www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 19 - Neste Rally Finland

Tänak opět vítězí na Rallye Finsko s Toyotou Yaris WRC

5. srpna 2019 • 16:00

Toyota Yaris WRC zvítězila již třetím rokem po sobě v nejrychlejším podniku kalendáře světového rallyového šampionátu FIA, Rallye Finsko. Ott Tänak si zopakoval loňské vítězství a zvýšil vedení v bodování mistrovství závodních jezdců, Jari-Matti Latvala ve svém domácím podniku dojel na třetím místě. Tým Toyota Gazoo Racing WRT se základnou ve Finsku tak od své premiéry v roce 2017 drží rekord dvou vozů na stupních vítězů v každém z ročníků.

Tänak se v neděli posunul do vedení a do posledního dne vstupoval s náskokem 16,4 sekundy. Ten v posledních čtyřech měřených úsecích okamžitě zvýšil na 20 sekund, kdy zároveň vybojoval dvoustou vyhranou rychlostní zkoušku ve své závodní kariéře jezdce WRC, zaznamenal však i stodvacáté vítězství s Yarisem WRC a již padesáté v rámci této sezóny.

Tänak s navigátorem Martinem Järveojou pokračoval ziskem dalšího rychlostního rekordu v závěrečné Power Stage, kdy svým vítězstvím nadělil nejbližšímu soupeři 0,7 sekundy a z rallye si odváží maximálních 30 bodů. Jeho vedení v šampionátu závodních jezdců se tímto zvyšuje na 22 bodů.

Latvala s navigátorem Miikkou Anttilou zaznamenali osmou vyhranou erzetu v superspeciálce SS 21, čímž si zároveň pojistili své první pódiové umístění v této sezóně. Zátahem na dvě pódiová umístění se tým přiblížil hlavnímu soupeři v rámci mistrovství světa továrních týmů.

Kris Meeke bojoval s týmovými kolegy Tänakem a Latvalou o vedení v rallye, avšak v sobotu dopoledne byl nucen odstoupit. V neděli ráno do soutěže opět nastoupil, ale stopku mu vystavila předposlední erzeta, kdy Kris narazil na skálu ve vnitřním oblouku zatáčky a poškodil levý přední roh svého vozidla.

Akio Toyoda: „Tým Toyota Gazoo Racing WRT před zraky davů místních fanoušků vyhrál Rallye Finsko ve své domovině již třetím rokem po sobě. Město Jyväskylä, které je centrem uvedeného podniku, nás přivítalo slovy ‚Vítejte na mých domácích cestách‘, stejně jako v loňském roce. Kromě toho označovali náš vůz Hrdinou rodného města.“

Tommi Mäkinen: „Opět jsme dosáhli skvělého výsledku v domácím rallyovém podniku našeho týmu. Tři zdejší vítězství v řadě, to je zkrátka fantastické. Ott vypadá v této chvíli velmi dobře a v kombinaci s naším vozem bude asi velmi těžké jej porazit. Jak jsme viděli na Power Stage, je schopen udělat vše, co považuje za vhodné: nemusel jet úplně naplno, a i tak získal maximální počet bodů. Je dobré, že na stupních vítězů stanul i Jari-Matti. To nám pomáhá upevnit si pozici v mistrovství továrních týmů, zatímco Ott se celkem hezky posunul kupředu v bodování jezdců. Doufejme, že si takto dobře povedeme i v příštích podnicích.“

Ott Tänak: „Ze zisku tohoto vítězství mám opravdu radost. Bylo velmi důležité zde udělat dobrý výsledek, který by nám pomohl v obou šampionátech. Řekl bych, že je to dokonalý výsledek ke vstupu do druhé poloviny sezóny. Myslím, že je to skvělá vzpruha pro celý tým a nyní musíme pokračovat v tlaku na pilu. V prvních třech nedělních erzetách jsem se zaměřil na čistou jízdu a poté jsem tlačil v Power Stage. Pokusil jsem se o rychlý a čistý průjezd bez chyb, a tak se nám podařilo vybojovat maximum bodů. Nyní musíme stejným způsobem i pokračovat, počínaje Německem.“

Jari-Matti Latvala: „Jsem nesmírně rád, že se vracím na stupně vítězů právě zde na Rallye Finsko. Na pódiu jsem naposledy stál před devíti měsíci, to je hodně, hodně dlouho. Myslím, že jsem zde měl šanci jet i na druhé místo, ale nyní si myslím, že bylo lepší tolik zase neriskovat. Potřebovali jsme nutně body do budoucna, nejen pro mne samotného, ale také pro celý tým. Dnes v neděli jsem se cítil více uvolněný než včera odpoledne a předvedl jsem dobrý výkon. Tento výsledek nám dodává potřebnou sebejistotu k bojům o další pódiová umístění v nadcházejících rallyových podnicích.“

Kris Meeke: „Při dnešním restartu jsme vzhledem k našemu postavení na trati neměli moc oč bojovat, ale zklamal jsem sám sebe hloupou chybou v předposledním úseku. V dlouhém levém oblouku jsem vedl vůz bokem a lehce jsem zaváhal, a když jsem pak povolil plyn, vůz se posunul dovnitř oblouku více, než jsem zamýšlel. V trávě byl skrytý velký balvan, do kterého jsme narazili. Takový průběh víkendu jsem si opravdu nepřál, takže se před Německem musíme dát dohromady.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist