www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 06 - Fuchs Oil Raly Příbram

Rally Příbram - skupina N

31. října 2006 • 01:00

Skupina N

Ve skupině N se dalo očekávat velké drama. Bitvu o republikové medaile měli totiž svést Egon Smékal s dvoulitrovou hondou a Jiří Pertlíček junior s šestnáctistovkou stejné značky. Úspěšnější byl nakonec Pertlíček, vítězství ve skupině vybojoval ovšem jeho rival ve třídě Jiří Trojan. Až třetí místo připadlo nejrychlejšímu dvoulitru Martina Rady.

N3

Ve třídě N3 bylo o medailích už před startem Fuchs Oil Rally Příbram rozhodnuto, přesto se daly očekávat zajímavé souboje. Uspět chtěli především piloti Peugeotů 206 RC Jan Vaňáč a Josef Šilha, pro které je Příbram domácí soutěží, a ještě blíže bydlišti závodil Zbyněk Novotný. Ten se také v úvodu ujal vedení a malými krůčky poodjížděl Egonu Smékalovi. Smékal na RZ3 chyboval a vypadl mimo trať a Novotný opustil soutěž na RZ6, kdy jej zradil motor. Do vedení se tedy propracoval Vaňáč, který zvyšoval náskok na Radu. Ten se povážlivě zvýšil po servise, kde museli Radovi mechanici řešit prasknutý držák převodovky a poškozený chladič, z čehož vznikla dvouminutová penalizace za zpožděný příjezd do časové kontroly. Díky neustálým technickým problémům Šilhy a následnému odstoupení se na druhé místo na čas propracovala Katka Trojanová, ta ovšem ztratila tři a půl minuty na RZ 14, a na stříbrnou příčku se tak opět posunul Rada. Když se v neděli zdálo, že žádná velká změna se kvůli velkým časovým rozestupům už nemůže udát, praskla Vaňáčovi poloosa, Šilha musel opět odstoupit kvůli motoru a na poslední rychlostní zkoušce pár set metrů před cílem se ukroutila poloosa i Trojanové. Konečné výsledky tak byly jasné až v úplném cíli: Zvítězil Rada před Vykydalovou a až třetí byla klasifikována Trojanová, která dovezla svůj vůz do UP. „Jsme rádi, že se nám podařilo náročnou a rychlou Příbram dokončit a uzavřít sezónu vítězstvím ve třídě N3, potvrdit si celkově třetí pozici v šampionátu MMČR. Pro náš tým je to velmi úspěšná sezona, protože jedeme s alfou první rok. Musíme se s ní učit a odstraňovat technické neduhy. Myslím, že jsme udělali velký pokrok v nastavení a spolehlivosti vozu, a doufám, že ji pro příští sezonu ještě vylepšíme,“ věří vítěz Příbrami Martin Rada.

N2

Svou suverénní pozici mezi šestnáctistovkami měl v Příbrami potvrdit vicemistr Jiří Pertlíček junior. Spolu se zaskakujícím spolujezdcem Petrem Pickou však měli velmi tvrdé soupeře. Po dlouhé pauze strávené za volanty čtyřkolek se do hondy vrátil Petr Hozák a začal ve velkém stylu. Jeho první místo se ovšem rozplynulo na RZ4, kde předvedl hrůzostrašnou havárii. „V rychlé pasáži se nám v levé zatáčce zpakovalo auto a šli jsme ven. Dlouhou dobu jsem se to snažil nějak zkorigovat, ale při průletu škarpou jsme trefili sloup, který nás roztočil a bylo vymalováno. Auto je úplně na odpis, nám se naštěstí nic nestalo. Pořád si ale myslím, že jsme to měli napsané dobře, ta zatáčka by se měla dát projet naplno. Asi byly přehřáté pneumatiky,“ polemizoval Petr Hozák.

Do vedení se dostala další honda Pertlíčka, tomu ale zle šlapal na paty Jiří Trojan. Krásný souboj vrcholil na konci etapy. Po RZ14 měli oby rivalové naprosto shodný čas, spát v čele šel ovšem nakonec Pertlíček s náskokem 3,3 vteřiny. Pertlíčkovi zase vůbec nevyšla nedělní část soutěže, kdy nasadili k trháku manželé Trojanovi a nakonec zvítězili s celkem přesvědčivým rozdílem přes osmnáct sekund. „S Jiřím Trojanem jsme si pěkně zazávodili, jel opravdu moc hezky. Trošku jsem zaspal v neděli ráno a Jirka nám ujel a do konce už jsme to nezvládli dotáhnout. Každopádně mu hodně gratuluji,“ prohlásil pilot, který si alespoň zajistil krásnou druhou příčku v konečném hodnocení GA MMČR skupiny N. Smůlu si zažil Patrik Hlach, kterému se na předposlední RZ ucvakla poloosa, a třetí tak byl nakonec klasifikován Prokop Ženíšek.

N1

Mezi dvěma vozy VW Polo třídy N1 byly karty rozdány jasně. Loňský rallysprintový šampion Martin Pinkas ujížděl Miluši Davidové o světelné roky, nakonec to ale byla právě dáma za volantem, která slavila vítězství. Byla první odstoupenou, když po RZ5 opustila soutěž kvůli technické závadě, Pinkas si ale totéž prožil na RZ11 a do druhého dne už nenastoupil. Davidová si tak bez konkurence dojela pro zlatý věnec.

Viktor Hausknotz
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist