www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 07 - Miskolc Rally

Fabie WRC vládnou maďarskému asfaltu

2. května 2007 • 03:00

Uplynulý víkend byl z celoevropského hlediska nesmírně bohatý na počet automobilových soutěží a svým dílem k tomu přispěl i maďarský šampionát, v rámci kterého se jel druhý díl mistrovství země čabajky, guláše a tmavě červených Ikarusů, Rally Miskolc.

Na start se postavilo osm vozů kategorie WRC a v maďarské premiéře také příslušík skupiny S2000, Peugeot 207 Janose Tótha. Někdejší Mistr Maďarska se letos s tímto vozem zúčastní pouze vybraných asfaltových podniků jednak ve své zemi a jednak v seriálu IRC. Nutno dodat, že i Tótha postihly problémy zatím typické pro vozy S2000, když se u jeho vozu při prvních testech rozbila převodovka. Na závod však byl Peugeot opraven a během celé soutěže šlapal jako hodinky.

Celá soutěž začala prologem ve Speedway Aréně v samotném Miskolci. Rybník tam všem vypálil s „áčkovým“ Lancerem Evo VI György Aschenbrenner, známější pod přezdívkou Asi. Úvodní vložka starším vozům třídy A8 evidentně sedla, jelikož na třetím místě dojel s podobným vozem Krisztian Hideg. Mezi ně se vklínil pouze Csaba Spitzmüller s Fabií WRC českého týmu Profiko.

Sobotní etapa byla rozdělena do osmi rychlostních zkoušek o celkové délce 66 kilometrů. Hned zpočátku si život zkomplikoval Spitzmüller, když předčasně odstartoval do první sobotní vložky a na jeho kontě přistála desetisekundová penalizace. Do pořadí na prvních místech začal výrazně promlouvat Frigyes Turán s Octavií WRC, jeho snahu však zastavila havárie na RZ 8. Zajímavostí je, že tohoto pilota letos naviguje Kalmán Benics, kterého jsme mohli několikrát vidět i v České republice po boku populárního Gergélyho Szabo.

Smůlu měl i doposud vedoucí Túri s další Fabií WRC v poli (tentokrát od severočeského týmu Juka), když přijel pozdě do jedné z časových kontrol a propadl se z vedoucí pozice na nepopulární „bramborové“ čtvrté místo. Do čela se tak poprvé dostal Balász Benik s Fordem Focus WRC. Spanilou jízdu debutanta za volantem Peugeotu 207 S2000 Tótha překazil defekt na poslední rychlostní zkoušce, který jezdce odsunul až na konec druhé desítky. Do té doby si „Janika“ vedl docela suverénně, nestačil pouze na vozy WRC.

Do nedělní části rally odstartovalo 67 posádek a největší elán ze všech měl Turi, který vyhrál pět rychlostních zkoušek z osmi, ani to však nestačilo na ohrožení jak vedoucí pozice Benika, který si připsal dva dílčí úspěchy, tak druhého místa Spitzmüllera. Janos Tóth během neděle zahájil stíhací jízdu, po které se nakonec probojoval ze sedmnáctého místa na konečné deváté. Jediným vozem, který před ním v konečné klasifikac figuroval a přitom nebyl příslušníkem třídy A8 či WRC, byl Swift S1600 Roberta Bútora. Nejrychlejším automobilem skupiny N bylo celkově desáté Mitsubishi Lancer Evo IX Istvana Eléka.

Maďarské mistrovství bude pokračovat o posledním květnovém víkendu, kdy se v okolí Székesféherváru pojede šotolinová Duna Alba Rallye.

[B]Výsledky Rally Miskolc 2007

1. Balázs Benik-Istvan Varga (H) Ford Focus RS WRC 03 1:16.55,7

2. Csaba Spitzmüller-Laszlo Beres (H) Skoda Fabia WRC +24,0

3. Tamás Turi-Imre Tóth (H) Skoda Fabia WRC +31,2

4. Tibor Erdi Jr.-Jozsef Lukacs (H) Toyota Corolla WRC +4.08,5

5. Krisztian Hideg-Istvan Kerek (H) Mitsubishi Lancer Evo VI +4.17,8

6. Laszlo Vizin-Gabor Zsiros (H) Subaru Impreza WRC +4.31,2

7. Robert Bútor-Vilmos Toth (H) Suzuki Swift S1600 +4.41,7

8. Gergő Borsi-Laszlo Baranyai (H) Subaru Impreza WRC +4.44,4

9. Janos Tóth Jr.-Bea Bahor (H) Peugeot 207 S2000 +4.53,9

10. Istvan Elék-Annamaria Budai (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.05,5

Veškeré informace k Miskolc Rally naleznete ZDE.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
03.05.2007 21:42
Karbonyl - moderátor
2 ajaj: BUM!!! :-))

2 Runy: první WRC vznikly v roce 1997, na barumku první takové auto přijelo o tři léta později. V tomto směru mají S2000 eště dva roky rezervu :-) Navíc podle mě nelze srovnávat jakoukoliv Evropu na asfaltu a poněkud odloučené Turecko na šotole.

A nekonstatuji, pouze hypotetizuji ;-)
03.05.2007 20:04
Runy
Na Barumce s WRCy by to bylo 100krát lepší než s pár S2000 jejichž působení v IRC je hodně slabé..viz startovka Turecko.Jen konstatuju.....
03.05.2007 15:41
ajaj
Johne, tak tomu říkám plnohodnotná náhrada. Rovněž jen konstatuju :-))
02.05.2007 11:58
John - moderátor
Akorát pominu-li všechno ostatní, tak bysme asi na Barumce s WRCy neměli IRC a tím pádem S2000. To jen konstatuji, nic víc, nic míň.
02.05.2007 10:33
Acom
Pac nas Autoklub se muze z FIA posrat...
02.05.2007 06:56
Runy
Škoda že nevládnou taky českému asfaltu..
toplist