www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 19 - Rally Argentina

C3 se vrací do Latinské Ameriky

24. dubna 2019 • 15:00

Seriál WRC míří do Argentiny k pátému dějství, po Mexiku teprve druhému na šotolině. Posádky Citroën Total World Rally Teamu, Sébastien Ogier - Julien Ingrassia a Esapekka Lapii - Janne Ferm, budou opět těžit z podpory vášnivých fanoušků, kteří jsou pro Latinskou Ameriku typičtí. Obě posádky hodlají ukázat podobnou rychlost, jakou předvedly před půldruhým měsícem na tratích kolem Leónu a pokračovat v sérii umístění na pódiu.

Khalid Al Qassimi - Chris Patterson (Citroën C3 WRC) - Rally Argentina 2018

Vítězové na dosavadní jediné šotolinové rally v Mexiku 2019 Sébastien Ogier - Julien Ingrassia se vrací na povrch, na kterém se odehrává většina programu světového šampionátu, a na kterém podle záměrů firmy C3 WRC těží ze své rychlosti. Se sedmi nejlepšími časy na rychlostních zkouškách včetně Power Stage se ve Střední Americe minulý měsíc pohybovali na velmi vysoké výkonnostní úrovni. Není proto vůbec překvapivé, že do tohoto kola šampionátu vstupují s vysokými ambicemi, byť se tato šotolinová rally poněkud liší od té v Mexiku. Francouzská dvojice skončila na pódiu na argentinské rally už čtyřikrát při devíti startech, a tak by mohla těžit ze znalosti zdejších tratí. Může také vycházet ze zkušeností Citroën Total World Rally Teamu, který si v Argentině připsal už deset prvenství. V minulosti velmi často vyjížděli na trať soutěže jako první, což značilo, že se podmínky na cestách zlepšovaly s každým odjetým autem. Tentokráte budou startovat z druhé pozice, což je výhodnější vzhledem k lehce se lepšícím podmínkám.

Esapekka Lappi a Janne Ferm mají výhodu v šesté startovní pozici pro první den. Nemají takové znalosti místních tratí jako jejich týmoví kolegové, neboť v Argentině budou startovat teprve podruhé. Skutečnost, že pojedou po vymetených cestách, může vyvážit menší zkušenosti. Dobrý pocit na konci Rally Mexiko a časy zajížděné ve Střední Americe jsou důkazem zvyšující se důvěry v auto i pro druhou rally na šotolině s C3 WRC.

Esapekka a Janne najezdili při čtyřdenním testování nedávno v Portugalsku další dodatečné kilometry na tomto povrchu podobně jako Sébastien a Julien, když se posádky v kokpitu prostřídaly každá po dvou dnech.

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Team: „Vracíme se na šotolinu s tím, že bychom chtěli ukázat stejnou rychlost jako v Mexiku a pokračovat v naší letošní sérii umístění na pódiu. Musíme ale říci, že víme, nakolik náročné mohou být pro vozy tratě v Argentině, takže se do soutěže pustíme s respektem, jaký tratím přísluší. Sébastien a Julien se s tím ale určitě popasují. Oba budou mnohem více motivovaní, neboť tuto rally, pravidelně se objevující v kalendáři mistrovství světa, ještě nevyhráli. Dobrý výkon ukázali Esapekka a Janne už v Mexiku při podobné znalosti tratí. Dávám jim vysoké naděje pro Argentinu, od které najezdili hodně dalších kilometrů v C3 WRC na povrchu, který je čeká.“

Sébastien Ogier: „I když jsem v Argentině dosud nikdy nevyhrál, mám tuto rally rád, protože jsem tam byl v minulosti často velice rychlý. A tak do této soutěže vstupuji se stejnými cíli jako obvykle. Dokonce si troufám tvrdit, že jsem víc motivovaný pro vítězství, které by bylo první s Citroënem. Je také pravda, že když budu startovat jako druhý, mám o něco větší šance než v minulých letech. Typy cest se sice hodně mění, ale to podstatné zůstává stejné - hrubá šotolina na mnoha místech. Člověk musí hodně myslet na kontrolu nad autem, aby se mohlo dál pilotovat rychle.“

Esapekka Lappi: „Na kontě mám zatím jediný start na těchto tratích, které se od loňska moc nezmění, nicméně oproti mým soupeřům jsem v určité nevýhodě. Musím uznat, že budu mít dobrou startovní pozici. Po mém slibném výkonu na šotolině v C3 WRC v Mexiku jsem přesvědčen, že by mi to mohlo pomoci k co možná nejlepšímu výsledku v Argentině. Pamatuji si, že zdejší rychlostní zkoušky jsou hezké, ale člověk musí dávat pozor na nespočet skrytých kamenů, které představují velké riziko pro proražení pneumatik.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist