www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 06 - Fuchs Oil Raly Příbram

Závěr sezóny? Raději zapomenout…

28. listopadu 2006 • 20:10

Kladenská dvojice Jiří Vlček - Zdeněk Jůrka, která měla v závěru sezóny ambice především na kvalitní umístění v šampionátu jednodenních soutěží, se výjimečně postavila i na start posledního dílu MMČR - Fuchs Oil Rally Příbram.

„V sobotu mi tradičně chvíli trvalo než jsem se trošku rozjel,chvíli nás zlobilo deštivé počasí,ale celkem jsme mohli být spokojeni.Bohužel jen do chvíle, kdy se nám v podstatě rozpadnul 'přítlačák' před startem předposlední RZ a my se dvěma testy proploužili na blinkry za obrovských vibrací auta.Bohužel byla oprava natolik komplikovaná,že po večerním servisu nám přibyla další minuta penalizace za nedodržení časového limitu,“ popisuje sobotní anabázi náročné soutěže jezdec Jiří Vlček.

Cíl pro nedělní zkoušky,které posádce svým charakterem vyhovovaly byl jasný - posun pořadím a souboj o třetí příčku skupiny A s Jiřím Skoupilem z Olomouce,který měl se svým silným Nissanem Almera po sobotě náskok přes půldruhé minuty. Nebyl to úkol snadný, ale ani nereálný. Skoupilova převodovka totiž postupně ztrácela jednu z podstatných funkcí – dávat jezdci šanci vybírat si z několika rychlostních stupňů. A jak se zužovala nabídka jeho kvaltového menu, naděje kladenské dvojice rostly. Ale jen proto,aby se již na druhém nedělním testu v pravé tři rozplynuly.

„Rozhodli jsme se právě na delším z nedělních testů přitlačit a zkusit, jestli je útok reálný. Ale na návsi jsem se před diváky trošku rozvášnil a přeslechl, nikoli nepodstatnou, informaci o tom, že rychlá pravá půjde přes horizont. Karkulka se nám kapánek odlehčila, sbalila se a bokem pokračovala ven. Odnesl to nějaký dřevěný sloup, který jsme naštěstí přerazili přesně středem levého zadního kola,“ líčí ranní krizi Jiří. Vůz se bohužel zapasoval po dopadu zpět na trať mezi travnatý břeh a plot.

„Rychle jsme se domluvili, že pokud už to dál nepojede, tak ať nejsme za úplné mouly, budeme tvrdit, že přerážením sloupů protestujeme proti neúměrnému zvyšování cen elektrické energie, ale kupodivu se nám podařilo pokračovat a dokonce s veskrze funkčním vozem. Více než minuta ale byla každopádně pryč,“ hodnotí situaci spolujezdec, který navíc oceňuje skutečnost, že se nehoda odehrála na levém boku vozu. „Rád bych si myslel, že Jirka konečně pochopil, že jsem mladší a mám život před sebou… Ale jsem realista. Nejspíš se mu to jen přes veškerou snahu nepovedlo zvrhnout na moji stranu.“

Zbytek soutěže se tedy namísto útočení a posunu výsledkovou listinou nesl v duchu snahy dohnat zbytečnou ztrátu. „Když už bylo jasné,že třetí místo v áčkách je nejspíš ztracené, zkusili jsme atakovat alespoň cenu fair play. Skoupilovi totiž v Almeře zůstala použitelná již jen pětka, do kopce by se nejspíš už ani nerozjel, a tak jsme soupeře uzavíráním křižovatek eskortovali až do cíle. Ale pošťáka s krabicí tvarůžků jako výrazem hanáckého vděku dodnes vyhlížíme marně,“ dodává posádka, pro kterou bylo náplastí alespoň 17. místo absolutně a 2. příčka ve třídě A6.

Ale to se již blížilo předposlední dějství šampionátu sprintrally – LABSKÁ TROTINA RALLY.

„Už vloni se nám moc líbily zdejší tratě a oba jsme se těšili,jak se na nich tentokrát svezeme s kitem (loni Lancer Evo V) a hlavně na souboj s Kneifelem a Minaříkem,“ líčí Jirka Vlček náladu před startem. „Soutěživého ducha jsme si navíc krásně vyladili při vyhecovaném závodě na horských koloběžkách, ke kterému jsme moc nemuseli přemlouvat chlapy z radotínského Kartcentra a Jirku Volfa s 'Novasem'. Pohled na šestici cvoků řítících se z kopce dolů s růžovými cyklistickými přilbičkami na hlavách byl opravdu k nezaplacení,“ hodnotí předstartovní stav duše.

Tím, co tentokrát vypovědělo službu, však bylo překvapivě jezdcovo tělo. Po probdělé noci v nejrůznějších polohách na toaletě, 'zpestřené' občasnými ztrátami vědomí, totiž Jirka Vlček vůbec nevypadal na někoho, kdo by se měl za několik hodin postavit na start rally za volantem soutěžního speciálu. Až později se ukázalo, že jeho víra v trvanlivost značně uleželých maďarských klobás, které si posádka přivezla z gastronomické výpravy do Gyoru, byla nadsazená a otrava, kterou si jejich konzumací přivodil, měla fatální následky.

„Byla to snad jedna z nejhorších nocí v mém životě hned za těmi, které jsem strávil sám. Byl jsem totálně zesláblý, žaludek se plašil už jen při pohledu na bilboardy s jídlem, měl jsem co dělat, abych se udržel na nohou. Nezbývalo než vyplenit lékárnu, nacpat do sebe všechna dostupná léčiva a doufat, že zaberou,“ popisuje svůj stav jindy velmi optimistický jezdec.

Ještě v průběhu pátku nebylo vůbec jasné,zda se rudý kladenský Peugeot objeví na startu úvodní rychlostní zkoušky. Zelená je sice barvou naděje,ale pokud má tuto barvu obličej jezdce pár hodin před startem závodu, pak se zjevně jedná o výjimku z tohoto pravidla. Jak vnímal situaci spolujezdec? „Hlavně mě překvapil charakter Jirkových obtíží. To bych spíš čekal, že se probudí s únavovou zlomeninou čehokoli, než se žaludečními problémy. Co totiž za normálních okolností dokáže sníst a zkombinovat, je pro normálního smrtelníka naprosto nepředstavitelné. Já sám za každou rally přiberu tak 2-3 kila a to se jen snažím držet krok. Nadto většinou až po návratu domů v atlasech hub, rostlin, plodů a zvířat zjišťuji, co všechno jsme ochutnávali při polním pychu v průběhu tréninků a o čem vždy Vlk přesvědčivě tvrdil, že je to tutově jedlé. Není to vždycky veselé čtení,“ říká zaskočený spolujezdec.

Přes veškeré přetrvávající obtíže padlo rozhodnutí startovat. Dokonce se tým pokusil z nastalé situace profitovat. Pokus získat narychlo sponzora z řad výrobců toaletního papíru byl sice ambiciózní, ale ztroskotal na časové tísni. Také snaha přesvědčit pořadatele k instalaci TOI-TOI kabiny ke stopce každé RZ se bohužel také nesetkala s úspěchem. Kdo Jiřího viděl, tomu bylo jasné, že v případě takovéto motivace by kladenská posádka nejspíš výrazně promlouvala i do absolutní klasifikace.

„Museli jsme pochopitelně provést pár změn v rozpisu a především v terminologii, kterou používáme pro motivování a hecování. Všude,kde to jen charakter trati trochu dovoloval,jsme doplnili populární pokyn DRŽ, který za dané situace získal netušený význam nejen pro dosažení kvalitních časů. Nově jsem musel jako náhražku zařadit chlácholivé 'nic si z toho neděle'“ a výhrůžné 'už toho nech', což lze normálně říct jednou velmi krátkou větičkou. Jiná slovní spojení z mého slovníku musela zmizet úplně – třeba takový pokyn 'pusť to tam' zařvaný ve zjitřené atmosféře závodu by mohl na Jiřího podvědomí zafungovat velmi neblaze,“ popisuje nutná opatření spolujezdec.

Páteční krátká divácká rychlostní zkouška ještě neukázala, zda bude posádka Peugeotu 206 Kit-car schopna absolvovat celou náročnou trať soutěže. První ranní test však naznačil, že silničky v okolí Žamberka jsou důkladnou prověrkou všech jezdců, natož pak těch, kteří bojují také sami se sebou. „Už jednička ohromně klouzala, asfalt se každou chvilku měnil. Věřil jsem, že se postupně dostanu do tempa a začneme jet tak agresivně, jak to kit potřebuje k tomu, aby opravdu poslouchal. Na druhém ranní RZ jsme ale 'sežrali' štěrk vytahaný v utažené pravé zatáčce na novém asfaltu, šli po předku ze silnice a trefili protisvah. Zůstali jsme viset na břiše a dolování trvalo zhruba 13 minut. Dojeli jsme ještě do cíle a byl bych i tréninkově pokračoval, ale chladič byl poškozený natolik, že to nebylo možné.“

Bohužel zdravotní problémy a následná chyba vyřadila kladenský tým z boje o celkové druhé místo třídy A6 v šampionátu jednodenních sprintrally. Proto fakt, že Jiří Vlček neodstartoval do Rally Vsetín, kterou měl absolvovat tentokrát s Pavlem Šubrtem na sedadle spolujezdce, na konečných výsledcích nemohl mnoho změnit. Jen důvod jejich absence je jen potvrzením smůly, která se na populární Karkulku v závěru sezóny lepila – vůz mechaniků se závodním autem na vleku uvíznul na několik hodin v zácpě na D1 po hromadné havárii.

„Doufám, že jsme si svůj příděl smůly vybrali a příští sezónu zahájíme daleko úspěšněji. Děkujeme všem divákům za přízeň a věříme, že jim nejen v sezóně 2007, ale i na Pražském rallysprintu svou jízdou uděláme alespoň trošku radost!“ vzkazuje Jiří Vlček příznivcům českých rally.

V-Group Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist