www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. dubna 2024, Svátek má Vojtěch, zítra Jiří

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 19 - Rally Poland (ERCJ)

SOUHRN: Polská rally – Lukjaňuk se dočkal

30. června 2019 • 22:00

Po nedávné Rally Liepaja se Mistrovství Evropy v rally přesunulo jen o pár set kilometrů jižněji, za polské hranice. Rajd Polski s tradičním centrem v Mikolajkách v oblasti Mazurských jezer nabídl podobně jako Lotyšsko svižné tratě, byť s trochu odlišným charakterem.

Alexej Lukjaňuk – Alexej Arnautov (Citroën C3 R5), Rally Poland 2019

V kvalifikační zkoušce všem vypálil rybník český reprezentant Filip Mareš, který za sebou nechal úřadujícího evropského mistra Alexeje Lukjaňuka (Citroën C3 R5), domácího vicemistra Mikolaje Marczyka (Škoda Fabia R5) či Jariho Huttunena, stejně jako vloni jednorázového hosta v ERC hájícího barvy Hyundai Motorsport.

Po páteční speciálce v Mikolajkách přišly v sobotu ráno na řadu klasické úseky s typickým písčitým povrchem. Na čele se usadil Lukjaňuk před Huttunenem a Marešem, toto trio zůstalo beze změn v pořadí až do konce první etapy. Teprve za nimi se umístili domácí piloti Marczyk a Habaj, toho času lídr průběžné evropské klasifikace. Sobota měla celkově poklidný průběh, o větší zrušení se svou kolostřešní kombinací postaral jen Marcin Slobodzian (Ford Fiesta R5) v RZ 8 a Paulo Nobre (Škoda Fabia R5), který v téže zkoušce rovněž svůj vůz okoulel. Na rozdíl od polského jezdce sice svůj vůz dostal zpátky na cestu a zkoušku dokončil, avšak jeho další pokračování skrze poškození vozu utnula v přejezdové sekci policie.

Neděle ovšem byla z jiného ranku. Na řadu se dostaly techničtější a rozbitější zkoušky, které si začaly vybírat svou daň. V dopolední sekci s poškozenými vozy odstoupili například Albert von Thurn und Taxis (Škoda), Hiroki Arai (Citroën), Jaroslaw Koltun (Ford) či junioři Efren Llarena a náš Jan Talaš (oba Peugeot). Kalich hořkosti si musel vypít další z mladíků Miika Hokkanen, který svou dvěstěosmičku poslal přes střechu, při kterémžto incidentu se posádce v interiéru vozu zatoulal jízdní výkaz. Podařilo se jej najít až při příjezdu k servisu, kdy už ale byla posádky vinou vynechané časové kontroly mimo hru. Do výsledků začaly také promlouvat defekty – hned dva postihly Mareše, který tak vypadl z celkové Top 3, nebo Marczyka, jenž měnil kolo přímo na RZ a v jejím cíli putoval až na konec první desítky. V RZ 13 jen kilometr od sebe skončily oba tovární opely s prasklými poloosami. Technické potíže v závěru rally postihly Švéda Adielssona (propad na osmé místo) a ze stínu nepříliš vydařených předchozích podniků nevystoupil Marijan Griebel, který svou fabii jen dva kilometry před cílem celé rally poslal přes střechu. Zkouška musela být dokonce přerušena, nakonec se ji ale podařilo obnovit a úspěšné posádky si mohly vychutnat oslavy v závěrečné stopce. Nejvíce se radoval Lukjaňuk, který se po přechodu k týmu Saintéloc napočtvrté (byť se dvěma defekty) dočkal očekávaného výsledku. Druhý dojel Huttunen, post nejrychlejšího domácího jezdce nakonec potvrdil Lukasz Habaj. Ten díky výpadku Chrise Ingrama výrazně upevnil svou vedoucí pozici v šampionátu. Filip Mareš nakonec skončil čtvrtý, i přes zmíněné defekty ale jednoznačně ovládl kategorii ERC1 Junior.

V podšampionátu ERC2 tentokrát hrály prim přeplňované produkční čtyřkolky – vyhrál Juan Carlos Alonso před Zelindem Melegarim (oba Mitsubishi Lancer Evo X), třetí post připadl Andreovi Nucitovi s nejrychlejší zadokolkou Fiat 124 Abarth.

Ve dvoukolkách se v první etapě nejlépe dařilo Sindremu Furusethovi z Norska (Peugeot), kterého ovšem v neděli přeskočil Estonec Ken Torn (Ford). Třetí místo v cíli rally bral Adam Westlund s dalším Peugeotem. Toto pořadí bylo shodné jak pro dvoukolky celkově, tak pro juniorskou klasifikaci ERC3 Junior. Česká výprava kromě zmíněných jezdců Mareše a Talaše obsahovala ještě dalšího juniora Erika Caise, ten s Fordem Fiesta R2T sice dokázal vyhrát speciálku v závěru sobotní etapy, na klasických vložkách se ale výrazněji neprosadil. V cíli Cais obsadil sedmé místo mezi juniory.

Seriál FIA ERC se po pobaltské části přesouvá na jih Evropy a zároveň na zpevněný povrch – za tři týdny se pojede na asfaltech v okolí italského Říma.

Rally Poland 2019
1.Alexej Lukjaňuk-Aalexej ArnautovRUSCitroën C3 R51:45:49.4
2.Jari Huttunen-Mikko LukkaFINHyundai i20 R5+59.8
3.Lukasz Habaj-Daniel DymurskiPOLŠkoda Fabia R5+1:51.5
4.Filip Mareš-Jan HloušekCZEŠkoda Fabia R5+2:09.21. ERC1J
5.Aaron Domžala-Jaroslaw BaranPOLŠkoda Fabia R5+3:05.2
6.Tomasz Kasperzcyk-Damian SytyPOLFord Fiesta R5+4:02.1
7.Mattias Adielsson-Andreas JohanssonSWECitroën C3 R5+4:06.52. ERC1J
8.Norbert Herczig-Ramón FerenczHUNVolkswagen Polo R5+4:06.6
9.Mikolaj Marczyk-Szymon GospodarczykPOLŠkoda Fabia R5+4:32.43. ERC1J
10.Kacper Wróblewski-Marcin SzejaPOLHyundai i20 R5+6:16.9

Mistrovství Evropy v automobilových soutěžích pokračuje na rychlých šotolinových tratích. Čtvrtý díl seriálu se uskuteční na náročných rychlostních zkouškách v okolí Mazurských jezer. Průběh Rally Poland můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Filip Mareš - Jan Hloušek (Škoda Fabia R5) - Rally Poland 2018

Online výsledky - Rally Radio

Diskuse k soutěži - Základní informace k Rally Poland

-hof- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist