www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 06 - EKO Elpa Rally

Řecko ovládla bulharská legie

20. září 2006 • 07:00

Po srpnové Barum Rally Zlín pokračoval o uplynulém víkendu evropský šampionát v okolí řeckého Aegialia ležícím na severu Peloponéského poloostrova. I zde měl pokračovat souboj o stříbrnou pozici v rámci mistrovství Evropy mezi Michalem Solowowem a Dimitarem Ilievem.

Při neúčasti již jistého mistra Evropy Giandomenica Bassa nebyla zdejší zahraniční konkurence příliš početná. Kromě Ilieva a Solowowa, který tentokráte usedl do Renaultu Clio S1600, se na startu objevili jen tradiční účastníci Marco Cavigioli a Antonín Tlusťák, které doplnili Polák Tomasz Czopik, který startoval v Řecku jako náhrada za Barum Rally Zlín, pravidelný účastník Elpy Krum Donchev a náš Milan Chvojka.

Už tak slabá startovní listina doznala ještě před startem několika škrtů. Kromě Romana Odložilíka se na startu neobjevili ani Ercan Kazaz a také jedno z překvapení zlínské soutěže George Tanev. Oficiální verze jeho absence zní zranění po nehodě na motocyklu, bulharskem však koluje fáma o zraněních jako následek hospodské rvačky.

Pojďme však k samotnému závodu. Pořadatelé připravili na účastníky dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce 260 kilometrů. Hned od úvodních metrů zahajovací rychlostní zkoušky se na čele usadila dvojice Dimitar Iliev a Krum Donchev. Oba postupně ujížděli všem soupeřům a bojovali mezi sebou o každou vteřinku. Ještě před poslední rychlostní zkouškou vedl o pouhou vteřinku Donchev, drtivým finišem jej však na poslední chvíli Iliev překonal.

Jediným, kdo byl s oběma Bulhary schopen držet krok, byl Aris Vovos se zapůjčeným Renaultem Clio S1600. Na deváté rychlostní zkoušce však svou snahu přehnal a po výletu mimo trať dost výrazně ublížil svému vozu, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Podobně dopadl také druhý řecký rychlík dvoukolkou Aris Iaveris, který odstoupil na RZ 11 kvůli technickým problémům svého Fiatu Punto Kit Car, nakonec však byl v rámci superally klasifikován.

Bronzovou příčku tak vybojoval řecký jezdec Leonidas Kyrkos, jeden z prvních soukromých pilotů Fordu Escort WRC, tentokráte za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX. Čtvrtý skončil vítěz dvoukolek Konstantinos Paradissis s Peugeotem 206 S1600, který udržel za zády Michala Solowowa s Cliem, který tak téměř ztratil šance na celkové stříbro v šampionátu.

Českým posádkám se příliš nedařilo. Antonín Tlusťák měl už na shakedownu problémy se sáním a v závodě odstoupil hned po první rychlostní zkoušce. Využil sice systému superally a druhý den zajížděl časy v první desítce, na lepší než sedmnácté místo to nestačilo. O mnoho lépe nedopadl ani Milan Chvojka, který odstupoval na první sobotní rychlostní zkoušce ze sedmnáctého místa kvůli technickým problémům, tedy ze stejného důvodu, jako na téže zkoušce kromě vítězného shakedownu nevýrazný Tomasz Czopik.

Závěrečným podnikem letošního evropského šampionátu bude koncem října Rallye d’Antibes ve Francii, která bude opět využívat úseků známých z Rallye Monte Carlo. V souboji o evropské stříbro zde budou pokračovat Michal Solowow i Dimitiar Iliev, který však v Řecku udělal rázný krok k zisku druhého místa.

Veškeré informace k Rally ELPA 2006 najdete zde.

Průběžné pořadí mistrovství Evropy

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist