www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 9. května 2025, Svátek má Ctibor, zítra Blažena

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 24 - Silmet Rally Příbram (RSS)

Rakousko neklaplo, ale v Příbrami přesedáme do jiného vlaku

25. července 2024 • 14:00

Stanislav Budil s Petrem Vejvodou si účast na rakouské Rallye Weiz 2024 představovali úplně jinak. Nejenže neobhájili loňské stříbro, ale domů vezli své BMW 2002 TI notně potlučené. Na nadcházející příbramské soutěži se však představí s úplně jinou technikou.

Stanislav Budil - Petr Vejvoda (Toyota GT86 CS-R3) - Radouňská Rally 2024

„Do Rakouska jsme se moc těšili, ale nakonec si z něj odnášíme úplně odlišné zážitky než před rokem,“ zamýšlí se středočeský pilot Stanislav Budil, který přidává i upřesnění: „Loni to byla příjemná letní soutěž, ze které jsme odjížděli domů s poháry a v pozici lídrů průběžného pořadí evropského šampionátu, takže v týmu panovala opatrná euforie. V tomto roce nám omezený program pochopitelně nedovoloval pomýšlet v rámci ´Evropy´ až tak vysoko, přesto jsme na Rallye Weiz opět hodlali bojovat o nejpřednější příčky naší kategorie. Což se v úvodu soutěže dařilo, pak ale všechno nějak obrátilo proti nám...“ Po první sekci Budil s Vejvodou drželi mezi vozy kategorie 2 čtvrtou příčku s minimální ztrátou na silné francouzské Porsche 911 řízené Jean-Marcem Bussolinim, večerní útok na soupeře však našincům zhatilo počasí. Extrémní bouřka řádila nejen na rychlostních zkouškách, ale zdecimovala i servisní zónu, v zázemí českého týmu to odnesl pouze zničený stan – u některých sousedů popadané stromy napáchaly větší škody.

Důsledkem povětrnostních podmínek však organizátoři zrušili druhé průjezdy pátečními rychlostními zkouškami, spíše se uklízelo a všichni se o to víc těšili na sobotní závodění. Do něj se naše posádka pustila s velkou vervou a hned na úvodním testu zajela výtečný čas, díky kterému přeskočila v pořadí i zmíněné francouzské soupeře. Za polovinou druhé ranní zkoušky však přišla pohroma. „V daném místě jsme jeli podle stejného rozpisu jako před rokem, a tak doteď netušíme, proč jsme před zatáčkou ´trojkou´ měli zapsánu ještě ´jedničku´, silnice je tam rovná. Do zatáčky jsme ale díky tomu najeli mnohem rychleji, než to mělo být – následkem samozřejmě bylo, že jsme skončili v lese. Nám se naštěstí nic nestalo, auto ale utrpělo velké škody a jeho letošní sezóna nejspíš skončila,“ smutně popisuje spolujezdec Petr Vejvoda.

Stanislav Budil - Petr Vejvoda (BMW 2002 TI) - Rallye Weiz 2024

Abychom nekončili pesimisticky – letošní sezóna skončila pro bílomodré BMW 2002ti, nikoliv pro posádku. Ta se totiž v zimní přestávce vyzbrojila i moderním vozem Toyota GT86 CS-R3 a právě ten se teď dostává ke slovu, respektive nejprve jeho pilot Stanislav Budil: „Pořídili jsme si auto, které by nám mělo přinést podobnou zábavu jako ´bavorák´. U něj nás moc mrzí, za jakých okolností se s ním dočasně loučíme, slibujeme ale všem fanouškům historických vozů, že jeho čas po důkladné opravě ještě znovu přijde. Teď ale přesedáme do toyoty, a jak už jsme několikrát zmiňovali na jaře, pro domácí příbramskou soutěž to byl i plán – jak to ale vypadá, pokud se budeme chtít svézt letos i jinde, jiná možnost než japonský vůz ani potom nebude. Co se našeho nové nářadí týče, asi mnozí zaregistrovali, že automobilka Toyota se v roce 2015 vrhla do závodění kategorie R3 právě s tímto strojem - tehdy to bylo díky klasické koncepci vozu tak trochu zjevení, všichni soupeři měli ´všechno vpředu´. Upřímně řečeno, ve své třídě se vůz tehdy příliš neprosadil a Japonci asi i díky tomu poměrně rychle z jeho podpory vycouvali, několik extovárních vozů se ale zachovalo a my máme jeden z nich. Už jsme si jej vyzkoušeli na Radouňské rally a moc nás to bavilo, především bavit se hodláme i na nadcházející Rally Příbram. To je naše domácí soutěž a jak se často s oblibou říká – chceme si ji především užít. Bude to úplně jiný sport než s historikem, tohle auto takříkajíc poslouchá na slovo, má větší kola a skvělý podvozek i převodovku. Ale zároveň má toyota stejnou koncepci jako BMW, a tak věřím, že mnohé mé dosavadní návyky se budou hodit a že jízda bude velká radost,“ usmívá se Stanislav Budil, už opět v lepší náladě než po nepovedeném rakouském víkendu. Doplňme ještě, že dvojice Budil – Vejvoda poveze na atraktivním voze Toyota GT86 CS-R3 startovní číslo 37 a že bude premiérově soutěžit pod hlavičkou týmu „Dolák Motorsport z.s.“ v silně obsazené třídě RC4-I, kam patří celá řada špičkových vozů s poháněnou jednou nápravou.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist