www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 11. prosince 2019, Svátek má Dana, zítra Simona

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS - Rallye du Valais

René Dohnal závodil na Rallye International du Valais

4. listopadu 2019 • 11:00

Čerstvý mistr ve dvoukolkách vyrazil společně s Minařík racing závodit do zahraničí na finále ERT, do kterého se klasifikoval výsledkem na Valašské Rally a na Rallye Český Krumlov. Posádka René Dohnal – Roman Švec usedla do vozu Peugeot 208 R2 a odjela do Švýcarska porovnat svůj výkon se zahraniční konkurencí.

René Dohnal - Roman Švec (Peugeot 208 R2) - Rallye du Valais 2019

Kluci od pořadatelů dostali přidělené startovní číslo 57 a již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že to nebude procházka růžovým sadem. „Tratě ve Švýcarsku byly nádherné, byla to taková směs Rallye Deutschland a Rallye Monte Carlo. Už při seznamovačkách mi bylo jasné, že zkušenosti z českých tratí tady moc neupotřebím. V Česku už tratě znám, stačí mi tři průjezdy při tréninku a RZ si téměř pamatuji. Bylo potřeba si ověřit, zda je můj rozpis použitelný a můžu se na něj spolehnout,“ řekl René Dohnal.

Dvojice v závodním autě neseděla od Barum Czech Rally Zlín, proto se vydali lépe poznat místní tratě na shakedown. Ten byl ale krátký, měřil pouze 1,1 kilometru a byly zde povoleny pouze dva průjezdy. „Odstartovali jsme do první etapy, která se jela celá za tmy, to byla pro mne velká výzva. Nejdelší RZ Les Cols (25 kilometrů) je ve Švýcarsku známá a pro začátek závodu to byl velký oříšek. Jenže to, co následovalo pak, byl boj o přežití. Většinou se závodilo po úzké šotolinové cestě, kde vnitřky zatáček lemovaly skály a na vnějšku byly nekonečné srázy dolů. Stoupalo se do výšky 2200 m. n. m. a poté opět klesalo. Přilnavost asfaltových pneumatik byla nulová. Stačilo lehce sklouznout z tratě a už bychom byli v nekončících kotrmelcích. Ke všemu nám na startu RZ odešla plynová klapka a auto nevědělo, že mám plyn až na podlaze. Nemohli jsme pořádně odjíždět z vracáků. Nabrali jsme velkou ztrátu a byli rádi, že to máme za sebou. V pátek ráno jsme podcenili volbu pneumatik a měkká směs, která by v Česku na mokru fungovala, ve Švýcarsku nefungovala vůbec. Na poslední rychlostní zkoušce se nám střihly jeden závod staré štefty a my museli odstoupit. Nálada byla mizerná a nechtělo se mi ani v sobotu pokračovat. Nezajeli jsme žádné pěkné časy a já si říkal, že na to asi v cizině nemáme,“ popsal nové zahraniční zkušenosti René Dohnal.

René s Romanem se však rozhodli pokračovat v závodě a poprat se s náročnými podmínkami v sobotní etapě. „Ráno pršelo ještě víc než v pátek. Zvolili jsme nové full wet pneumatiky od Pirelli, které jsme jeli jen na Rally Bohemia. Od té doby se vše změnilo. Vyhráli jsme tři RZ, auto fungovalo a my měli opravdu radost. Rozpis seděl výborně, pneumatiky jsme volili správně. Dokázali jsme si, že se Švýcary lze držet krok. Sobotní bilance pro nás byla jeden defekt, tři vyhrané RZ a jinak všechny časy v první trojce. I přes defekt jsme v etapě skončili jako druzí mezi 2WD. Zkušenosti, které jsme ve Švýcarsku nabrali mi dali tolik, co odjetí půlky sezony u nás. Utvrdilo mě to v tom, že pokud pokračovat v kariéře, tak v zahraničí,“ řekl mladý jezdec týmu Minařík racing.

René s Romanem tak ukázali, že dokážou zajíždět pěkné časy i v zahraničí. Hlavně sobotní etapa a časy, které kluci zajížděli svědčí o jejich rychlosti a talentu. I přes odstoupení posádka zdárně dokončila 60. Rallye International du Valais a nasbírala mnoho cenných zkušeností.

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist