www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 06 - Fuchs Oil Raly Příbram

Tomek - Škaloud mistrovský titul v A6

13. října 2006 • 02:00

Příprava na poslední velkou soutěž v ČR letošní sezóny byla zkomplikována havárií na předposlední RZ rally v Třebíči. Jednalo se o kompletní výměnu karosářských dílů, ale později se ukázalo, že došlo ještě k dalším škodám, opět bylo poškozené řízení a zadní náprava, jako na Barumce.

Práce na KITu začali ihned po návratu z Třebíče a skončili v noci těsně před odjezdem. Navíc ještě souběžně s přípravou KITa se připravovalo servisní vozidlo. Začalo se demontáží součástek a vybavení z KITa. Dále měl hlavní úlohu klempíř. Později šel KIT do lakovny, kde proběhli práce v rekordně krátkém čase s perfektním výsledkem. Jako poslední jsme nastoupili opět my a mechanici na dokončovací práce, které jsme ukončili ve středu v 3:00. Ráno se ještě dodělával polep na KITa a v poledne jsme vyrazili na cestu do Příbrami, kam jsme dorazili po 14. hodině.

Seznamovací jízdy byli do 18. h. a tak jsme ještě první a druhou RZ napsali a zkontrolovali. Ve čtvrtek jsme vstávali v 8:00, čekala nás snídaně a přesun na Orlickou RZ. Následně RZ 4 a RZ 5. V poledne jsme již byli u Hořovic, kde nás čekali dvě RZ nedělní etapy. Zašli jsme ještě na oběd a v 14:15 jsme měli dotrénováno. Již tradičně jsme trénovali jen na dva průjezdy RZ, tedy napsat a zkontrolovat. Celé seznamovací jízdy nám celkově zabrali něco málo přes sedm hodin. Vše bylo samozřejmě usnadněno znalostí prostředí z minulého ročníku soutěže. I přesto je to však výborné, pozitivní na tom je, že člověk ušetří mnoho času i benzínu nikoli však na úkor dalších faktů, jako by mohla být nepřipravenost, či nedokonalost rozpisu. V našem případě se jedná o velmi stručný a účelný rozpis, na kterém není v dalších průjezdech co měnit, což nám potvrdil i Jaroslav Starý.

V pátek ráno dorazil celý tým a čekala nás administrativní a technická přejímka na letišti v Dlouhé Lhotě u Příbrami, kde byla už tradičně i servisní zóna. To je velká výhoda a odpadají zdlouhavé přejezdy na přejímky a manipulace se závodním vozem. Obě přejímky jsme prošli a proběhl jen krátký funkční test, kde jsme potvrdili usilovnou práci na opravě a že vše funguje správně.

V 16. hodin nás čekal už jen slavnostní start na náměstí, kam jsme po loňských zkušenostech s páteční zácpou v centru města vyrazili v dostatečném předstihu. Po slavnostním startu bylo vše připraveno a mohli jsme jen odpočívat a soustředit se na závěr letošního šampionátu, kde jsme měli dobrou pozici na zisk titulu v A6. Naši pozornosti však neunikla možnost bojovat o druhé místo v Junior 2000 a slibná pozice s nadějí na zisk 3. místa byla i v S1600. To vše bylo však ještě daleko a moc dobře jsme si to s Davidem uvědomovali. Zároveň jsme si to ale nepřipouštěli a chtěli jet jako vždy, tedy s nasazením a cílem, že se pěkně svezeme a budeme bodovat.

Sobotní start prvního vozu byl v osm hodin, my jsme startovali v 8:27. Ještě před startem jsme použili ohřívací dečky a připravili jsme si pneumatiky, které jsme po ránu vzhledem k teplotě a počasí volili měkké, tedy Michelin N00 oproti ostatním, kteří volili tvrdší směs. Na 12 km dlouhém přejezdu jsme pneumatiky udržovali v provozní teplotě. První RZ nám však optimálně nevyšla a výsledný čas byl pomalý. Hlavní příčinou bylo opět nutnost couvání do vracáků, které ještě pořadatel vylepšil postavením sudů přímo do vnitřku zatáčky ( v itineráři nebylo vyznačeno ), což znesnadnilo najetí vracáku. Tím na cestě nebyl ani žádný prach a štěrk a na čistém asfaltu, s optimálně zahřátými pneumatikami se nepodaří KITa na „17“ palcovém podvozku utrhnout a na místě otočit. Kvůli malému rejdu u KITa, nejde vracák ani v klidu projet. Stejná situace, která nás potkala i na městské RZ v Třebíči.

Vždy se jedná o pokus, ten však nevyjde a musí se couvat, což se divákům určitě nelíbí, ale situace se jinak řešit nedá. Po pár kilometrech RZ nás čekalo couvání opět, což už nás hodně rozladilo a bylo jasné, že čas bude velmi pomalý. RZ 1 ( Sádek ) však byla za námi a tak jsme se moc těšili na další, kde nic podobného nečeká i když jsme věděli, že RZ Sádek pojedeme ještě 2x. Na RZ 2 však ale asi 500 metrů po startu se na horizontu KIT mírně vznesl a displej začal hlásit malý tlak mazání motoru olejem a tak David okamžitě vypnul benzínové pumpy a následně přívod elektřiny. Motor zhasl a následoval pokus o opětovné nastartování k zjištění tlaku mazání. Tlak byl ale skoro žádný a tak jsme KITa odstavili u krajnice. Okamžitě jsme šli ven, zkontrolovali množství oleje a spojili se s týmem. O žádný únik se však nejednalo.

To se již blížil za námi startující František Došek na dalším Kit Caru, který musím říct, mazácky ani neubral, když kolem nás projížděl i když to místo bylo opravdu úzké. To nás ještě zasáhla sprcha kamení, které od vozu odlítávalo. Ihned jsme KITa odtlačili na nedaleké místo na louce a vše bezpečně označili. Ještě jsme usuzovali, že by jsme odpojili čidlo na tlak mazání ale to jsme okamžitě zamítli a nechtěli riskovat rozsáhlejší škody na motoru, i když se zdálo, že mazání motoru funguje a jedná se jen o poruchu čidla. Servisní doprovod pro nás okamžitě vyrazil na místo, s cílem pokračovat v druhé etapě systémem Super Rally. To ve stejném místě ještě skončil Robert Achs s Filipem Langerem na poloosu a Petr Brynda k tomu neměl výletem mimo trať také daleko.

Po vrácení se s KITem do servisní zóny následovala oprava, kdy se přišlo na poruchu pohonu čerpadla, takže motor opravdu nemazal. Po prohlídce motorářem nebylo zjištěno žádné poškození motoru. David ho okamžitým vypnutím zachránil, což byla možnost pokračovat ve druhé etapě, i když ztráta byla obrovská. KITa jsme odevzdali do UP. Tím jsme sobotní odpoledne netradičně trávili v servisní zóně.

Nedělní etapa měla start již v sedm hodin ráno. My jsme startovali v 7:53 jako předposlední posádka. Následoval servis a RZ Jince. Opět nás však potkala smůla, ale tentokrát se KIT zastavil již na přejezdu ze servisu na první nedělní RZ. Důvodem byla elektronika, která nedovolila startovat ani na nedělních RZ. Proto nás opět čekalo UP a systém Super Rally. Výsledkem 20 RZ v UP z 21 v harmonogramu bylo 6. místo v A6, 4. místo v Junior 2000, 4. místo v S1600, 21. místo v A, 43. místo v MMČR a 48. místo v absolutní klasifikaci ze 49. klasifikovaných. Tento systém trošičku nechápu ale pravidla jsou tak nastavena.

Posádka nemusí odjet v podstatě nic a i přesto se může dočkat poháru. To mě staví soutěže někam jinam, než jsem je jako malý kluk poznal. Kdo havaroval nebo měl poruchu, tak nekompromisně balil a jel domů. Tentokrát nám tento systém pomohl, jindy zase pomohl soupeřům. Každopádně bodový zisk z posledního závodu nám zajistil zisk mistrovského titulu ve třídě A6, 3. místo v Junior 2000 a 4. místo v S1600. Před premiérovou sezónou ve velkém šampionátu a vlastně první naší kompletní sezónou jen asi málokdo věřil , že se takový výsledek podaří. Tím by se hodilo poděkování za uplynulou sezónu, ale náš tým čeká ještě na začátku listopadu soutěž evropského formátu a to Rallye du Condroz – Huy v Belgii, kam odjíždíme na pozvání belgického prodeje škodovek , a tam budeme nadále pilně sbírat zkušenosti a poté ještě prosincový Pražský rallysprint.

Takže poděkování celému týmu za uplynulou sezónu bude později, ale i tak musím poděkovat za účast na soutěži a přípravu KITa . Zvláštní poděkování si zaslouží „PAN“ klempíř a lakýrníci.

Nemalé poděkování za celou sezónu si zaslouží všichni soupeři, s kterými jsme se na tratích setkali. Děkujeme fanouškům a sponzorům, kteří nás v našich startech na soutěžích podporují. Děkujeme.

Honza Škaloud
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist