sádek (11.00 km)

Jan Dohnal na deštěm zkrápěné trati po dvanácté rychlostní zkoušce notně zdramatizoval situaci v souboji o první příčku. Vedoucímu muži soutěže Václavu Pechovi totiž nadělil hned 14.9 vteřiny a jejich vzájemný odstup se tak rázem snížil na pouhých 1.4 sekundy.

Druhý nejlepší čas zajel Štajf před Černým, mezi touto dvojicí tak naopak vzájemný odstup narostl o 5.1 vteřiny, tedy na celkových 8.2 sekundy. Na kýženou pátou příčku se probil Martin Vlček, jenž je aktuálně o 1.8 vteřiny před Karlem Trojanem.

Ve třídě 3 stáhnul Martin Březík pět vteřin z náskoku Jaroslawa Szeji, při vzájemné vyrovnanosti výkonů se však dá těžko odhadovat, jestli se situace ve třídě může nějak zdramatizovat, z čehož by případně mohl těžit třetí Lumír Firla.

Dvoukolky s téměř půlminutovým náskokem dál vede Filip Mareš před Janem Lungou, na třetího Tomáše Pospíšilíka se dál pomalu tlačí Jan Surovič, když za bronzem zaostává o necelých deset sekund. V dnešních dobrých výkonech už nepokračuje René Dohnal, který na trati RZ 12 havaroval.

Ohlasy po RZ 11

Václav Pech: „Docela dost to klouzalo. Myslel jsem si, že budeme od čtyřkolek dostávat víc, ale šlo to, i když to bylo na hranici nějakého sklouznutí. V Dublovicích jsme se trošku zahrabali okolo balíku slámy, tak se to pak moc nerozjelo a podržel jsem to asi víc, tak se to překlopilo na předek, skok tedy nebyl nic moc. Teď to bude do cíle ještě zajímavé.“

Jan Dohnal: „Myslím, že už teď zase trochu ztratili kontakt, nepovedla se nám volba pneumatik. První dvě zkoušky na vlhku to byl očistec. Vůbec to nefungovalo, nezatáčelo a nebrzdilo. Na poslední erzetě to bylo oschlé, tak jsme něco málo Vaškovi vrátili. Ale to, že jsme se měli na kluzku přiblížit, to nevyšlo. Teď už se to pokusíme nějak rozumně dojet, má pršet, bude těžká volba pneumatik a nastavení podvozku, tak hlavně neublížit autu.“

Vojtěch Štajf: „Taháme a jdeme do toho. Máme první vyhranou vložku s tímhle autem, tak jsem velmi spokojený. Na prostřední zkoušce jsme měli krizi, nedobrzdili jsme na klouzavém asfaltu. Ta hranice je strašně tenká, jak jedeme všichni rychle, tak je k té chybě blízko. Auto nás ale podrželo, pro nás to bylo takové leknutí. Po obou stranách silnice byly veliké stromy, spakovalo se nám to ve velké rychlosti díky většímu katu. Nakoplo nás to a auto se postavilo mými dveřmi napřed, ale vybojovali jsme to a jsme zpátky ve hře. V Dublovicích jsme si skočili, auto po Barumce skáče dobře. Dnes je to o trochu lepší i s mým zdravím, zvládám to.“

Jan Černý: „Je to dnes o dost lepší než včera, hezčí erzety. Mám z toho radost a užívám si to. Na Sádku jsme měli dobré obutí, ale nevhodné nastavení, hodně krizí, nic příjemnho. Na dvojku jsme to trošku upravili, trojka už byla oschlá. Na tyhle podmínky je to napoprvé s tímhle autem docela náročné. Člověk neví, co si kde může dovolit, je to o učení. Chtělo by to hodně natestovat a bylo by to jinde.“

Karel Trojan: „Svezli jsme se krásně, ale bohužel jsem udělal fatální chybu s volbou pneumatik. Dal jsem tam sliky a nedalo se s tím skoro vůbec jet, špatně jsem to odhadl. Veliká chyba.“

Martin Vlček: „Po včerejší smůle je to určitě lepší. Včera to byla motorová etapa, být minutu na vložce v omezovači, to není normální. Dneska si to užíváme na technických vložkách, budeme se ještě snažit dostat o stupínek výš.“

Jaroslaw Szeja: „Hodně to klouzalo. Jeli jsme tvrdé pneumatiky a hlavně druhá erzeta byla o spoustě driftování. Ale byla to velká zábava. Celkově to ale bylo všechno v pohodě, jsme tu a auto je celé. Uvidíme, co teď budeme obouvat, záleží na počasí, každopádně by to měla být bezpečná volba.“

Martin Březík: „Bylo to v pohodě, dobře jsme obuli. Jen jsme byli líní dát na poslední zkoušku dopředu dvacítky, tak jsme tam trošku ztratili. Uvidíme, co teď dáme na poslední sekci, možná to necháme být.“

Jan Sýkora: „Včera jsem se vyprdnul na přitvrzení auta, ale na dnešek je to ideální. Jediné co nás brzdí jsou asi devítileté gumy, před vložkou mám dost práce je trošku připravit. Jinak ale super, jedeme jakž takž s klukama.“

Lumír Firla: „Obuli jsme až moc bezpečně, skoro mokré, takže se nám to dost vozilo. Ale jedeme na jistotu, nemáme kam spěchat a za námi je mezera. Třetí místo v enkách by bylo super.“

David Tomek: „Večer jsme se připravili nastavením auta, i když se s tím sžívám, tak se mi to líbí. Myslel jsem si, že to bude horší, na první zkoušce jsem sice probrzdil retardér, musel se otáčet a nechal tam tak deset vteřin, ale ty další dvě zkoušky už byly dobré. Jedinou obavu mám z toho, že bych chtěl ještě porazit Lumíra Firlu.“

Lukáš Lapdavský: „Oproti včerejšku to dnes ráno byla hrůza, totálně jsme prokaučovali pneumatiky. Jeli jsme na tom mokru na tvrdých pneumatikách. Na konci poslední zkoušky nás trošku zbrzdil Pešl a měli jsme před koncem defekt levé zadní pneumatiky. Pešl měl asi taky defekt a byl venku v jedné ostré pravé, možná šel přes střechu, měl prasklé čelní sklo.“

Jakub Čapka: „Nám jde o páté místo v mistráku, takže nemáme potřebu tahat se o vteřinky. Jednou jsme to zkusili a hned jsme skončili na louce mimo trať. Od teď už tedy jedeme až do konce úplně na pohodu.“

Filip Mareš: „První sekce byla v opatrném duchu, podmínky byly nevyzpytatelné. Určitě by to šlo líp, ale nebylo to ani špatné, jsme tam, kde jsme chtěli být. Vašek Dunovský byl v Dublovicích uprostřed cesty, ještě před skokem, de facto nebylo kudy projet. Auto vypadalo v pořádku, až po erzetě jsme zjistili, že měl vylomené kolo. Musíme ale dál jet dopředu, uvidíme, co udělá počasí. Každá vteřina se počítá, jde nám i o body do etapy.“

Jan Lunga: „Hodnotím to opět pozitivně.Dobře jsme se trefili do gum i do nastavení auta. Snažíme se nic nevymýšlet, ale jet rychle a to se nám daří. Uvidíme, co bude dál. Určitě se to v nás trochu bije, jestli máme útočit, ale i druhé místo pro nás bude v letošní sezóně vítězství.“

Tomáš Pospíšilík: „Přistoupili jsme k tomu tak, že chceme hlavně závod dokončit a získat nějakou sebejistotu, která nám teď chybí. Jedeme tak spíš vlažně, nesnažím se nějak přidávat. Hlavně dnešní rychlostní zkoušky jsou ošemetné, dost kluzkých míst, o to víc jsme v pozoru. Teď se chystám na všechny varianty, takže si s sebou povezeme dvě rezervy, abysme si mohli auto případně přezout podle potřeby.“

Jan Surovič: „Jsme velice spokojení. Daří se nám, neděláme chyby a jedeme čistě. Bojujeme i se špičkou třídy, i když tam pořád ještě nějaký rozdíl je. Před Barumkou jsme hodně natestovali a to nám určitě moc pomohlo, loni jsme ani letos jsme to nedělali, vždycky se jen rozkoukali před sprintem a jeli. Víceméně nám to sedlo a teď se nás to drží, je to posun i v hlavě.“

RZ 11 - Nalžovice - Lichovy (8.74 km)

Na posledení zkoušce nedělní dopolední sekce si premiérové vítězství na rychlostní zkoušce za volantem Škody Fabie R5 připsal na své konto Vojtěch Štajf. Druhý byl na RZ 11 Jan Dohnal před Janem Černým, Václav Pech se poprvé neprosadil na dílčí stupně vítězů, když zde byl čtvrtý.

Z hlediska souboje o první místo je tak situace stále relativně otevřená, mezi vedoucím Pechem a druhým Dohnalem je aktuálně rozdíl 16.3 vteřiny. Mnohem napínavější bitva však doslova zuří mezi Fabiemi R5 pilotovanými Štajfem a Černým, kde aktuálně za kratší konec provazu opět tahá zkušenější Štajf.

V první desítce se z pohledu pořadí tentokrát nic nezměnilo a totéž platilo také pro třídu 3, kde se jak ve výsledcích testu, tak i po něm seřadili Jaroslaw Szeja, Martin Březík a Lumír Firla. Soutěž podruhé a tentokrát definitivně skončila pro Jaroslava Pešla, který odstoupil po havárii.

Největší drama se tak odehrálo v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, kde ještě před dublovickým skokem odstoupil s prasklým zavěšením dosavadní lídr Václav Dunovský. Na čelo dvoukolek se tak logicky posunul Filip Mareš, druhá pozice náleží Janu Lungovi před Tomášem Pospíšilíkem. Za trojicí Peugeotů 208 R2 se pak solidními výkony drží čtvrtý Jan Surovič na Fabii R2.

RZ 10 - Sestrouň - Křečovice (10.43 km)

Na desáté rychlostní zkoušce byl nejrychlejší opět Václav Pech, tentokrát ale před Martinem Vlčkem, který byl zpět o pět desetin vteřiny. Třetí čas zajel Jan Černý, který se tak vrátil na třetí místo, o pouhé tři desetiny sekundy před Vojtěcha Štajfa.

Martin Vlček se tak posunul už na šestou pozici, když přeskočil lídra třídy 3 Jaroslawa Szeju. Ten si stále drží své vedení před Březíkem, druhý dílčí čas zajel v produkčních autech na RZ 10 Jan Sýkora, jehož Lancer ale patří do kategorie R4.

Ve dvoukolkách zajel další nejrychlejší čas Jan Lunga, tentokrát před Filipem Marešem a Václavem Dunovským, na čele dvoukolek se nicméně nic neměnilo. Další propad, pravděpodobně kvůli technickým problémům, zaznamenal Jiří Navrátil, tentokrát z šesté až na devátou příčku.

RZ 9 - Bohutín-Sádek (11.00 km)

Úvodní test druhé etapy SVK Rally Příbram na lehce ovlhlé trati po noční dešťové přeháňce ovládnul Václav Pech, tentokrát však nikoliv před Janem Dohnalem, který si připsal třetí dílčí čas, ale před Vojtěchem Štajfem na Škodě Fabia R5.

Pražský pilot tak začal plnit své včerejší předsevzetí o útoku na stupně vítězů, když se posunul na třetí příčku celkového hodnocení soutěže před Jana Černého, který je aktuálně o 1.6 sekundy za Štajfem. Na sedmou pozici se posunul Martin Vlček, který na RZ 9 zajel čtvrtý čas před Černým.

V produkčních vozech byl ráno nejrychlejší Martin Březík, zlínský pekař byl o 1.9 sekundy rychlejší druhého Jaroslawa Szeji a jeho ztráta na vedoucího Poláka se tak snížila na 17.1 vteřiny. Třetí čas zajel Lumír Firla před navrátilcem v rámci Rally2, Jaroslavem Pešlem. Firla si tak v s přehledem drží bronz ve třídě 3 před bratrskou posádkou Lapdavských.

V kategorii 2WD začal nejlépe Jan Lunga, který byl o 5.4 sekundy rychlejší než René Dohnal, který určitě lituje včerejších technických problémů. Těsně za sebou pak dojeli Filip Mareš a Václav Dunovský, dvoukolky tak nadále slibují hezkou podívanou, když mezi prvním Dunovským a třetím Lungou není rozdíl ani dvaceti vteřin.

- - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 8

Václav Pech - Petr Uhel, Porsche 997 GT3 - SVK Rally Příbram 2016

Václav Pech: „Jsem spokojený, i když to bylo malinko těžší než ráno. Bylo vytaháno trochu víc písku - v jiných podmínkách bych to měl asi rád, ale s tímhle autem se přeci jen bojím toho přetáčivého smyku, takže to bylo trošku opatrnější. Jsem ale naprosto spokojený a dnes mi to chutnalo. Pokud jde o zítřek a počasí, nejhezčí na rally je právě to, že se musí člověk připravovat a improvizovat až do poslední chvíle. Těšíme se na to, nemůžeme si diktovat a přát sucho nebo mokro, bude to tak jak bude, někdo obuje hůř, někdo líp. Budeme se snažit, i když na mokru nebudeme mít nejlepší podmínky. Budeme bojovat co to půjde.“

Jan Dohnal: „Určitě jsem spokojený, že jsme upravili nastavení auta výrazně k lepšímu. Dali jsme tvrdší stabilizátor, auto se míň naklánělo a tak jsem tomu v rychých pasážích víc věřil a jelo se mi dobře. Nesmírně nás to baví, musím smeknout před Vaškem Pechem, protože jsme se opravdu hodně snažili a nikde se neflákali. Doufám, že zítra bude voda a bude to mít trochu ztížené a my se čtyřkolkou budeme mít navrch a budeme v lepším kontaktu. Mohl by nám víc vyhovovat i charakter tratí, ale Vašek řídí opravdu skvěle. Snad se zítra díky lepší trakci dostaneme blíž.“

Jan Černý: „Nejsem ze soutěže úplně nadšený, erzety nejsou podle mě úplně hodné velkého mistráku. Pamatuju si Příbram jako hezčí soutěž, ale bohužel to tak není. Je nereálné závodit s prvními dvěmi a zápolíme s Vojtou Štajfem, kde jsem si myslel, že po dnešku budeme mít větší náskok. Mám z toho smíšené pocity. Musíme projít auto a asi změnit nastavení, zítra by to snad mohlo být lepší.“

Vojtěch Štajf: „Chtěl bych hlavně poděkovat doktoru Jiříkovi ze Škody Motorsport, který mi opravdu hodně pomohl a od neděle léčí po telefonu. Je vidět, že je to člověk na svém místě. Na té dlouhé zkoušce jsem už kvůli zápalu plic nemohl na konci dýchat. Museli jsme zrušit i test, takže jsem jel až včera na shakedownu a trochu mi trvalo, než jsem se do toho dostal. Chceme závodit a povedlo se mi ve druhé sekci najít nějaké rezervy, skoda, že jsme neobuli nové gumy. Ale i tak jsem rád, Honza Černý bude mít do rána o čem přemýšlet. Slíbil jsem mechanikům letos bednu, tak se o to zítra chceme pokusit.“

Karel Trojan: „Teď to už bylo bez problémů, ale dostal jsem vynadáno od Petra, protože jsme měli trošku víc krizí, než je normální. To se nelíbí ani mně, takže se musím trochu umravnit. Největší problém jsme měli sice na tom oleji po Martinu Vlčkovi v první sekci, ale teď bylo pár takových zbytečných drobností.“

Jan Sýkora: „Odpoledne to bylo hezké. Docela už jsme topili, jen kluci s enkama jsou o chloupek rychlejší. Ale pořád si to užíváme.“

Martin Březík: „Teď jsme chtěli trošku přitlačit, dali jsme tvrdé gumy, ale kluci jedou pěkně. Jede se rychle a rozdíly jsou minimální. Svezli jsme se hezky, ale bouchli jsme dvakrát do retardéru. Některé jsou ze slámy, některé jsou ze sudů a jsou holt postavené jinak. Ale v pohodě, jsme tady, bez problémů a auto funguje. Uvidíme, co zítra.“

Jaroslaw Szeja: „Měli jsme problémy s brzdami, jednou to brzdilo, pak zase ne. Bylo to takové divné, když chybí jistota, že auto začne po sešlápnutí pedálu brzdit. Ale jsme tu, dneska jsme vyhráli a získali dobré body, o to nám šlo.“

David Tomek: „Mrzí mě jen ta první ranní erzeta. Teď jsme se stáhli za Lumíra Firlu a Honzu Sýkoru, jsme prozatím jedenáctí. Zítra bude ještě dlouhý den, uvidíme co počasí. Byl bych rád, kdyby to zůstalo takhle, na mokru to pořád není můj šálek čaje.“

Marcel Tuček: „Odpoledne jsem si moc neužil, zrušená rychlostka, pak defekt, klasika. Jsme ale celkem spokojení s výsledkem, zítra přijdou technické rychlostky, tak snad to bude hezké.“

Martin Šikl: „Vypadalo to nadějně, až do šesté zkoušky. Po startu jsme udělali defekt předního levého kola, jeli po prázdném a pak to měnili, ztratili jsme dost minut. Teď jsme si aspoň spravili chuť na poslední zkoušce prvním místem ve třídě. Aspoň něco pozitivního.“

Jakub Čapka: „Dnes už to končí a my bysme jezdili až do rána. Nám se to přitom tak líbí a končí se už odpoledne, to měli pořadatelé vymyslet líp. Dneska bylo všechno bez problémů, na výbornou.“

Lumír Firla: „Jsem spokojený, po dlouhé době zase závodíme a myslím, že nám to i jde. Jen teď poslední dvě erzety jsme měli nějaký problém, asi elektrický, tak snad to kluci vyřeší. Jsme rádi, že jsme tady, absolutně desátí a třetí ve třídě, takže super, jsme rádi.“

Martin Vlček: „Vybíráme si problémy, užíváme si dnes vše, co se může stát na rally. Auto je spravené, jen jsme ztratili dost času za autem, které jelo po defektu a kolega o nás asi nevěděl. Zítra snad budeme dělat, že se dnes nic nestalo a pojedeme rychle.“

Václav Dunovský: „Jsem rád, že jsme etapu takhle zvládli. První ostré kilometry jsme odjeli až na úvodní zkoušce, na shakedownu jsme řešili problémy s motorem. Od Barum rally jsem neseděl v autě, to mi na pohodě nepřidalo. Sedí nám ale perfektně rozpis, podali jsme stabilní výkon a zbytečně nikde neriskovali a nic nevymýšleli. Žádné nesmysly. Musel jsem se spíš rozjet, dostat se do toho a to chvilku trvá.“

Filip Mareš: „Určitě jsme spokojení, mrzí nás jen ta dopolední chyba z retardéru, kde jsme nechali tak dvacet vteřin. To je ale rally, naštěstí to nebylo nic horšího. Baví nás to, užíváme si to a těšíme se na zítřek. Odpoledne si nevybavuji žádný problém, druhá sekce nám vyšla dobře a ve slušném tempu. Škoda jen, že se nejela ta první vložka, každý kilometr je dobrý.“

Jan Lunga: „I druhou sekci musím hodnotit pozitivně, pokračovali jsme ve výkonech z té první. Byl jsem spokojený i s časy, kromě té nejdelší okruhovky. Tam jsme do toho šli, nechápu, kde jsme ztratili, měli jsme tam i obrovskou krizi, když se nám auto v omezovači spakovalo v lese. Jinak jsme ale spokojení. Uvidíme zítra, sledujeme počasí. Štěstí přeje připraveným, tak snad budeme. Mokru jsem se nikdy nebránil, uvidíme, jak pojedou kluci před náma, ale budu si chtít to třetí místo pohlídat.“

RZ 8 - Hostovice-Buková (5.70 km)

Závěrečná rychlostní zkouška první etapy letošní SVK Rally Příbram se stala kořistí vedoucího muže soutěže, Václava Pecha. Ten byl o rovnou vteřinu rychlejší než Jan Dohnal, mezi prvním a druhým jezdcem průběžné absolutní klasifikace je tak po dnešku rozdíl 13.3 sekundy.

V souboji dvou Fabií R5 o třetí místo dál komplikuje život domácímu Janu Černému Vojtěch Štajf. Pražský jezdec ukrojil z náskoku příbramského pilota další 1.6 sekundy a celkově tak za třetí příčkou zaostává už jen o 2.6 vteřiny.

Za pátým Karlem Trojanem po dnešku figurují nejlepší posádky produkčních vozů, tedy Jaroslaw Szeja, Martin Březík a Jan Sýkora, kteří ve stejném pořadí dojeli do cíle dnešní poslední zkoušky. Na devátou příčku se posunul Martin Vlček, jehož konto odpoledne zatížila penalizace 1:20 min za pozdní výjezd ze servisní zóny. Nejlepší desítku po sobotě uzavírá Lumír Firla, čtvrtý muž třídy 3.

Ve dvoukolkách završil hattrick na RZ 8 Filip Mareš, druhý byl na tomto testu Jan Lunga před Jiřím Navrátilem a hegemonii Peugeotů R2 završil čtvrtým místem Václav Dunovský. Ten nadále vede kategorii 2WD a třídu 6, druhý Mareš ztrácí 25.4 sekundy. Čtvrtý je po dnešku Tomáš Pospíšilík před Jiřím Navrátilem, takže nejlepším nefrancouzským vozem je Fabia R2 šestého Jana Suroviče.

RZ 7 - Starý Hrádek-Nestrašovice (12.08 km)

Na sedmé rychlostní zkoušce byl dnes poprvé pokořen Václav Pech. Zasloužil se o to Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, který byl o 1.8 sekundy rychlejší než plzeňský pilot Porsche 997 GT3. Gřetí čas zajel Vojtěch Štajf, který snížil tak snížil svou ztrátu na třetího Jana Černého na 4.2 vteřiny.

V produkčních vozech byl stejně jako na předchozím testu nejrychlejší Martin Šikl, druhý byl Martin Březík, ale opět to nebylo ani o celou vteřinu, respektive o pouhých devět desetin sekundy před lídrem kategorie Szejou. Čtvrtá příčka dílčí a třetí celková patří Lumíru Firlovi, čtvrtý je po osmé zkoušce Lukáše Lapdavský před Jakubem Čapkou.

Ve dvoukolkách se opět nejvíce dařilo Filipu Marešovi, který byl v cíli testu nejrychlejší před Václavem Dunovským a Janem Lungou. Náskok Dunovského na Mareše se tak po šesti odjetých zkouškách snížil na 10.4 sekundy, Lunga ztrácel dalších 23.3 vteřiny.

RZ 6 - Hvožďany-Leletice (19.49 km)

Při druhém průjezdu nejdelší zkouškou letošní SVK Rally Příbram dokázal Václav Pech ještě zrychlit a přes veškerou snahu druhého Jana Dohnala tak svému největšímu soupeři opět poodskočil, tentokrát o 2.5 sekundy. Třetí dílčí čas si na své konto připsal Vojtěch Štajf, který je tak celkově za třetím místem Jana Černého o 6.8 vteřiny.

Fiesta R5 Martina Vlčka byla již opět evidentně pořádku, 'Vlčák' si tak připsal pomyslný skalp Karla Trojana a vrátil se před něj na pátou příčku průběžné absolutní klasifikace.

V produkčních vozech si první vítěznou erzetu na své konto připsal zlínský Březík, s desetinovými odstupy před Jaroslawem Szejou a Lumírem Firlou. Poslední jmenovaný se tak zároveň posunul na konec první desítky absolutně, když za sebe o 3.8 sekundy odsunul Davida Tomka s Fabií S2000. Smůlu měl Martin Šikl, který kvůli defektu a následné ztrátě téměř šesti minut vypadl z boje o medailové příčky třídy 3.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou lehce navýšil náskok Filip Mareš, když byl o 1.8 sekundy rychlejší druhého Václava Dunovského. Na třetí příčku se posunul Jan Lunga, když dobře rozjetého Reného Dohnala vyřadily ze soutěže problémy s motorem.

RZ 5 - Bohostice-Milín (8.91 km)

Vzhledem k překročení rychlosti 120/km celkem pěticí posádek při prvním průjezdu, bylo sportovními komisaři rozhodnuto o zrušení RZ 5. Trať rally zůstává nezměněna, dotčená RZ se však pojede jako volný průjezd.

Ohlasy po RZ 4

Jan Černý: „Jsem moc rád, že se v Příbrami zase jede a je tu tolik fanoušků, ale musím říct, že nejsem spokojen s tratí. Myslím, že tohle do rally moc nepatří. Je to zpomalené retardéry a kdyby tam nebyly, tak máme průměr 150. Ztratily se technické úseky, je to o rovinách a brzdách do retardéru. Jsem z toho smutný. Zítřek je trochu lepší, ale ten dnešek se nepovedl. Ráno jsem neohřál pneumatiky, na RZ 1 jsem byl opatrný a ta jediná byla jakž takž a její druhý průjezd se ruší. Není to bůhvíco.“

Václav Pech: „V těch rychlých úsecích se s Petrem docela bojíme, určitě si nemyslíme, že je to soutěž dělaná pro Porsche. V těch rychlých zatáčkách je to trochu taková osobní odvaha, aby to auto opravdu zatočilo. Musím říci, že se mi s Poršákem jede líp, když je to užší a pomalejší, než takové rychlé a široké. Se čtyřkolkou by to bylo asi mnohem hezčí, tyhle rychlé zatáčky od 160ti 170ti nahoru se nám se zadokolkou úplně nelíbí. Snažíme se ale jet tak, abysme neudělali žádný průser. Jsme rádi, že tu můžeme jet, i když je to rychlé, ale je to rally a všichni to máme stejně a musíme se s tím popasovat.“

Vojtěch Štajf: „Snažím se a jedu co mi síly a zdravotní stav dovolí. Na erzetě ani tolik nekašlu, ale mám problémy s dechem a po šesti sedmi kilometrech jsem strašně zadýchaný a je to pak znát. Nejhorší to bylo na té dvacítce. Je to tu letiště jako blázen, někdy tam držím tu pětku furt, jednou jsme byli i v omezovači, takže přes dvě stě. Ale musíme ukázat, že se toho nebojíme i na tak rychlých tratích.“

Jan Dohnal: „Václav je excelentní pilot, je sucho a když má trakci, tak jede skvěle. My se snažíme, uděláme teď nějakou změnu v nastavení auta a uvidíme, jestli s ním budeme moci jet. Na naši maximálku jsem se nedíval, netuším.“

Jan Sýkora: „Hlavně si to užíváme a jsme rádi, že jsme tu. Fabie spí na dílně, s Lancerem jedeme i v rámci ekonomického pohledu. Baví nás to, i když Březík a Szeja jsou před námi, ale jede se nám hezky. Jsou místa, která jsou pomalejší, nebo jde auto do vzduchu, funguje to prostě jinak, ale pěkně. V jednom místě z kopce dolů jsme jeli možná kolem 180ti, takže Fabie by byla určitě rychlejší a hlavně v místech, kde to skáče nebo je to na brzdy, by byla lepší.“

Karel Trojan: „Měl jsem velké problémy, málem jsem teď rozbil auto. Z Martina Vlčka vytékal nějaký olej a v první pravé zatáčce jsme tak auto sotva vylovili. Šlo to na čtverku do těch vysokých stromů, nějak jsme to zvládli a nahoře v levé vracečce na dvojku nám auto najednou vyskočilo ven, tak jsme tam skákali po stráni. Nevím, co jsme poškodili, snad to bude dobré.“

Martin Vlček: „Praskla nám olejová hadice od chladiče oleje k motoru a olej takovým malinkým proudem, ale pod velkým tlakem stříkal ven. Snažili jsme se to opravit, ale nešlo to, takže jsme do motoru dolili vše, co jsme měli s sebou, i olej do převodovky a vše co jako olej vypadalo. Naštěstí jsme dojeli do servisu a teď uvidíme, co bude dál. Pokud jde o tratě, přejmenoval bych soutěž na Letiště Příbram, je to nerozum, takhle sestavená trať.“

Martin Březík: „Nám auto funguje bez problémů, ale nemáme takovou úplně bojovou náladu. Jedeme trošku v klidu, ale to je dáno tím, že se nemusíme nikam hnát. Spíš si to chceme užít a podívat se, jaké to tu je, protože jsem tu nikdy nebyl. Chceme se udržet v bdělosti před Vsetínem, kde pojedeme s Fabií R5.“

Jaroslaw Szeja: „Mám rád takové rychlé erzety, jediné nervy mám před retardéry, ty nemám v oblibě. No a na jedné vložce byly hned čtyři. Jediný drobný problém máme s převodovkou, ale to se snad v servisu dá do pořádku.“

David Tomek: „Snažili jsme se jet rychle, ale zaspali jsme hned na první erzetě. Je znát, že jsme naposledy jeli v Pačejově. Sice jsme byli na shakedownu, čtyřikrát, ale i tak jsme zaspali. Ztratili jsme tam hodně, Honza Sýkora je teď před námi o osm vteřin, ale snad se to povede.“

Marcel Tuček: „Za celé léta nepamatuji tak rychlou Příbram, aby se jely průměry přes 125 km/h. Je to dané dobou, asi se s tím těžko něco udělá. Škoda zrušení té jedničky, byla to zrovna dnešní nejhezčí zkouška. Kdyby pršelo, asi by to šlo a nejelo by se tak rychle, takové počasí tady nebylo v létě. Tak hlavně ať to v klidu jede dál.“

Lumír Firla: „Ze začátku jsme se rozjížděli a zvykali si na auto. První erzetu jsme prodali, posledních tři sta metrů před cílem jsme jeli na volnoběh. Ale smáli jsme se, auto funguje perfektně, rozjíždíme se, tak snad budeme zrychlovat. Tratě jsou hezké.“

Jakub Čapka: „Bylo to rychlé, ale mě se to moc líbí. Nádhera, na konci sezóny se svézt zase trochu rychleji, jsem z toho nadšený. Technika funguje v naprostém pořádku.“

Filip Mareš: „Je to rychlé, ale musíme se s tím nějak popasovat. Ale docela se mi to líbí a užíváme si to. Bohužel jsem chyboval v retardéru a nechal tam dost času. Auto funguje na výbornou, uvidíme co s pneumatikami, jinak nechystáme žádné zásadní změny.“

René Dohnal: „Není to úplně ideální, je to hrozně rychlé. Rovinka, odboč, rovinka, odboč a do toho retardéry. Nejsem spokojen s mým výkonem, je tam spousta drobných chyb a v této konkurenci je potřeba být stoprocentní. Po druhé zkoušce jsme zničili pneumatiky, poslední dvě zkoušky jsme se trochu trápili. Zapracuju na sobě, obujeme tvrdé pneu a snad to bude lepší.“

Jiří Navrátil: „Nějak jsem se na Příbram po Bohemce moc necítil, tlačili jsme tam a stejně jsme na špičku neměli. Teď jsem to vzdal, vezu se, jedu staré gumy a nechci ublížit autu. Takže spíš tak vlažně. Er-dvojka mě moc baví, chci s ním jet i příští rok. Z pohledu financí je to asi nejlepší třída, na er-pětku nemám nervy ani peníze. Tohle mě baví, jsou tu krásné souboje, tratě jsou holt někde hezčí a někde míň.“

Jan Lunga: „Jsme určitě spokojení. Nejedeme pod tlakem, protože letos jsme měli smůlu, tak si to chceme užít a nejít do zbytečného rizika. Nedáme se ale zadarmo. Jen na druhé zkoušce jsem to trochu prodal, udělal jsem nějaké změny na autě a nebyl si jistý, jak to bude fungovat. Jinak jsme spokojení a budeme pokračovat v nastaveném tempu.“

RZ 4 - Hostovice-Buková (5.70 km)

Nejkratší test celé rally završil dopolední sekci první etapy, když se o první tři příčky opět podělili Václav Pech, Jan Dohnal a Jan Černohorský. V tomto pořadí se také tito tři zmiňovaní piloti nadále drželi na čele výsledkové listiny.

Za čtvrtého Štajfa se posunul na pátou pozici Karel Trojan, který si však na RZ 4 zažil horkou chvilku, když jeho Fabia R5 uklouzla na oleji, který vytékal z Fiesty R5 Martina Vlčka. Vlček ale RZ dokončil a vzhledem k dané situaci ho ani možná tolik nemrzel pokles na šestou pozici za Trojana.

V produkčních vozech zůstal zcela zachován status quo na prvních dvou příčkách, kde si nadále jedou svůj závod Szeja s Březíkem, v těsném souboji o bronz se na třetí příčku posunul Martin Šikl o šest desetin sekundy před Lumíra Firlu.

V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou se z nejrychlejšího času radoval Jan Lunga, o pouhou desetinu sekundy zpět byl Jiří Navrátil (oba Peugeot 208 R2). Třetí čas si na své konto připsal Filip Mareš, juniorský pilot Autoklubu ČR, čímž se zároveň posunul zpět na druhou příčku dvoukolek před Reného Dohnala. Na šestou příčku se propadnul Radomír Kupec.

RZ 3 - Starý Hrádek-Nestrašovice (12.08 km)

Čistý hattrick završil na třetím rychlostním testu letošní příbramské rally Václav Pech, za ním se v cíli testu seřadili Dohnal, Černý, Štajf a Vlček.

Na čele první desítky průběžné absolutní klasifikace se prakticky nic nezměnilo, jedinou výjimkou byla výměna pozic mezi Karlem Trněným a Jaroslawem Szejou, když se meclovský pilot posunul na sedmou příčku.

Szeja zajel na RZ 3 opět nejrychlejší čas v rámci produkčních vozů, o sedm desetin zpět byl Martin Březík, třetí čas si připsal Martin Šikl. Ve dvoukolkách se na čelo vrátil Václav Dunovský, po zaváhání Filipa Mareše se na třetí příčku v 2WD posunul René Dohnal.

RZ 2 - Hvožďany-Leletice (19.49 km)

První průjezd nejdelším testem soutěže ovládnul Václav Pech, když druhému Janu Dohnalovi odskočil o 5.8 sekundy, třetí Jan Černý ztratil 10.5 sekundy. Se soutěží se nedobrovolně rozloučil Roman Odložilík, který atakoval pravým předním kolem dopravní značku, čímž na jeho Fiestě R5 praskla spojovačka řízení.

Na třetí místo průběžné absolutní klasifikace se za Pecha, jehož Porsche 997 GT3 podle slov samotného jezdce místy jelo rychlostní až 214 km/h, a Dohnala posunul Jan Černý, čtvrtou příčku držel Vojtěch Štajf před Martinem Vlčkem.

Ve třídě 3 opět nejlepší čas před Březíkem zajel Jaroslaw Szeja na Subaru Impreza STi, třetím dílčím časem se na celkovou třetí příčku posunul Lumír Firla.

Ve dvoukolkách šel díky nejrychlejšímu času do vedení Filip Mareš, druhý Václav Dunovský ale ztrácel po RZ 2 pouhé 2.3 sekundy. Na třetí příčku se posunul René Dohnal, Jan Lunga si pohoršil na páté místo.

RZ 1 - Bohostice-Milín (8.91 km)

Úvodní rychlostní zkoušku letošní 37. SVK Rally Příbram ovládl Václav Pech s těsným náskokem 1.1 sekundy na Jana Dohnala, o další 4.7 vteřiny zpět byl Roman Odložilík. O pouhé tři desetiny vteřiny pomaleji dojel do cíle RZ 1 Vojtěch Štajf, další tři desetiny sekundy ztratil pátý Jan Černý.

V produkčních vozech vyšel úvod soutěže nejlépe Jaroslawu Szejovi, který byl o rovné čtyři vteřiny rychlejší staronového mistra Martina Březíka, třetí čas při svém návratu za volant Lanceru Evo 9 připsal Jan Sýkora.

Ve dvoukolkách čele dokonale opanoval Peugeoty 208 R2 s piloty Václavem Dunovským, Janem Lungou (+1.0 s) a Filipem Marešem (+3.5), nejlepší ne-francouzskou er-dvojkou byl sedmý Opel Adam R2 Andreje Barčáka (+8.6 s).

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist