www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 07 - Rally d'Italia - Sardegna (JRC)

Sardinie: Hrozí Grönholmovi vyloučení ?

19. května 2007 • 22:20

Kromě relativně nudného a chce se říci, letos již tradičního průběhu, přinesla druhá etapa letošní Rally d’Italia Sardegna také jeden podstatný moment, který by mohl notně zamíchat nejen výsledky na špici soutěže, ale také podstatně promluvit do průběžné klasifikace mistrovství světa FIA jezdců.

Úřadující mistr světa Loeb absolvoval dnešek bez problémů a dokázal si pohlídat svou vedoucí pozici, ovšem na rozdíl od něj nebude dnes v noci asi příliš klidně spát druhý Marcus Grönholm.

Jednička továrního týmu BP Ford totiž dnes zažila kuriózní, ale z pohledu řádů nepřípustnou příhodu, když 'Bossemu' na osmém rychlostním testu vypochodovalo za jízdy rezervní kolo. To je ve Focusu WRC 06 revolučně umístěno na zadní ochranné lyžině pod karoserií, ale to se právě stalo Gronholmovi osudným. Finský pilot totiž ztratil rezervní kolo přímo na trati, aniž by si toho všiml.

Pokud bude tedy Marcus vyloučen za nedodržení pravidel pro MS, která hovoří o tom, že jezdec musí mít ve svém voze náhradní kolo (respektive alespoň to, co z něj zbylo), bude zajímavé, jak se k této věci postaví hlavní konstruktér Focusu WRC Christian Loriaux. Není to totiž poprvé, co rezervní kolo z jím navrženého vozu samovolně vypadlo. Mohli jsme to společně vidět například loni na Novém Zélandu, kdy mladému Wilsonovi rezerva vypadla těsně před cílem testu a spolujezdec Michael Orr se pak pro ni musel vrátit pěšky.

Situace se pak pro Grönholma ještě více zkomplikovala, když dostal na stejné RZ defekt, čímž mu Loeb odskočil téměř o dvojnásobek času. „Dokončil jsem druhý test a zjistil, že rezervní kolo prostě vyletělo ven. Také jsem měl defekt na zadním kole, takže jsem poslední zkoušku musel projet v klidu, abych měl jistotu, že dojedu se všemi čtyřmi koly na autě. Měl jsem z toho obavy, protože další defekt by mohl znamenat odstoupení,“ zkonstatoval konsternovaný pilot týmu BP Ford.

Uvidíme, jaké šalamounské rozřešení tohoto problému, ač samozřejmě způsobeného neúmyslně, vymyslí sportovní komisaři Italské rally. Otázkou je, zda se budou striktně držet výkladu pravidel pro světový šampionát, či opět vymyslí nějaké zvláštní řešení.

Vraťme se nicméně zpět k průběžným výsledkům soutěže. Bronzovou příčku si stále celkem v poklidu hlídá Mikko Hirvonen, ovšem na čtvrté místo se na posledním dnešním testu dostal před Henninga Solberga druhý jezdec Citroenu Dani Sordó. Šestý Petter Solberg byl sice mnohem spokojenější se svým vozem než včera, ale na časech to zatím příliš znát není.

O sedmé a osmé místo budou zítra ještě zápolit Toni Gardemeister a Manfred Stohl, když ani jeden z nich zatím nedokázal najít recept na to, jak získat na horké italské šotolině správný rytmus jízdy. Poslední dvě volná místa v první desítce pak po výpadku Matthewa Wilsona na RZ 10 doslova spadla do klína Hanninenovi a Latvalovi. Mimo trať skončil na začátku dne Gareth MacHale.

Sardinie zatím zůstává zakletá pro Jana Kopeckého a Filipa Schovánka. Ti museli již podruhé odstoupit, když se jim tentokrát před startem desátého rychlostního testu opakovaně zasekávalo řízení Fabie WRC. Česká dvojice už do třetí etapy nenastoupí.

V juniorské kategorii jsme mohli opět sledovat bratrovražedný boj jezdců továrního týmu Suzuki, kteří evidentně nehledí na eventuální týmovou strategii, což se jim dnes oběma málem stalo osudným. Nakonec měl více štěstí Urmo Aava, který stále čeká na vytoužené prvenství, když jeho kolega a rival v jedné osobě P-G Andersson dostal defekt a na Estonce tak ztrácí téměř dvě minuty.

Třetí místo si dnes taktickou jízdou a vyrovnanými výkony udrželi Martin Prokop s Janem Tománkem a na body sahají také Jozef Béreš s Petrem Starým, kteří se dnes posunuli na sedmou příčku průběžné klasifikace JRC.

Zítra čeká soutěžící posádky krátká, ale o to náročnější třetí etapa. Šestici plánovaných rychlostních testů v celkové délce 54.74 km totiž budou muset absolvovat nejen na jedné sadě pneumatik, ale také bez jediné servisní zastávky, s výjimkou dodatečného tankování paliva po RZ 15. Vítěze soutěže bychom pak měli znát zítra okolo 13:00 hod.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
19.05.2007 23:01
Karbonyl - moderátor
Oficiální vyjádření: Marcus bez vyloučení či penalizace. Může i nadále pokračovat.
toplist